Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 öljyn keltainen varoitusvalo ((öljymäärä anturi vaihdettu))

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWMJ
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 19
    • Rajamäki

    E46 öljyn keltainen varoitusvalo ((öljymäärä anturi vaihdettu))

    No niin vika korjaantui Kun vaihtoi uuden viallisen anturin käytettyyn toimivaan anturiin. Elikkä varaosa anturi uutena viallinen.

    Niin autohan on 318i e46 touring v.2000

    Ja ongelmat kyseinen keltainen varoitusvalo tarkoittanee öljyn vähyyttä koneessa. Homma lähti silleen että varoitusvalo paloi käynnistäessä n. 10-15 sekunttia ja sen jälkeen sammui ei haitannut itseäni. Käytin luetettamassa vikakoodit ja siellä oli herjannut öljyn määrä anturin vikaa.

    Sen vaihdettuani kaikki näytti olevan hyvin, valo ei palanut lyhkäsillä matkoilla. mutta sitten kun autolla ajoi yli 20km valo syttyi ja jää palamaan. (rasittavaa) Tietysti tarkistin öljyn määrän ja öljyä on mittatikun melkein ylärajaan.
    Testattuani autoa vähän enemmän niin seuraava huomio. yli 20km syttyy palamaan ja palaa vielä auton sammutamisen jälkeen vielä 1minuutin verran, sen jälkeen sammuu. Lyhkäsillä matkoilla ei syty (alle 20km) on käytetty auto lämpimäksi ja ei syty.

    Onko tuolla keltaisella öljykannu valolla mitään muuta tarkoitusta kuin öljyn vähyyden määrä.
    Ja onko kellään ilmestynyt vastaavaa vikaa?? Millä korjaantunut?? ketuttaa vaan kun ostin uuden anturin ja maksoi melkein 100 euroa.

    Sellainen kävi mielessä että pitääkö ajotietokone/äly käydä nollaamassa että ymmärtää että jokin anturi vaihdettu.??????????

    Olisin kiitollinen jos vastauksia tulisi itselläni alkaa äly loppumaan :think
    Last edited by BMWMJ; 20-04-2010, 01:09.
  • janne320d
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1342
    • jns

    #2
    ei tietoa itse viasta mutta vikakoodeja ei tarvitse nollata anturinvaihdon jälkeen jotta valo sammuisi,ei ainakaan itsellä tarvinnut
    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

    Comment

    • jussikx
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 51
      • Tampere

      #3
      Mulla tismalleen samanlainen auto, ja sama vika oli. Liikkeessä vaihtoivat anturin ja nyt pelaa, muuta en osaa sanoa.

      Comment

      • BMWMJ
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 19
        • Rajamäki

        #4
        Siis anturi vaihdettu uuteen Ad varaosista ostettuun anturiin. Voisiko ongelman aiheuttaa itse anturin liitin/Johto Ei jaksaisi uskoa että uusi osa/anturi olisi rikki. Ja asiasta kolmanteen tekeekö tuolla saakelin oljymäärä anturilla mitään. Onko kukaan koskaan vetänyt piuhoja yhteen oikosulkenut niitä. Onko nc kärkinen tieto että voi vain vetää piuhat yhteen?
        Last edited by BMWMJ; 03-04-2010, 22:18.

        Comment

        • BMWMJ
          Newbiemmer
          • Apr 2010
          • 19
          • Rajamäki

          #5
          sellanen kävi mielessä että reakoiko tuo anturi öljyn paineeseen????

          Toinen mikä kävi mielessä että jos vanha anturi on jättänäyt vikakoodin koneelle niin haittaako se uuden anturin toimintaa. Silleen että kone luulee että anturissa jotain mätää koska aikasemmin tullut virhekoodia.

          Kiitoksia etukäteen mielipiteistänne. Ei vaan jaksais raahata joka saatanan kerta autoa huoltamoon kun ei itse pysty nollaamaan vikamuisteja. Ja siitä taas kärsii sen minimissään 40 egua.

          Comment

          • BMWMJ
            Newbiemmer
            • Apr 2010
            • 19
            • Rajamäki

            #6
            Asiaa tutkittuani googlesta tuli sitten lisättyä öljyä vähäsen niin että meni 2mm ylärajan yläpuolelle. näin joku sanoi jossain foorumilla, saas nähdä onko vaikutusta.

            Toinen asia mitä tongin netistä oli että öljyn merkki/laatu väärä merkki niin anturi saattaisi reagoida itsehän täytin koneen rally formulalla mitä olen käyttänyt kaikissa autoissani. Mutta suositushan on kait 0w-40 tai 5w-40
            ja eikös formula ole 5w-50 liekö tuolla sit vaikutusta.

            Itse en tiedä miten nuo nyt menee sitten mikä noista litkuista on jäykempää ja mikä juoksevampaa. Voisikohan ongelma olla että koneessa liian juoksevat litkut mene ja tiedä.

            tänään ajeltuani autolla noin 50 km niin keltainen paholainen syttyi vasta 40 km tietämillä. Olisko öljy sakkaantunut jo sen verran että olisi paksuuntunut ja anturi reakoiminen vähentynyt.

            Huomenna palataan asiaan kun käyn ajelemassa kun koneessa on vähän ylimääräistä.

            ps. voisiko BMW öljytikku mitta olla väärän mittainen ???

            Comment

            • waudeville
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 2089
              • Nokia

              #7
              älä nyt mene ylimääräisiä sinne lisäämään alkaa venakopan tiivisteet tykkään huonoa kun ylimääräistä on. olisko nyt anturi vaan ollut viallinen minkä sait:think koitas putsata se liitin jos vaikka olis pask** välissä
              e34 540ia -94 Batmobile
              candy-king

              ex: e32 735i -89
              e34 525i -89

              Comment

              • Ceppo
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 367
                • .

                #8
                Öljytikku on varmaan ihan sopiva. Omassa herjasi samoin mitta-anturin hitautta,vaihdoin uuden ja öljyt samalla luonnollisesti.

                Sen jälkeen on pelittäny.

                Käy koeajulla ja postaa taas tänne mikä oli tulos.

                Comment

                • BMWMJ
                  Newbiemmer
                  • Apr 2010
                  • 19
                  • Rajamäki

                  #9
                  kysymys öljyn määrästä. Lueskelin tossa toista foorumia ja Mersuissa olisi sellanen anturi joka haistaa öljyn vähyyden mutta myös jos öljyä on liikaa.

                  Elikkäs onkos kellään tieto BMW antureista että haisteleeko molempiin suuntiin. Ja kuinkas paljon ootte pistäny öljyä sinne koneeseen yleensä ku ootte vaihtanut öljyt. Onko öljyä Max viivaan asti vai jätättekö Min/max viivan puoleen väliin. Olisko tällä vaikutusta ????????:think

                  No lisäsin öljyä huimat 1dl verran ja meni nipin napin max viivan yli.
                  Luulisi että jos haistelee molempiin suuntiin ni pitäisi valonkin syttyä nopeammin

                  Katsotaan onko vaikutusta. Palailen astialle illalla ku oon testaillut auton käyttäytimistä öljyn lisäykseen.

                  Comment

                  • BMWMJ
                    Newbiemmer
                    • Apr 2010
                    • 19
                    • Rajamäki

                    #10
                    no nyt tuli ajeltua vajaa 60 km ja valo syttyi vajaa 50 km kohdalla. Ajelin tasaiseti/tein räväköitä kiihdytyksiä ym.

                    alkaa ideat loppumaan miten voi ilmestyä 50 ajo kilometrin jälkeen. Luulis että reagois jo aikasemmin jos jotain mätää olisi

                    No ei auta muuta ku raahata vaihteeks huoltamoon katsastamaan mitä ne sanoo. Tais olla ad varaosien anturi huuhaata. Näkyykös koneelta jos ei orkkis anturi, lähettääkö vääränlaista dataa. Eikö enään normaali huoltamoiden varaosiin voi luottaa vai pitääkö aina raijata merkkiliikkeeseen huollettavaksi? Kahtellaan huomenna lisää kun ollaan taas aavistuksen viisaampia...
                    Last edited by BMWMJ; 05-04-2010, 12:31.

                    Comment

                    • arska84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1356
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Kyllä se vaan niin on että KAIKKI anturit kannattaa ostaa merkkiliikkeestä

                      Osa16
                      Last edited by arska84; 05-04-2010, 15:29.
                      BMW PREMIUM

                      BMW E46 318

                      Comment

                      • fastandfurious
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1731
                        • Tampesteri

                        #12
                        Originally posted by arska84 View Post
                        Kyllä se vaan niin on että KAIKKI anturit kannattaa ostaa merkkiliikkeestä

                        Osa16

                        Tämän allekirjoitan minäkin, kerran muinoin MAF:in AD-varaosista ostaneena. Ja oli sellasta kuraa, että!
                        ---------------------------------------------------
                        E91 325d M-Sport
                        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                        Comment

                        • racing02
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2048
                          • Riihimäki

                          #13
                          Sama juttu täällä. Uudesta tarvikeanturista on suurempi harmi kuin vanhasta risasta. Eikö kukaan tosiaan tiedä miten koko anturin voisi eliminoida, siis niin ettei valo kiusaa? Perustuuko mittaus resistanssin, kapasitanssin vai jonkun muun, muutokseen?

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by BMWMJ View Post
                            Voisiko ongelman aiheuttaa itse anturin liitin/Johto
                            No voisi. Ylipäätään missä tahansa virtapiirissä tarvii olla liittimet ja johtimet kunnossa
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • racing02
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2048
                              • Riihimäki

                              #15
                              Tässä tapauksessa ei. Liitin on ihan puhdas ja ongelma muuttui toisenlaiseksi anturin vaihdon yhteydessä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎