Kuinka saa suuttimet irti? Auto on ollut korjaamolla useamman päivän eikä siellä ole saatu suuttimia irrotettua. On liotettu hyväksi ja liukuvasaraa käytetty, mutta ei irtoa. Nostivat jo kätensä pystyyn, että ei onnistu. Onko tuohon hommaan olemassa jokin 'bmw-special-tool' vai miten noita oikein irti nypitään? Tosin itse en ole yrittämässäkään tuota hommaa, vaan kyselen kuka/mikä paikka Oulun seudulla saa sen tehtyä? Ja syy miksi ne pitäisi irti saada, on tarve sylinterikannen irrotukseen. Vahva epäilys on, että joko kansi tai kansipahvi vuotaa, sillä jäähdytysneste häviää hyvin nopeasti ja pakoputken kautta.
E46 320d nesteet häviää ja valkoista höyryä putkesta **Ratkaistu!**
Collapse
X
-
E46 320d nesteet häviää ja valkoista höyryä putkesta **Ratkaistu!**
Tags: None
-
Nyt on kansi koeponnistettu koneistamolla ja se on ehyt. Pari imuventtiiliä oli kuulemma "painunut läjään"Originally posted by huupi View PostJa syy miksi ne pitäisi irti saada, on tarve sylinterikannen irrotukseen. Vahva epäilys on, että joko kansi tai kansipahvi vuotaa, sillä jäähdytysneste häviää hyvin nopeasti ja pakoputken kautta.
... Korjaamolla vaihtoivat sitten vain kannentiivisteen ja kunnon koeajon jälkeen oli kuulemma ok. Omaa ajoa tämän jälkeen 100km ja taas syttyy nesteen merkkivalo ja nestettä lisäämään. Valkoista höyryä/savua tupruttaa pakoputkesta. Oma johtopäätös on, että ei tainnut vika olla alunperinkään kannentiivisteessä. Luin jostain toisesta topicista, että rikkinäinen egr-jäähdytin vois aiheuttaa jotain tuollaista. Mitä mieltä?
Comment
-
Vika lähes 100% varmuudella ei tosiaan ollut kannessa eikä kansipahvissa, koska näissä 320d koneissa ne vaan yksinkertaisesti ei mene.Originally posted by huupi View PostNyt on kansi koeponnistettu koneistamolla ja se on ehyt. Pari imuventtiiliä oli kuulemma "painunut läjään"
... Korjaamolla vaihtoivat sitten vain kannentiivisteen ja kunnon koeajon jälkeen oli kuulemma ok. Omaa ajoa tämän jälkeen 100km ja taas syttyy nesteen merkkivalo ja nestettä lisäämään. Valkoista höyryä/savua tupruttaa pakoputkesta. Oma johtopäätös on, että ei tainnut vika olla alunperinkään kannentiivisteessä. Luin jostain toisesta topicista, että rikkinäinen egr-jäähdytin vois aiheuttaa jotain tuollaista. Mitä mieltä?
Ilman muuta vika puolestaan voi olla egr lauhduttimessa.
Comment
-
Sieltähän se vika löytyi. Oli tullut reikä jäähdytysnesteen ja pakokaasun erillään pitävään seinämään ja neste valunut pakosarjaan päin. Tilalle on vastaava vähän käytetty tilattu, mutta tarvinneeko tuota edes vaihtaa, sillä nyt vuotavassa on tulpattu molemmat päät umpeen ja näin pakokaasu ei enää pääse lauhduttimeen ja neste pysyy vastaavasti lauhduttimessa. Ei tule itselle mieleen, mitä haittaa tuosta voisi olla. Egr-venttiili on luonnollisesti aina kiinni, on ollut jo aiemminkin.Originally posted by Hemi View PostIlman muuta vika puolestaan voi olla egr lauhduttimessa.
Comment
Comment