Announcement

Collapse
No announcement yet.

318CI E46 -02 Venynyt nokkaketju/viallinen kiristin (Oikea vika löytyi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heebomies
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 5
    • Tampere

    318CI E46 -02 Venynyt nokkaketju/viallinen kiristin (Oikea vika löytyi)

    FAQ:sta en tätä löytänyt, vaikka kyseessä lienee tyyppivika.

    Eli vein auton merkkiliikkeeseen korjaukseen, kun auto sammuili kesken ajon. Ilmoittivat, että johtuen viallisesta kiristimestä nokkaketju on venynyt ja tästä johtuen jako on pielessä. Ketjun ja laahaimien vaihto olisi ollut valtava urakka 8h ja 117 €/tunti, joten sanoin, että laittakaa kasaan, teetän jossain edullisemmalla. Onko ollut paljon vastaavia tapauksia? Missä olette teettäneet? Nyt vaihdettiin vain kiristin ja säädettiin jako kohdalleen ja oireet hävisivät. Mitä riskejä on jos jättää auton tähän tilaan? Ainoastaan yhden ketjun löysin aiheesta (http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=e46+ketju) , mutta varmasti muillakin on ollut vastaavia ongelmia.

    EDIT: Ai niin. Ja koska kyseessä on tyyppivika, miksi BMW ei hoida näitä kuntoon?

    Kiitos etukäteen.
    Last edited by heebomies; 19-07-2010, 19:59.
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 923
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    Riskiä sen mukaan miten paljon ketju on venynyt. Lopultahan se katkeaa kun riittävästi venyy, mutta en nyt usko että se nyt ihan lopussa on kun kerran uudella kiristimellä homma vielä hyvin toimii.


    Ihan pakko kyllä kysyä, että missä liikkeessä maksaa 117€/h ?
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • heebomies
      Newbiemmer
      • Jun 2010
      • 5
      • Tampere

      #3
      "Ihan pakko kyllä kysyä, että missä liikkeessä maksaa 117€/h ?"

      Aah. Pieni korjaus: se olikin 110 €/h ja metroauto Tampere. Ja kun pyysin samalla tekemään jälkikiristyksen aluvanteiden pultteihin, veloittivat vielä 22 euroa ekstraa. Olisin kyllä tehnyt itse, jos olisin tiennyt, että oikeasti maksaa.

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        #4
        Joo Treen Metrossa on kyllä hinnat kohdallaan! Itsekin meinasin tippua palvelutiskin tuolilta kun siellä pitkästä aikaa jouduin asioimaan.
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3828
          • Nokia

          #5
          Oisko nyt vaan hypännyt se jako kuitenkin.

          Onpas jäätävä hinta. Tampereelta löytyy 15e/h halvempikin merkkiliike
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 53*BMW

          Comment

          • heebomies
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 5
            • Tampere

            #6
            Sen verran päivitystä, ettei vika hävinnytkään, vaan edelleen kesken ajon saattaa "nykäistä", eli sammuu ja käynnistyy samantien moottorijarrutuksesta uudelleen. Arveluttaa vaan, että jos ketjun vaihtaa, ei silti lähde vika mihinkään.

            Kevennyksenä lainaus Bemarin korjausoppaasta:
            "monien muiden autojen ehdottomasti ikävimmästä, vaativimmasta ja vaivalloisimmasta määräaikaishuoltotyöstä eli hammashihnan vaihdosta ei BMW:n omistajan tarvitse kantaa huolta."

            jepjep

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              #7
              Originally posted by heebomies View Post
              Sen verran päivitystä, ettei vika hävinnytkään, vaan edelleen kesken ajon saattaa "nykäistä", eli sammuu ja käynnistyy samantien moottorijarrutuksesta uudelleen. Arveluttaa vaan, että jos ketjun vaihtaa, ei silti lähde vika mihinkään.

              Kevennyksenä lainaus Bemarin korjausoppaasta:
              "monien muiden autojen ehdottomasti ikävimmästä, vaativimmasta ja vaivalloisimmasta määräaikaishuoltotyöstä eli hammashihnan vaihdosta ei BMW:n omistajan tarvitse kantaa huolta."

              jepjep
              Boldattu olennainen, kyseessähän on ketju eikä hihna mitä nyt tarvitsee vaihtaa. Eikai nämä kuitenkaan jokaisessa bemarissa ole vikana. Ootko vikakoodit lukenu autosta?
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • heebomies
                Newbiemmer
                • Jun 2010
                • 5
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Jolli View Post
                Boldattu olennainen, kyseessähän on ketju eikä hihna mitä nyt tarvitsee vaihtaa. Eikai nämä kuitenkaan jokaisessa bemarissa ole vikana. Ootko vikakoodit lukenu autosta?
                Ei tietty jokaisessa, mutta Metroautossa sanoivat, että on ihan yleinen juttu, että tämänmallinen ketjunkiristin on alkujaankin susi. Nyt vaihdettiin uudenmallinen. Ja siinäpä se, kun on ketju niin ei pitäisi joutua vaihtamaan koskaan. Nyt on ajettu 170000, mikä ei ihan kauheasti ole.Vikakoodit herjasi nokka- ja kampiakselin asennontunnistimista.

                Comment

                • heebomies
                  Newbiemmer
                  • Jun 2010
                  • 5
                  • Tampere

                  #9
                  Nyt vasta löytyi oikea vika. Autokeskuksella totesivat vian olevan itse antureissa eikä ketjussa. Nyt anturit on (kampiakselin ja nokka-akselin asento) vaihdettu ja toimii normaalista. Noin 700 euroa meni hukkaan Metroauton asiantuntemattoman sekoilun vuoksi.

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5150
                    • Joensuu

                    #10
                    Vastaavien tilanteiden varalle suosittelen ottamaan ylös Tampereen seudun heppujen nimiä ylös ketä luskelee vikakoodeja. Jos et nyt välttämätä halua tukea merkkiliikkeitä...


                    Esim. täältä voit kysellä kuka luskelee koodeja: http://www.btcf.fi/forum/showthread....191048&page=61
                    Last edited by ruupanen; 19-07-2010, 20:05.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      #11
                      Originally posted by heebomies View Post
                      Nyt vasta löytyi oikea vika. Autokeskuksella totesivat vian olevan itse antureissa eikä ketjussa. Nyt anturit on (kampiakselin ja nokka-akselin asento) vaihdettu ja toimii normaalista. Noin 700 euroa meni hukkaan Metroauton asiantuntemattoman sekoilun vuoksi.
                      Tämä jos mikä on järjetöntä.
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎