Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d ja surullisen kuuluisa steptronic?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JHo
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 297
    • Vihanti

    e46 330d ja surullisen kuuluisa steptronic?

    Elikkä auto rupes yhtäkkiä tekeen tommosta et enemmän kaasua painettaessa alkaa nykimään 3000-4000 välissä ja kiihtyvyys loppuu siihen, vähän niinkuin autossa olisi bensa-auton rajoitin. Auto ei ota vapaalla paikallaankaan kierroksia kuin noin 3000-4000. Sievällä ajolla auto toimii normaalisti. Ja laatikon turbiinilukko näyttää toimivan normaalisti. Mikähä tossa voisi olla, joutuuko laatikon vaihtohommiin vai onkoha tuo polttoainepuolella? Käyn lukemassa autosta huomenna koodit, niin jospa sitte tietäs enemmän . Mite tuon laatikon muistin vois nollata, pidin äske akunkenkää irti 10min -> ei vaikutusta.
    F87&E28
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    Voi olla myös siirtopumppuogelmaa..? Vikakoodit vois kertoa jotain.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • fastandfurious
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1731
      • Tampesteri

      #3
      En tiedä, miksi heti syytät laatikkoa, mutta tosiaan luetaan ne koodit ensin ja mietitään sitten?:think

      t. nimimerkillä melkein turbiinin turhaan vaihdattanut
      Last edited by fastandfurious; 28-05-2010, 20:32.
      ---------------------------------------------------
      E91 325d M-Sport
      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by JHo View Post
        Elikkä auto rupes yhtäkkiä tekeen tommosta et enemmän kaasua painettaessa alkaa nykimään 3000-4000 välissä ja kiihtyvyys loppuu siihen, vähän niinkuin autossa olisi bensa-auton rajoitin. Auto ei ota vapaalla paikallaankaan kierroksia kuin noin 3000-4000. Sievällä ajolla auto toimii normaalisti. Ja laatikon turbiinilukko näyttää toimivan normaalisti. Mikähä tossa voisi olla, joutuuko laatikon vaihtohommiin vai onkoha tuo polttoainepuolella? Käyn lukemassa autosta huomenna koodit, niin jospa sitte tietäs enemmän . Mite tuon laatikon muistin vois nollata, pidin äske akunkenkää irti 10min -> ei vaikutusta.
        Millä logiikalla tämän nyt voisi liittyä vaihdelaatikkoon?

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Millä logiikalla tämän nyt voisi liittyä vaihdelaatikkoon?
          Ainakin kun omasta meni turbiini(todennäköisesti aluksi) ei kestänyt kaasua painaa kun alko nypyttämään hirveänä. Tosin erilailla käyttäytyi kuin topikin aloittajalla ku ei tarvinnut kuin vähä vedättää kaasulla jotta nykiminen alkoi.

          Tässä tapauksessa veikkaukseni menee siirtopumpulle.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • hengari
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 208
            • Jyväskylä

            #6
            Erittäin mielenkiintoinen ilmiö jos laatikko hajoaa niin että auto ei ota vapaalla paikallaan ollessakaan kierroksia :think
            Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

            Nyt:
            -E61 530dA M-sport 2006
            -Mustang fastback 1965

            Ex.
            -e39 530dA M-sport 2002
            -e91 320dA M-sport 2008

            Comment

            • JHo
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 297
              • Vihanti

              #7
              Joo eihän se ollut kuin siirtopumppu, kun kävin koodit lukemassa . Vähän turhaa pirujen maalailua seinille oli tuo vaihdelaatikon syyttäminen, eihän se nyt muutenkaan olis oirehti tuollalailla jos siinä ois jotaki ollut . Tullut vain jo vainoharhaiseksi kun lukenut nuita juttuja
              F87&E28

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎