Nyt loppuu kohta konstit tämän auton kanssa. 80-100 km/h nopeudessa vispaa rattia aika häiritsevästi, myös jarruttaessa vapisee ratti. Renkaat ovat tasapainossa, viimeksi tänään tarkistutin asian. 4000 km sitten vaihdettu oikea alatukivarsi, etuiskarit ja ne surullisen kuuluisat alatukivarren puslat. Jarrut on avattu ja tutkittu ettei laahaa tms. Loppuu kohta huumori tuon kanssa, kun koko ajan vapisee ja täryyttää jotenkin! Mikähän tuossa vielä voisi olla syynä tuohon ravistukseen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 ratti vapisee
Collapse
X
-
Miksi toinen alatukivarsi on jätetty vaihtamatta? Kannattaisi aina pareittain vaihtaa.
Seuraavaksi sitten tarkasteluun raidetangon sisäpäät sekä itse hammastanko. Jommasta kummasta todennäköisesti löytyy se väljyys.
Helppo kokeilla kun auto on sammuksissa ja kaveri vispaa rattia ja itse ryömii auton alle pitämään kiinni sieltä raidetangon sisäpäästä, että tuntuuko väljää.Last edited by Antsah; 10-05-2010, 13:48.
-
-
Siis avasit satulat kunnolla molemmilta puolilta niin että männät olivat kädessä?
Toinen tapa testata takertelevaa satulaa että ajaa normaalisti ja jarruttaa voimakkaasti, ajaa taas pitkään ja pysähtyy niin samatien kokeilemaan pyörän napaa molemmilta puolilta, jos lämmin/kuuma niin satula jumittaa.
Comment
-
-
Hyvin usein tärinä joka esiintyy ajossa vai tietyllä nopeusalueella on peräisin kumin rakenteen vauriosta. Ja äkkiähän sen kattoo onko niissä pysty tai sivuheittoakin. Joutuko kauheesti laittamaan painoja?
Originally posted by Dani View PostSiis avasit satulat kunnolla molemmilta puolilta niin että männät olivat kädessä?
Toinen tapa testata takertelevaa satulaa että ajaa normaalisti ja jarruttaa voimakkaasti, ajaa taas pitkään ja pysähtyy niin samatien kokeilemaan pyörän napaa molemmilta puolilta, jos lämmin/kuuma niin satula jumittaa.
Originally posted by Bimmero View PostMulla oli mersussa jarrulevyt kierot.Last edited by petrolhead; 10-05-2010, 23:18.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostTodellakaan ei tarvi ottaa mäntiä ulos varmistaakseen ettei jarrut makaa päällä.
Comment
-
-
Vanteissa ei ole keskitys rengasta, ovat suorasovitteiset 72,6 mm reiällä. Jarrut olen muuten tarkistanut, mutta mäntiä en käyttänyt ulkona. Suojakumit oli ehjät, liukutapit otin irti ja puhdistin/rasvasin. Myös jarrupalat pääsevät liikkumaan vapaasti, vedin vingulla kaikki ruosteen pois. Laitoin vielä kuparitahnaa kriittisiin kohtiin. Toki mäntä voi olla hieman jumissa, sitä kun en käyttänyt ulkona. Levyt ovat suhteellisen tuoreet, en usko niissä kieroutta olevan...Nykyinen: Volvo V70 D5 -04
Ex: BMW 330 dA Touring -03 & BMW 525 Tds -93
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostMulla on kans tärinää ja kokeilin yhtä sun toista ilman sen kummempaa vaikutusta. No vaihdoin sitten etunavat molemmilta puolilta, loppu laakista tärinät vaikka oli satulta kunnostettu 100%, levyt ja palat olivat tuoreet.Nykyinen: Volvo V70 D5 -04
Ex: BMW 330 dA Touring -03 & BMW 525 Tds -93
Comment
-
-
Originally posted by Petteri -81 View PostPaljonko nuo etunavat kustansi? Mistä hommasit?
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostEbay:sta nuo saa kyllä huomattavasti edullisemminkin. Joko raidetankojen/hammastangon kunto on testattu?Nykyinen: Volvo V70 D5 -04
Ex: BMW 330 dA Touring -03 & BMW 525 Tds -93
Comment
-
-
Originally posted by Petteri -81 View PostPaljonko nuo etunavat kustansi? Mistä hommasit?
Comment
-
Comment