Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 ohjaus väristää ja on rauhaton sekä "pykii" käänneltäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    #16
    Onko ongelma korjaantunut? Itsellä ainakin tärinät jatkuu Seuraavaksi vaihtoon menossa alatukivarret.

    Comment

    • Limit
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 144
      • Tsuomi

      #17
      e46 ohjaus väristää ja on rauhaton sekä "pykii" käänneltäessä

      Vastauksia ei näy löytyvän.
      Historiaa löytyi niminmerkiltä viimeksi 15.4.2010.
      Menikö auto myyntiin.
      Nimimerkki "Hemi" taisi heti epäillä iskarien yläpään ongelmaa.
      Kumartaisin Hemin suuntaan kysymyksillä.


      15-04-2010, 13:06 #1
      parviainenp
      Bimmer Rookie


      Join Date: Nov 2007
      Location: espoo
      Posts: 34 e46 iskarin yläpäät korkkas

      --------------------------------------------------------------------------------

      Eli sama konkurssipesä (lue bmw 330d) iskee jälleen.

      Ongelma olis tällä kertaa seuraavanlainen:

      Eli viime kesänä tuli vaihdettua alustasarja autoon. Tilasin eibach prosystemin 30/30 sarjan ja laitettiin alle. Samassa vaihtoon meni tietenkin
      iskarin yläpäät. No katsastuksessa pari viikkoa sitten inssi sanoi, että toinen taka tolppa olisi lopussa. Ajelin siinä pari päivää sen jälkeen ja huomasin sattumoisin, että juurikin sen puolen tolppa mikä pommasi katsastuksessa niin sen yläpää pilkisti verhoilun läpi!
      No ei muuta kun verhoiluiden purku ja oli sitten korkannu se yläpään "laakerin" kumi paikoiltaan. Vaihtoon pistin ja samalla purkasin toisenkin puolen yläpään näkyviin. Kunnossa näytti olevan. Samalla siinä tuli tarkasteltua iskarin kunto ja tuntui olevan ihan ok.
      No ei mitään, lähdin työkeikalle keskisuomeen ja paluumatkalla oli vähän taas jännän tuntuinen alusta. Kotopihassa sitten totesin, että oli tullu se toisenkin puolen yläpää läpi. Vaihdoin senkin ja tulin johtopäätökseen, että vissiin oli huonot tarvike osat. Nyt oli kuitenkin alla aidot orggis osat joten asia sillä selvä.... ei nyt kuitenkaan. Tänään huomasin, että oli sitten taas korkannut toinen yläpää. Että silleen. Mikähän tässä nyt mättää.

      Iskarit/jouset/pohjaanlyöntikumit tuli samassa paketissa ja sarja on tarkoitettu juurikin 330dt:n. Olisikohan sinne voinut eksyä vääriä palikoita sekaan? Liian pitkä iskari? Liian lyhyt jousi? Pääsee iskari pohjaamaan liikaa?

      Tarkastelin tossa realoemin kuvista:



      On vaan osat 1,2,3,4,7,12,13. 19 on vissiin auton runko? välistä puuttuu ainakin 5,6,9,11,14 mutta ovatko tarpeellisia?

      Ehdotuksia?
      __________________
      BMW e46 330D Touring -01
      Limits in life

      Comment

      • uijui
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 172
        • suomi

        #18
        meillä on tätä samaa ongelmaa E91:ssa. Eli ohjaus pykältää jopa hitaissa vauhdeissa. Tuli nyt sitten mieleen nuo iskarin yläpäät, täytyy tsekata.

        Comment

        • uijui
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 172
          • suomi

          #19
          Olipas tyhmä vika. Otin korkit iskarin yläpäästä irti, ja vaseliini näytti kökkööntyneelle. Ekaks ohutta öljyä ja sitten Multilubea "jähmeää" perään, oireet hävis melkein kokonaan

          Comment

          • SanteS
            Newbiemmer
            • Oct 2011
            • 7
            • Parola

            #20
            Nostellaan tämä threadi!

            Eli oireet ovat täysin samat kuin threadin aloittajalla.

            Huvittavaa tästä tekee se, että minun täristysoireet alkoivat myös heti alatukivarsien taaempien puslien (powerflex) sekä etujousien vaihdon jälkeen.

            Vanteita on tasapainotettu useaan otteeseen, vanteet on myös suoristettu (olivat 2mm kierot), renkaat on uudet ja nelipyöräsuuntauksessa on käyty. Tuntuu että tärinät vain pahenee mitä enemmän yrittää korjata. Kolinoita edestä ei kuulu ja katsastuksesta meni juuri moitteitta läpi.

            Tärinät alkavat siis 70kmh ylöspäin ja ei ole vaikutusta vaikka ajaisi 180kmh. Sen olen huomannut, että tärinä saattaa kadota n. sekunnin ajaksi esim. moottoritiellä kun ajaa sillan liitoskohdasta. Eli isompi täräys etupäähän karkottaa täristyksen aivan hetkeksi. Täristys tuntuu myös korissa ja ohjaus tuntuu löysentyvän samassa nopeudessa missä tärinät alkavat. Nyt viimeisenä alkanut myös tuntua, että vetelee motarilla vähän miten sattuu. (Rengaspaineet myös kohdillaan)

            Seuraavana oli tarkoitus vaihtaa etunavat, mutta nyt jäi häiritsemään tämä kun vika on täysin sama ja alkanut täysin samojen osien vaihdosta kuin threadin aloittajalla, että mikä ihme tässä voi olla.

            Onko powerflexit nyt sitten aivan paskat ?

            Kiitos ja kumarrus sille joka ratkaisee tämän vian.

            Edit: vielä sen verran, että vika siis sama kesä- sekä talvivanteilla ja täydellinen jarruremontti tehty hiljattain. Ei täristä jarruttaessa sen enempää eikä vähempää. Mutta esim. 120kmh vauhdista kun lyö kaasun pohjaan tuntuu pompottavan voimakkaammin ja kun höllää kaasun niin jatkuu samanlaisena tasaisena täristyksenä.
            Last edited by SanteS; 08-07-2014, 15:25.
            E46 330d Touring M-Sport -04

            ex E39 528i -96, E30 318is -91

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎