Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330CiA M54B30 näkemyksiä vikoihin kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Netsk
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 238
    • Helsinki

    E46 330CiA M54B30 näkemyksiä vikoihin kaivataan

    Hei,

    Autossani on ollut liuta vikoja joita nyt selvitetään huollossa. Halusin vain postata tänne ja kysellä onko foorumilaisilla mahdollisesti jotain näkemyksiä asioihin mitä ei ole itsellä tullut mieleen.

    1. Kone sytyttää moottorivalon moottorin ollessa jääkylmä. Muuten ei syty.

    Mahdollinen ratkaisu: Luultavasti ratkaistu, kaasuläppäkotelon läheltä löydettiin L-muotoisesta putkesta halkeama. Puolissa ei vikaa.

    2. Bensa loppuu ennen kun bensamittari on pohjassa ja ajotietokone näyttää vielä about 70 kilsaa ajamatta. Käydessäni tankkaamassa tämän jälkeen huomasin että tankissa oli kuitenkin ollut juuri niin paljon bensaa kun mitä mittari oli näyttänyt. Tapahtunut kaksi kertaa ennen kuin vein huoltoon.

    Mahdollinen ratkaisu: Koska huollosta sanottiin että bensapaineet on normaalit veikkaisin että siirtopumpussa voisi olla vikaa joka siis siirtää bensaa tankista toiseen?

    3. Viimeisen kerran jälkeen kun bensa loppui autosta tuntui puutuvan tehot noin 2000rpm kohdalla. Korkeamilla kierroksilla toimi normaalisti. Auton kulutusmittari sekoilee myös täysin. Keksikultus on kuitenkin ajotietokoneen mukaan pysynyt ennallaan.

    Mahdollinen ratkaisu: MAF tarkistettu, ok Myös kuten aikaisemmin sanoin bensapaineet olivat siis kunnossa. Huollossa todettiin kuitenkin huohottimen menneen tukkoon. Onko tämä voinut vaikuttaa asiaan? Polttoainesuodatin vaihdettiin mutta en vielä tiedä vaikuttiko mitään.

    Kiitos!
    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Mitä vikakoodi kertoi?

    Tarkistakaa nyt kuitenkin ne kaikki imuvuodot
    Originally posted by Netsk View Post
    3. Viimeisen kerran jälkeen kun bensa loppui autosta tuntui puutuvan tehot noin 2000rpm kohdalla.
    NO SHIT!
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Netsk
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 238
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Rahu View Post
      Mitä vikakoodi kertoi?

      Tarkistakaa nyt kuitenkin ne kaikki imuvuodot

      NO SHIT!
      Varmaan ymmärsit että sen jälkeen kun olin tankannut auton täyteen viimeisen loppumisen jälkeen tämä alkoi...

      Autosta on jo aikaisemmin korjattu 4 imuvuoto joten muita ilmiselviä ei enään ole. Auto tutkittu suht perusteellisesti. Bensan loppuminen ei liity imuvuotoihin ja samaa ongelmaa on
      muillakin ollut. Testimenustahan näkis paljon kummassakin tankissa on loppumisen aikaan mutta en saanut sitä toimimaan.
      F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
      ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        #4
        Originally posted by Netsk View Post
        Varmaan ymmärsit että sen jälkeen kun olin tankannut auton täyteen viimeisen loppumisen jälkeen tämä alkoi...

        Autosta on jo aikaisemmin korjattu 4 imuvuoto joten muita ilmiselviä ei enään ole. Auto tutkittu suht perusteellisesti. Bensan loppuminen ei liity imuvuotoihin ja samaa ongelmaa on
        muillakin ollut. Testimenustahan näkis paljon kummassakin tankissa on loppumisen aikaan mutta en saanut sitä toimimaan.
        Missäpaikoissa noita imuvuotoja oli? :think
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • perberi
          Newbiemmer
          • Aug 2009
          • 17
          • Pohjois-Savo

          #5
          Originally posted by Netsk View Post

          2. Bensa loppuu ennen kun bensamittari on pohjassa ja ajotietokone näyttää vielä about 70 kilsaa ajamatta. Käydessäni tankkaamassa tämän jälkeen huomasin että tankissa oli kuitenkin ollut juuri niin paljon bensaa kun mitä mittari oli näyttänyt. Tapahtunut kaksi kertaa ennen kuin vein huoltoon.

          Mahdollinen ratkaisu: Koska huollosta sanottiin että bensapaineet on normaalit veikkaisin että siirtopumpussa voisi olla vikaa joka siis siirtää bensaa tankista toiseen?
          Mulla oli samanlainen vika reilu kuukausi sitten. Vika ei voi olla siinä siirtopumpussa (sucking jet pump), se on niin yksinkertainen ratkaisu ettei se käytännössä voi edes hajota. Tuotahan ne ehdottivat minullekin vaihdettavan, mutta oikea vika oli itse bensapumpussa. Paineet ovat OK normaaliin käyttöön mutta eivät vaan yksinkertaisesti olleet riittävät filtteriltä takaisin tankkiin, joka sitten siirtää bensan vasemmalta säiliöstä pumpum puolelle.
          435i
          Ex: 330i

          Comment

          • Netsk
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 238
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by perberi View Post
            Mulla oli samanlainen vika reilu kuukausi sitten. Vika ei voi olla siinä siirtopumpussa (sucking jet pump), se on niin yksinkertainen ratkaisu ettei se käytännössä voi edes hajota. Tuotahan ne ehdottivat minullekin vaihdettavan, mutta oikea vika oli itse bensapumpussa. Paineet ovat OK normaaliin käyttöön mutta eivät vaan yksinkertaisesti olleet riittävät filtteriltä takaisin tankkiin, joka sitten siirtää bensan vasemmalta säiliöstä pumpum puolelle.
            Hei, viimeinkin jotain tietoa tästä itseäni vaivanneesta mysteeristä. Miten totesitte bensapumpun paineitten olean vajaat jos se testerillä näytti ok?
            F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
            ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

            Comment

            • perberi
              Newbiemmer
              • Aug 2009
              • 17
              • Pohjois-Savo

              #7
              Originally posted by Netsk View Post
              Hei, viimeinkin jotain tietoa tästä itseäni vaivanneesta mysteeristä. Miten totesitte bensapumpun paineitten olean vajaat jos se testerillä näytti ok?
              Testeri tosiaan näytti paineiden olevan riittävät. En pystynyt tuota pumpun vikaa varmistamaan mitenkään (e46fanaticsilta löysin aiheita juuri tällaisista ikääntyvistä pumpuista ja niiden aiheuttamista ongelmista), mutta epäilys oli joten ostin käytettynä sekä vasemman säiliön anturi-pumppu -yhdistelmän että itse oikean puolen bensapumpun Saksasta. Kun vasemman vaihto ei auttanut, päätin sitten vaihtaa myös koko bensapumpun kun se kerran kuului pakettiin. Totesin sitten kaiken toimivan oikein ajotietokoneen näytöltä. Bensa alkoi siirtyä noin puolen minuutin jälkeen käynnistymisestä.
              435i
              Ex: 330i

              Comment

              • Netsk
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 238
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by perberi View Post
                Testeri tosiaan näytti paineiden olevan riittävät. En pystynyt tuota pumpun vikaa varmistamaan mitenkään (e46fanaticsilta löysin aiheita juuri tällaisista ikääntyvistä pumpuista ja niiden aiheuttamista ongelmista), mutta epäilys oli joten ostin käytettynä sekä vasemman säiliön anturi-pumppu -yhdistelmän että itse oikean puolen bensapumpun Saksasta. Kun vasemman vaihto ei auttanut, päätin sitten vaihtaa myös koko bensapumpun kun se kerran kuului pakettiin. Totesin sitten kaiken toimivan oikein ajotietokoneen näytöltä. Bensa alkoi siirtyä noin puolen minuutin jälkeen käynnistymisestä.
                e46 fanatiscsissa on kuitenkin monta tapausta missä tuo sucking jet pump on ollut syypäänä (mennyt sijoiltaan) ja on vaihdettu bensapumppua ja left sending unittia tuloksetta.
                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                Comment

                • perberi
                  Newbiemmer
                  • Aug 2009
                  • 17
                  • Pohjois-Savo

                  #9
                  Originally posted by Netsk View Post
                  e46 fanatiscsissa on kuitenkin monta tapausta missä tuo sucking jet pump on ollut syypäänä (mennyt sijoiltaan) ja on vaihdettu bensapumppua ja left sending unittia tuloksetta.
                  Tämä on kyllä totta, joillakin se oli vääntyneenä nestepinnan yläpuolelle eikä siirto luonnollisestikaan onnistunut. Hankala tilanne on, myönnän. Olin jo valmis vaihtamaan polttoainesuodattimenkin koska siellä on myös paineensäädin, mutta minulla asia tuli onneksi kuntoon tuolla bensapumpun vaihdolla. Olettaisin pois otetun vanhan sucking jet pumppuni olevan tästä syystä ehjä ja toimiva, eli jos tarvit sellaisen edullisesti niin pistä privaa tulemaan.
                  435i
                  Ex: 330i

                  Comment

                  • Netsk
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 238
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by perberi View Post
                    Tämä on kyllä totta, joillakin se oli vääntyneenä nestepinnan yläpuolelle eikä siirto luonnollisestikaan onnistunut. Hankala tilanne on, myönnän. Olin jo valmis vaihtamaan polttoainesuodattimenkin koska siellä on myös paineensäädin, mutta minulla asia tuli onneksi kuntoon tuolla bensapumpun vaihdolla. Olettaisin pois otetun vanhan sucking jet pumppuni olevan tästä syystä ehjä ja toimiva, eli jos tarvit sellaisen edullisesti niin pistä privaa tulemaan.
                    Testimenun kautta näkyy nyt että kun mittarin mukaan on noin 1/4 tankista jäljellä pumpunpuoleisessa tankissa on ainoastaan muutama litra kun taas toisessa tankissa mistä bensan pitäisi siirtyä on paljon enemmän..Pitääkö nyt alkaa sitten vaihtamaan kaikki kolme osaa suoraan..

                    Mistä tilasit käytetyn pumpun?
                    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                    Comment

                    • perberi
                      Newbiemmer
                      • Aug 2009
                      • 17
                      • Pohjois-Savo

                      #11
                      Originally posted by Netsk View Post
                      Testimenun kautta näkyy nyt että kun mittarin mukaan on noin 1/4 tankista jäljellä pumpunpuoleisessa tankissa on ainoastaan muutama litra kun taas toisessa tankissa mistä bensan pitäisi siirtyä on paljon enemmän..Pitääkö nyt alkaa sitten vaihtamaan kaikki kolme osaa suoraan..

                      Mistä tilasit käytetyn pumpun?
                      Sori, unohtunut ihan seurata tätä threadia...

                      Se pumpun myynyt firma oli Saksan eBayssä nimellä "bmw-hardware" ja ihan hyvin toimi, kuriiri toi paketin kotiovelle saakka. Varmaankin jostakin purkuautosta ne osat olivat, paketissa tuli tankin molemmat puolet. Pumppu ei ollut siis irrallinen.
                      435i
                      Ex: 330i

                      Comment

                      • Netsk
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 238
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by perberi View Post
                        Sori, unohtunut ihan seurata tätä threadia...

                        Se pumpun myynyt firma oli Saksan eBayssä nimellä "bmw-hardware" ja ihan hyvin toimi, kuriiri toi paketin kotiovelle saakka. Varmaankin jostakin purkuautosta ne osat olivat, paketissa tuli tankin molemmat puolet. Pumppu ei ollut siis irrallinen.
                        Kiitos.

                        Olisikohan viisainta vaihtaa vaan ihan kaikki kerralla, bensapumppu, left seederi, sucking jet pipe ja bensasuodatin..?
                        F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                        ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                        Comment

                        • perberi
                          Newbiemmer
                          • Aug 2009
                          • 17
                          • Pohjois-Savo

                          #13
                          Originally posted by Netsk View Post
                          Kiitos.

                          Olisikohan viisainta vaihtaa vaan ihan kaikki kerralla, bensapumppu, left seederi, sucking jet pipe ja bensasuodatin..?
                          Niistä tulee kyllä helposti iso rahasumma. Tarvikepumppu Suomen Schmiedmannilla on alle 170e, siitä suosittelisin aloittamaan tuon remontin. Autolla ajoahan osien vaihdon viivästyminen ei haittaa, kun vaan muistaa ajoissa käydä tankilla. Samalla pumppua vaihtaessa voisi käyttää sen tankin vasemman puolen irti ja tarkastaa letkun korkeudet (siirtoletku menee oikean puolen pumpun rungon alaosassa olevaan koloon), varsinkin että itse imuosa on tankin pohjaa vasten. Jos ei tuo auta niin sitten seuraavan osan vaihtoon, ei ne postikulut niin paljoa maksa vaikka erikseen tilailisikin. Työmääräisesti nuo vaihdot ovat hyvin helppoja, vaikkakin melkoisen bensankatkuisia..
                          435i
                          Ex: 330i

                          Comment

                          • Netsk
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 238
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by perberi View Post
                            Niistä tulee kyllä helposti iso rahasumma. Tarvikepumppu Suomen Schmiedmannilla on alle 170e, siitä suosittelisin aloittamaan tuon remontin. Autolla ajoahan osien vaihdon viivästyminen ei haittaa, kun vaan muistaa ajoissa käydä tankilla. Samalla pumppua vaihtaessa voisi käyttää sen tankin vasemman puolen irti ja tarkastaa letkun korkeudet (siirtoletku menee oikean puolen pumpun rungon alaosassa olevaan koloon), varsinkin että itse imuosa on tankin pohjaa vasten. Jos ei tuo auta niin sitten seuraavan osan vaihtoon, ei ne postikulut niin paljoa maksa vaikka erikseen tilailisikin. Työmääräisesti nuo vaihdot ovat hyvin helppoja, vaikkakin melkoisen bensankatkuisia..
                            Mekaanikontaidot ovat valitettavasti täydet 0. Pitäisi löytyää joku laadukas paja joka homman pystyisi hoitamaan alle tonnilla.
                            F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                            ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎