Moro!
Potilas 318 vm. 98, ajettu 130tkm. Vaihdettu
2008 vesipumppu
2009 paisuntasäiliö + korkki
2009 ylävesiletku + muovinen mutka
10/2009 koneen takaa muovinen mutka (osa 9: http://www.realoem.com/bmw/showparts...65&hg=11&fg=35)
Viimesenä mainittu osa vaihdettu RK City huollossa Tampereella, mutta tämän jälkeen vuoto jatkui.. Välillä pohjalevy kosteana, ei aina. Käytin uudestaan, mutta eivät löytäneet vuotoa. Jäähdytinnesteen merkkivalo syttynyt kuitenkin läpi talven aina silloin tällöin (n. kerran parissa viikossa), ja nyt meni siinä määrin hermot että asiasta otetaan selko.
Pari viikkoa sitten huomasin moottoritietä ajaessani että kun nopeuden nosti 120-130, jäähdytinnesteen merkkivalo sytty. Kun laski nopeuden 90-100 väliin, valo sammu. Johtunee siis elektronisesta lämpötilan ohjauksesta/laskusta, jolloin nesteen tilavuus pienenee? Huoltoasemalle kun ajoin sivuun ja varovasti avasin korkkia, nestettä alko tulviin. Lisäksi kun valo on syttynyt ja esim. seuraavana päivänä (kone kylmänä) oon nestettä lisänny, pinta oli n. minimi-kohdassa. Outoa?
Pohjalevy on ajoin ollut paisuntasäiliön paikkeilta märkä (ja levinnyt siitä muualle), mutta en kyllä näe sielläkään silmin erottuvaa vuotoa. Mielessä on käynyt jopa kansipahvi, kannattaisko käydä koeponnistaan? Vai olisko järkevintä viedä auto marmoritiskille, siellä ainakin luulis ukkojen löytävän vuotopaikan? Olis kiva saada auto kerralla kuntoon, ettei aina tarvii jännittää varsinkaan pidemmille reissuille lähtiessä...
Potilas 318 vm. 98, ajettu 130tkm. Vaihdettu
2008 vesipumppu
2009 paisuntasäiliö + korkki
2009 ylävesiletku + muovinen mutka
10/2009 koneen takaa muovinen mutka (osa 9: http://www.realoem.com/bmw/showparts...65&hg=11&fg=35)
Viimesenä mainittu osa vaihdettu RK City huollossa Tampereella, mutta tämän jälkeen vuoto jatkui.. Välillä pohjalevy kosteana, ei aina. Käytin uudestaan, mutta eivät löytäneet vuotoa. Jäähdytinnesteen merkkivalo syttynyt kuitenkin läpi talven aina silloin tällöin (n. kerran parissa viikossa), ja nyt meni siinä määrin hermot että asiasta otetaan selko.
Pari viikkoa sitten huomasin moottoritietä ajaessani että kun nopeuden nosti 120-130, jäähdytinnesteen merkkivalo sytty. Kun laski nopeuden 90-100 väliin, valo sammu. Johtunee siis elektronisesta lämpötilan ohjauksesta/laskusta, jolloin nesteen tilavuus pienenee? Huoltoasemalle kun ajoin sivuun ja varovasti avasin korkkia, nestettä alko tulviin. Lisäksi kun valo on syttynyt ja esim. seuraavana päivänä (kone kylmänä) oon nestettä lisänny, pinta oli n. minimi-kohdassa. Outoa?
Pohjalevy on ajoin ollut paisuntasäiliön paikkeilta märkä (ja levinnyt siitä muualle), mutta en kyllä näe sielläkään silmin erottuvaa vuotoa. Mielessä on käynyt jopa kansipahvi, kannattaisko käydä koeponnistaan? Vai olisko järkevintä viedä auto marmoritiskille, siellä ainakin luulis ukkojen löytävän vuotopaikan? Olis kiva saada auto kerralla kuntoon, ettei aina tarvii jännittää varsinkaan pidemmille reissuille lähtiessä...
Comment