Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d e46 käynnistys puolilämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smokehammer
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 75
    • Tampere

    320d e46 käynnistys puolilämpimänä

    2000 mallin touring m47 koneella. Vaivana puolilämpimänä piitkä startti. Kylmänä ok, samoin lämpimänä. Onko muilla vastaavia oireita? 250 tkm mittarissa.

    Vaiva ollut pitkään. Välillä vaan ärsyttää tuo sahaaminen. Ilmaako? Pa-vuoto?

    En löytäny vastaavaa threadia tällaisesta.
    E46 325cia -00
    R129 AMG


    EX: E46 320d -00, Passat 1.9TDI -97, Accord -96, Fiat 127 -81
  • janne320d
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1342
    • jns

    #2
    Originally posted by Smokehammer View Post
    2000 mallin touring m47 koneella. Vaivana puolilämpimänä piitkä startti. Kylmänä ok, samoin lämpimänä. Onko muilla vastaavia oireita? 250 tkm mittarissa.

    Vaiva ollut pitkään. Välillä vaan ärsyttää tuo sahaaminen. Ilmaako? Pa-vuoto?

    En löytäny vastaavaa threadia tällaisesta.

    itellä samaa vikaa tosin m47n koneella.
    kylmänä käynnistyi hienosti mutta lämpimänä sai sahata pitkään,syynä suutinvuoto.
    lukaseppas vikakoodit,mulla koodit herjas juurikin suutinongelmaan......
    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

    Comment

    • niinjoo
      Bimmer Rookie
      • Feb 2012
      • 36
      • Itä-Suomi

      #3
      En viitti uutta lirpaketta avata, joten jatketaan kun ongelma on täysin vastaava kuin aloittajalla, kyseessä 110kW 320d -02 210tkm.

      Kylmänä starttaa kuin palmun alta, lämpimänä ei myöskään ongelmaa. Puolilämpimänä sitten välillä starttaa pienen <3sek sahauksen jälkeen mutta välillä ei edes 10sek riitä, hörähtää kuitenkin hyvin jos pikkasen polkasee kaasua. Ajossa ei mitään oireita, veto tallessa ja tyhjäkäynti tasainen. Kulutus on ehkä hieman noussut, voi mennä myös kelien viilenemisen piikkiin.

      Kaikkien anturien piuhat revin irti ja putsasin mitä vaan konehuoneesta löysin, siirtopumppu surisee ~10sek hehkutuksessa ja testattu toisella releellä eikä muutosta startissa. Uuden pumpun kuitenkin tilasin kaiken varalta muttei ole vielä saapunut joten en sillä ole voinut testailla.

      Vikakoodia antaa seuraavaa "Rail pressure monitoring at engine-start", viittaisiko tämä että anturissa olisi jotain häikkää vai voisiko olla tuosta siirtopumpusta kuitenkin kiinni ettei tule tarpeeksi painetta vaikka pumppu suriseekin? Onko vielä jotain muita konsteja mitä kokeilla, kuplia ei siellä kirkkaassa putkessa näyttäs näkyvän.
      BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by niinjoo View Post
        En viitti uutta lirpaketta avata, joten jatketaan kun ongelma on täysin vastaava kuin aloittajalla, kyseessä 110kW 320d -02 210tkm.

        Kylmänä starttaa kuin palmun alta, lämpimänä ei myöskään ongelmaa. Puolilämpimänä sitten välillä starttaa pienen <3sek sahauksen jälkeen mutta välillä ei edes 10sek riitä, hörähtää kuitenkin hyvin jos pikkasen polkasee kaasua. Ajossa ei mitään oireita, veto tallessa ja tyhjäkäynti tasainen. Kulutus on ehkä hieman noussut, voi mennä myös kelien viilenemisen piikkiin.

        Kaikkien anturien piuhat revin irti ja putsasin mitä vaan konehuoneesta löysin, siirtopumppu surisee ~10sek hehkutuksessa ja testattu toisella releellä eikä muutosta startissa. Uuden pumpun kuitenkin tilasin kaiken varalta muttei ole vielä saapunut joten en sillä ole voinut testailla.

        Vikakoodia antaa seuraavaa "Rail pressure monitoring at engine-start", viittaisiko tämä että anturissa olisi jotain häikkää vai voisiko olla tuosta siirtopumpusta kuitenkin kiinni ettei tule tarpeeksi painetta vaikka pumppu suriseekin? Onko vielä jotain muita konsteja mitä kokeilla, kuplia ei siellä kirkkaassa putkessa näyttäs näkyvän.
        Tuo vikakoodi on aika yksiselitteinen: Railpaine ei startatessa nouse.
        Käy jollain korjaamolla teetättämässä suuttimille paluuvuodon testi ja kun koneen saa kerta käyntiin pyydä jotain foorumilaista katsomaan inpalla livedatan puolelta suuttimien korjausarvot.

        Voit myös kokeilla starttaamista railpaineanturin piuha irti.

        Toimivien suuttimien korjausarvot pitäisi olla -2-+2 välimaastossa.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • niinjoo
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 36
          • Itä-Suomi

          #5
          Testailin irrotella johtoja, keulan puoleisen anturin piuha irti sahauttaa pitkään ja rupeaa hetken päästä samalla hieman yrittäen kunnes käynnistyy. Tukin toisessa päässä olevan anturin piuha irti siirtopumppu surisee noin sekunnin hehkutus asennossa ja sammuu.

          Siirtopumpun ja polttoainesuodattimen vaihoin kun niistä ei ole mitään varmuutta onko koskaan vaihdettu joten ompahan ihan varmuuden vuoksi nekin uusittu. Hieman ehkä helpotti mutta oire muutoin lisääntynyt sen verran että n. 5-10min seisontaa ajon jälkeen joutuu sahaamaan kaikkein eniten.

          Tänään ihmettelin konepelti auki kun koneen sammuttaa niin kuuluu hetken pientä lorinaa. Onko normaalia?

          Inpan omistajaa ja lukija vielä hakusessa, mutta hissun kissun hyvä tulee.
          Last edited by niinjoo; 27-10-2012, 18:19.
          BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..

          Comment

          • niinjoo
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 36
            • Itä-Suomi

            #6
            Noniin, suuttimien korjausarvoja kateltu (kiitos HTK12) eikä kovin hyvältä näytä.

            Tyhjäkäynnillä kaikki alle 0.6, ajossa ja etenkin kiihdyttäessä 2 ja 3 suutin sitten pomppaa rajusti. Kakkos suutin oli 3-4 välissä, kolmos suuttimen kohdalla ei sitten INPAssa riittänyt enää asteikko vaan näytti 5.5 lukemia huutomerkin kera. 1 ja 4 oli alle 1 joka tilanteessa.

            Onkos tämmösillä arvoilla tarpeellista enää muita toimenpiteitä suorittaa vai laitetaanko suoraan nuo 2 suutinta vaihtoon?

            Mitenkä noitten uusimisen kanssa sitten, jotkut puhelee ettei korjatut suuttimet kestäisi kovinkaan kauaa?
            Last edited by niinjoo; 31-10-2012, 20:17.
            BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Tee nyt ensin se ohivuototesti lämpimällä koneella ennen kuin lähdet mitään ostelemaan.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • niinjoo
                Bimmer Rookie
                • Feb 2012
                • 36
                • Itä-Suomi

                #8
                Ohivuototesti tehty ja voittajaksi selvisi kolmos suutin. Moottorin kun käynnisti niin heti rupesi losottamaan reilusti tavaraa purkkiin. Liittyykö tuo kakkos suuttimen korkea korjausarvo tuohon kolmos suuttimen reiluhkoon vuotoon jollain tapaa?


                ---

                Vaihto tehty eikä mitään käynnistysongelmia ole havaittu sen jälkeen. Suutin tuli tilattua täältä, http://viewitem.eim.ebay.fi/query/120883195107/item ja toimitus oli pirun nopeaa, 4 päivää maksusta PayPal kautta ja paketti perillä.
                Last edited by niinjoo; 16-11-2012, 00:39.
                BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎