Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 -01 330ci coupe, vilkku/mittaristo ongelma, polttimot ok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ran330
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 2
    • Hämeenlinna

    E46 -01 330ci coupe, vilkku/mittaristo ongelma, polttimot ok

    Autona siis 2001 e46 330ci coupe.

    Vilkutettaessa vihreä vilkkuvalon merkki mittaristossa ei vilkukaan enää lainkaan + naksuääntä ei kuulu.
    Ulkona vilkkujen polttimot vilkkuvat viiksen suuntaan joka puolella ihan normaalisti.

    Kokeilin samalla muita laitteita:
    Hätävalot vilkkuu ulkona, mittaristossa eivät myöskään niiden vihreät merkkivalot vilku.
    Sumuvalojen + pitkien ajovalojen merkit eivät myöskään näy mittaristossa. Muutoin mittaristo pelaa normaalisti.

    Täh?

    En ole tehnyt autolle mitään asennuksia/muutoksia yms.

    Vikakoodin lukuun pääsen vasta ensi viikolla.

    -------------------

    20.09.10
    Vika palasi aamulla.
    Eli mittaristossa vilkuttaessa ei näy vilkun merkkivaloa + naksuäänet hukassa.

    Huomasin että radion näytöstä oli kellonaika kadonnut, eli näyttää kellon sijasta --:--
    Ihmettelin jo hetken että onko masiinasta menny virrat poikki yön aikana...?
    Kellonaika ei kuitenkaan ole nollaantunut mittariston puolelta.

    Ja kun auto hieman lämpiää ajossa...KAS, radioon ilmestyykin kellonaika ja vilkut yllättäen toimivat taas normaalisti.
    Mahtaisiko olla kosteutta ja missä? Pajalla ei kuulemma tule vikakoodejakaan.

    Muuta mukavaa: ilmastointilaitteen päätevastus (siili) pitäisi vaihtaa, auto ei menny katsastuksestakaan läpi, lambda pielessä...
    Last edited by ran330; 20-09-2010, 07:57.
  • pedro9
    Newbiemmer
    • Dec 2004
    • 3

    #2
    Ootko paikallistanut/löytänyt syytä ongelmaan ?

    Itellä E46 316i -99 ja tuossa eilen ajossa ilmestyi täysin sama vika. Eli mittaristossa vilkut ei pelitä (naksu ja vilku), takasumarin ja pitkien merkkivalo ei pala. Muutoin mittaristo ja valot/vilkut toimii. Vika ei näytä häipyvän, vaikka auton ajaa 'lämpimäksi'... Ei hajua, mistä voisi johtua.

    Comment

    • Carnetti
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 79
      • Suomi

      #3
      Osaako joku neuvoa

      Originally posted by pedro9 View Post
      Ootko paikallistanut/löytänyt syytä ongelmaan ?

      Itellä E46 316i -99 ja tuossa eilen ajossa ilmestyi täysin sama vika. Eli mittaristossa vilkut ei pelitä (naksu ja vilku), takasumarin ja pitkien merkkivalo ei pala. Muutoin mittaristo ja valot/vilkut toimii. Vika ei näytä häipyvän, vaikka auton ajaa 'lämpimäksi'... Ei hajua, mistä voisi johtua.

      Tällainen ongelma tuli itsellekin vastaan

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Väylävikahan tuo on, kun kuso ei kulje valomodulilta mittaristolle. Virtalukonpohja ainakin E39:ssä saattaa aiheuttaa samanlaista, varsinkin jos radion tai ratin nappien kanssa on myös oireita.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Carnetti
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 79
          • Suomi

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Väylävikahan tuo on, kun kuso ei kulje valomodulilta mittaristolle. Virtalukonpohja ainakin E39:ssä saattaa aiheuttaa samanlaista, varsinkin jos radion tai ratin nappien kanssa on myös oireita.

          Kiitos tiedosta Kuulostaapa kivalta ja kalliilta piirilevyjutulta. No, eipä auta kuin korjailla. Onko kellään kokemusta, että miten ongelma on korjattu, joutuiko vaihtamaan mitä osia.
          Last edited by Carnetti; 22-05-2011, 11:01. Reason: wrong

          Comment

          • Jopetti
            Newbiemmer
            • Feb 2012
            • 1
            • Suomi

            #6
            Originally posted by Carnetti View Post
            Kiitos tiedosta Kuulostaapa kivalta ja kalliilta piirilevyjutulta. No, eipä auta kuin korjailla. Onko kellään kokemusta, että miten ongelma on korjattu, joutuiko vaihtamaan mitä osia.
            Saitko koskaan korjattua tuota ongelmaa? Mulla tekee samaa..
            Täällä näyttää olevan muitakin keskusteluja aiheesta, muttei yhtään, jossa jokin tietty asia olis vikaa korjannut.

            Comment

            • ran330
              Newbiemmer
              • Apr 2010
              • 2
              • Hämeenlinna

              #7
              Tarkistakaa akku.

              Mulla oli vanhassa akussa ihan liian alhainen jännite. Vilkkuongelmat korjaantu kun vaihdoin uuden akun.

              __________________________________________________ _______________________________________
              04.04.12 päivitystä:

              Akun vaihto taisi resetoida autosta väylät ja ongelmat hävisi hetkeksi. Clavurion on oikeassa; väylissä jumittaa.
              Vikakoodista k-bus oikosulkua herjaa. Välillä autoon ei saa yhteyttä mihinkään/mitenkään.

              Mittaristo on otettu irti ja tutkittu, sekä virtalukonpohjakin vaihdettu tänään.
              --> ei apuja

              Löysin samasta viasta juttua:

              ^tuon ekan linkin viimeisessä postauksessa vika helpotti, kun oli pelkästään siirretty rattia. Mahtavaa...



              Otan projektissa seuraavaksi hanskalokeron takaa noita väyläjohtoja irti, josko sieltä selviää missä jumittaa.
              Radion piuhat vois kans tarkistaa.

              Tuorein murhe: airbag-valo....
              Last edited by ran330; 04-04-2012, 23:27.

              Comment

              • Henkka992
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 155
                • Polvijärvi

                #8
                [QUOTE=ran330;2640587]Tarkistakaa akku.

                Mulla oli vanhassa akussa ihan liian alhainen jännite. Vilkkuongelmat korjaantu kun vaihdoin uuden akun.

                __________________________________________________ _______________________________________
                04.04.12 päivitystä:

                Akun vaihto taisi resetoida autosta väylät ja ongelmat hävisi hetkeksi. Clavurion on oikeassa; väylissä jumittaa.
                Vikakoodista k-bus oikosulkua herjaa. Välillä autoon ei saa yhteyttä mihinkään/mitenkään.

                Mittaristo on otettu irti ja tutkittu, sekä virtalukonpohjakin vaihdettu tänään.
                --> ei apuja

                Löysin samasta viasta juttua:

                ^tuon ekan linkin viimeisessä postauksessa vika helpotti, kun oli pelkästään siirretty rattia. Mahtavaa...






                Onko tälle aiheelle saatu mitään loppu tulosta? Ku itellä ollu tätä samaa vikaa ja taian kohta hommata jonkun vanhan e30:n jossai ei tämmösii sähkövikoja ole.

                Comment

                • Henkka992
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 155
                  • Polvijärvi

                  #9
                  uppia!!

                  Comment

                  • Nipsu
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 202
                    • Tampere

                    #10
                    Voi olla kaukaa haettua, mutta oletko tarkistanut takavalojen pistokkeet? Siis pistoke joka tulee takavalonpohjaan.

                    e46:ssa tuppaa maapinnit sulamaan niistä. Hyvällä tsägällä sulattaa reilusti sitä muovista pistokkeen runkoa ja voi olla pinnejä yhdessä. Silloin kyllä valojen toiminassa olisi hassuuksia, joten voi olla kaukaa haettua.

                    Comment

                    • kani
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 699
                      • Espoo

                      #11
                      Oletko kokeillut irrottaa tuosta liittimestä yksi kerrallaan pinnejä. Kun väylä nousee ylös (+12V jännite) tiedät löytäneesi viallisen piirin mikä maadottaa väylän. Sitten tarkistat sen piirin oikareista tai viallisista väylään liitetyistä laitteista ja vika löytyy.



                      Paljon helpompaa kun tutkia piuhoja ja mokkuloita ympäri autoa, vika voi olla missä vain.. Lue tuon ketjun kaikki viestit niin siitä käy ilmi muutamankin vianhakijan toimesta miten vika löytyi. Toivottavasti ei tarvi ite alkaa etsimään omasta ainakaan ihan heti.

                      haku: e46 k-bus väylävika
                      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                      Comment

                      • kani
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 699
                        • Espoo

                        #12
                        Höh, googlellahan löytyy aarteita:
                        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎