Announcement

Collapse
No announcement yet.

KIIRE, APUA e46 320d-00 hyytymis vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • same-xx
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 18
    • hyvinkää

    KIIRE, APUA e46 320d-00 hyytymis vika

    Pari viikkoa sitten alkoi auto tehdä outoa vikaa: kesken kovan kiihdytyksen
    auto hyytyy ja alkaa savuttaa, sekä jos jatkaa kaasun pitämistä pohjassa
    hetken moottorista kuuluu ikään kuin venttiilien ropina hetken aikaa.
    Kun sitten himmailee ja odottaa hetken alkaa auto toimia taas normaalisti.
    Joskus vika ilmenee jo puolella kaasulla ja joskus kun kierrokset ylittävät 4 tuhatta. OLen yrittänyt etsiä vikaa kaikkialta, vikakoodinluvussa ei ollut mitään moottori vikaan viittaavaa. Olen itse epäillyt vian tulevan venojen tai turbon suunnalta. Nyt Kaivataan asiasta enenmän tietäviltä apua pikaisesti. Kilometrit on 325tkm, autoa huollettu kunnolla ja autossa kueberl boxi. Muuten tehot on on tallella boxilla ja ilman. Loppuu ymmärrys ja toivo. Ilmamäärämittareitakin on kokeiltu useita ja on yritetty katsoa että ovat versioita joita ei tarvitse koodata, mutta en jaksa uskoa etä vika voisi olla siellä. Niin Ja siipien alipaine kello liikkuu ilman ssurempia voimia
    Last edited by same-xx; 19-06-2010, 19:08.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Lauantai-illan mutuilua, onko kaikki ahtopaineletkut ok? Miten tämä vika tuli ilmi? Ihan yhtäkkiä ajossa?

    Ja tuosta muutama topic:



    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • kye
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 320
      • Forssa

      #3
      Onko turboon liittyvät alipaineletkut ehjät?
      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
      - N42/46 jakopäät
      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

      tied. 0407247465

      Comment

      • kalkkuna
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 864
        • vaajakoski

        #4
        Originally posted by same-xx View Post
        Pari viikkoa sitten alkoi auto tehdä outoa vikaa: kesken kovan kiihdytyksen
        auto hyytyy ja alkaa savuttaa, sekä jos jatkaa kaasun pitämistä pohjassa
        hetken moottorista kuuluu ikään kuin venttiilien ropina hetken aikaa.
        Kun sitten himmailee ja odottaa hetken alkaa auto toimia taas normaalisti.
        Joskus vika ilmenee jo puolella kaasulla ja joskus kun kierrokset ylittävät 4 tuhatta. OLen yrittänyt etsiä vikaa kaikkialta, vikakoodinluvussa ei ollut mitään moottori vikaan viittaavaa. Olen itse epäillyt vian tulevan venojen tai turbon suunnalta. Nyt Kaivataan asiasta enenmän tietäviltä apua pikaisesti. Kilometrit on 325tkm, autoa huollettu kunnolla ja autossa kueberl boxi. Muuten tehot on on tallella boxilla ja ilman. Loppuu ymmärrys ja toivo. Ilmamäärämittareitakin on kokeiltu useita ja on yritetty katsoa että ovat versioita joita ei tarvitse koodata, mutta en jaksa uskoa etä vika voisi olla siellä. Niin Ja siipien alipaine kello liikkuu ilman ssurempia voimia
        Saman kaltainen vika myös täällä. Alkoi kun vaihdoin viallisen turbon tehdas kunnostettuun tuossa lauantaina. Itse epäilen että ahtopaineen rajoitinventtiili tai ahtopaineanturi temppuilee. Täytyy kuitenkin ensin käyttää auto piuhanpäässä ja katsoa onko siellä mitään koodeja. Mulla on ihan täysin vakio ilman mitään lastuja/bokseja kilometrejä on vain 478000.
        VW sharan 1,8T
        e30 318i 4d -89 projekti
        e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Mitä ne vikakoodit oli?
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • same-xx
            Newbiemmer
            • Apr 2009
            • 18
            • hyvinkää

            #6
            Vika tuli alunperin ilmi kun repäsin auton liikkeelle kaupungissa aika reippaasti. Eilen vian sai aiheutettua vain nostamalla kierrokset yli4:än tonnin. imm:än vaihto saattoi auttaa vähän. Vika koodit oli radio control unit, passenger airbag ja egr, kun on tulpattu ja alipaineletku sekä säätimeltä, että alipaine venttiililtä. Tänään vaihoin uuden alipaneputken joka menee jarrysylinteriltä alipainepumpulle, siis se josta lähtee kolme alipaineputkea alas. Yksi menee turbon alipaine säiliölle, yks egr:än venttiilille ja kolmatta en muista. Ja tänää säädin turbon alipane kellosta lähtevän siipien säätöakselin siihen kohtaan joka oli ilmeisesti tehtaalla värjätty keltaisella(todellinen kiitos siitä BMW:lle!) Otin imusarjan irti ja putsasin paineen tunnistimen. Avasin jokaisen suuttimen mutterit, liikuttelin suuttimia hiukan irrotin naftaputket ja kiristin momenttiin. Kuten muös suutinten mutterit. Vaidoin uuden letkun alipainesäiliölle. Ja sit otin ja saatoin tehdä tyhmästi: Otin mittarin käteen ja tehoboxi auki. Boxin sisällä oli tehonsäätö jumppereilla,(joo on niin vanha), ja säädin sisällä olevaa kahta säätövastusta hiukan,muistaakseni vastusta pienenmäksi(mittarin kanssa). Ja sen säädön jälkeen tehoa tuli niin tanasti lisää, aikä niitä boxin kans ole puuttunut ilman säätöäkään. Boxi irtikin tehot on ainakin suunnilleen tallella kun vika ei ole päällä. Mutta vika ilmeni tänäänkin mutta vain kerran ja lyhyesti, eli alipaineletkut ainakin vaikutti. Vaihdan seuraavaksi sen turbon alipainesääimen. Mut Kalkkuna kerro ihmeessä mikä oli tulos koodien luvusta. Mun mittaus suoritettiin Hyvinkään Mega-Osassa ja en luota siihen paikkaan sit yhtään pätkää! Jouduin itse käydä lainaamassa piuhankin että saivat luettua. Ja kehtasivat sen jälkeen vielä laskuttaa siitä. Voisiko vika olla turbon siivissä sillä autolla on ajettu jo niin paljon. Vai alkaisiko joku suutin saada tarpeekseen? Gurut kehiin ja apua. Ja sit joku vois ottaa kantaa tohon tehoboxin säätämiseen ja mitä mahkuja mul olis tehdä sen kanssa ja en kaipaa vi......a, että ota pois, kun näköjään niissä on säätö potentiaalia. Sitten vielä jos vika olisi turbo johdannainen niin, suosituksia minkä turbon vaihtaisin tilalle? Piristys mielessä tarkoitan, sellainen joka sopisi paikalleen suunnilleen "heittämällä". Esim jostain toisesta BMW:stä
            Last edited by same-xx; 21-06-2010, 13:42.

            Comment

            • huupi
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 1196
              • Tyrnävä

              #7
              Originally posted by same-xx View Post
              Sitten vielä jos vika olisi turbo johdannainen niin, suosituksia minkä turbon vaihtaisin tilalle? Piristys mielessä tarkoitan, sellainen joka sopisi paikalleen suunnilleen "heittämällä". Esim jostain toisesta BMW:stä
              Jos sopivan löydät, niin kerro mullekin. Itse yritin vastaavaan autoon laittaa 2,5-litraisesta (E39 525d), mutta se ei ollut mikään 'bolt-on', reilummasti työstämällä voi onnistua. On nimittäin aika paljon kokoeroa vrt. vakio. Mielestäni tuo olisi ollut sopivin vaihtoehto, sillä laipat olivat lähes samanlaiset, alipaineohjattu ja pykälää isommasta BMW:n moottorista. Miten lie facelift E46:n 2-litraisesta. :think Se on tosin sitä 'ei-niin-kestävää-garretin-mallia'...
              I01 i3s 94

              Comment

              • same-xx
                Newbiemmer
                • Apr 2009
                • 18
                • hyvinkää

                #8
                Mulle joku väitti että vanhasta e46 330:sestä pitäis sopia, Totuutta en vilä tiedä. Ja sen tiedän että joosain mersuissa on käytetty lähes samanlaista, mut isommilla siivillä ja pesillä olevaa versiota. Ainoa muutostyö olisi kuulem. alipainekellon paikan vaihto. Totuutta en tiedä, mut selvitys työ kesken, ja tottakai ilmoitan kun jotain keksin.

                Comment

                • kalkkuna
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 864
                  • vaajakoski

                  #9
                  Jeps!
                  Vikaa oli vikamuistissa. EGR pysyvä vika (tulpattu tietenkin) ei aiheuta toimenpiteitä. Ahtopaineen säätöventtiili pysyvä vika (vaihdoin uuteen). Vähän parani sillä. Vaihdan vielä ahtopaine tunnistimen kun se tulee (ei ollu hyllyssä piti tilata) varmaan keskiviikkona. Tilasin myös sen uuden alipainepöntön kun heitin vanhan menemään kun sitä oli joku mestari joskus vähän korjannu. Katsotaan mitä tästä seuraa.
                  Välillä autosta häviää tehot vaikka ei kiihdytä lappulattiassa. Ajossa alkaa siinä 4000 paikkeilla rötäämään kun reilusti kiihdyttää. Eilen ei paikoillaankaan kestäny ryntäyttää,rajoitinventtiilin vaihdon jälkeen kyllä.
                  Jos jotain viritysturboo haluaa niin varmaan kannattaa ottaa yhteyttä esim tonne professional motoriin tai johonkin muuhun vastaavaan kioskiin. Kai ne pystyy muokkaamaan näitä vnt ahtimiakin.
                  VW sharan 1,8T
                  e30 318i 4d -89 projekti
                  e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                  Comment

                  • same-xx
                    Newbiemmer
                    • Apr 2009
                    • 18
                    • hyvinkää

                    #10
                    Kalkkuna oletko sä kokeillut että sun sulla siipien alipainekellon varsi liikkuu kunnolla?
                    Otat pihdeillä tai jollain kiinni ja tarkastat että se kiikkuu kunnolla.
                    Sitten toinen: mä luin jotain post:ia nykimisviosta jossaipäin täällä sivuilla ja siinä ongelman aiheuttaja oli palanut sulake aivoboxissa. katso ne. avaat kannen ja siel on viiden rivivi sulakkeita penen harmaan kannen alla.
                    Niillä on tekemistä paineiden säätöjen kanssa. Ja tarkasta Jarruslinterin ja alipainepmpum välissä oleva alipaineputki, tuntuu määräävän kaikkea. Siitä lähtee alas kolme alipaineletkua:turbolle, egr:lle ja flektin kotelon siiville. Mulla ainakin siinä oli pieniä halkeamia muovi kohdissa ja sielta sä pääsi vuotamaan,vaikka putki on sisältä pääosin kuparia. jos siinä edes näkyy halkeamia, vaihda se heti. Omani ostin Laakkoselta ja maksoi kaikki 19,90, joten ei kirpaise
                    Last edited by same-xx; 22-06-2010, 12:40.

                    Comment

                    • same-xx
                      Newbiemmer
                      • Apr 2009
                      • 18
                      • hyvinkää

                      #11
                      Voisikos joku guru neuvoa mitkä alipainesäätimet ohjaavat naftansyöttöä? Nyt olen saanut vian muuten pois mutta kun auto seisoo hetken, ja käynistää, niin sit kun painaa pedaalia alkaa samantien savutus, röpötys, nokasta ropina, ja tehoa ei tule. Sitten kun auto on käynyt hetken vika ei ilmesty. Nyt tarvitaan neuvoja, koska lämpö vaikuttaa selvästi vaivaan.
                      Eikä vieläkään vikakoodia, vaikka sain vian päälle koodin luvussa.
                      Mulla ei mahdollisuutta saada autoa live dataan, että äkis mitä autossa todellisuudessa tapahtuu.
                      INPA, BMW tools ja carsoft ovat läppärillä mut ei piuhoja ja arvaa vituttaako, kun auton osien takia ei vielä rahaa ostaa niitä.
                      Last edited by same-xx; 22-06-2010, 12:44.

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #12
                        Originally posted by same-xx View Post
                        Voisikos joku guru neuvoa mitkä alipainesäätimet ohjaavat naftansyöttöä? Nyt olen saanut vian muuten pois mutta kun auto seisoo hetken, ja käynistää, niin sit kun painaa pedaalia alkaa samantien savutus, röpötys, nokasta ropina, ja tehoa ei tule.
                        Juu en ole guru, mutta -alipainesäätimet -naftansyöttö, mitä oikein tarkoitat?

                        Noita vianhaku juttujasi kun luin niin oot räplännyt jo niin montaa paikkaa että kohta niistä tulee lisäongelmaa. Miksi esim. turbon siipien tankoa pitäisi muuttaa? Ahtopaine ei sillä nouse kun DDE yrittää säätää sitä pienemmäksi onnistumatta ja pudottaa sitten polttoaineen syöttöä niin paljon ettei paine enään nouse. Tuloksena auto hyytyy. Ja vaikka laittaisit kuinka ison turbon siihen, se toimii edelleen samoilla DDE:hen ohjelmoiduilla metodeilla ellei niitä muuteta. Boxit kyllä huijaa lisäten syöttöä mutta suuttimet ja korkeapainepumppu asettaa sen rajan, joten isompi turbo ei välttämättä vaikuta mitenkään.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • kalkkuna
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 864
                          • vaajakoski

                          #13
                          Originally posted by same-xx View Post
                          Kalkkuna oletko sä kokeillut että sun sulla siipien alipainekellon varsi liikkuu kunnolla?
                          Otat pihdeillä tai jollain kiinni ja tarkastat että se kiikkuu kunnolla.
                          Sitten toinen: mä luin jotain post:ia nykimisviosta jossaipäin täällä sivuilla ja siinä ongelman aiheuttaja oli palanut sulake aivoboxissa. katso ne. avaat kannen ja siel on viiden rivivi sulakkeita penen harmaan kannen alla.
                          Niillä on tekemistä paineiden säätöjen kanssa. Ja tarkasta Jarruslinterin ja alipainepmpum välissä oleva alipaineputki, tuntuu määräävän kaikkea. Siitä lähtee alas kolme alipaineletkua:turbolle, egr:lle ja flektin kotelon siiville. Mulla ainakin siinä oli pieniä halkeamia muovi kohdissa ja sielta sä pääsi vuotamaan,vaikka putki on sisältä pääosin kuparia. jos siinä edes näkyy halkeamia, vaihda se heti. Omani ostin Laakkoselta ja maksoi kaikki 19,90, joten ei kirpaise
                          En kyllä ole kokeillut sitä tankoa liikuttaa. Ajattelin että jos se toimisi kun on "uusi" tehdaskunnostettu turbo. Vanhalla turbolla ei ollu noita ongelmia,siinä oli vaan julmettu päittäisvälys.
                          Täytyy tutkia nuo alipaine systeemit kun vaihtaa sen ahtopaineanturin (jahka se saapuu laakkoselle). Mulla ei ole flektin kotelossa siipiä ollenkaan. Joskus ne siivet kuulemma aiheuttaa tehottomuutta jos ne on kiinni.
                          Ja tosiaan ongelmat alko mulla kun vaidoin turbon viime lauantaina.
                          VW sharan 1,8T
                          e30 318i 4d -89 projekti
                          e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Eiköhän se vika löydy sitten siltä suunnalta mistä olet sitä "korjannut". Ei olisi sekään ensimmäinen kerta että uusi turbo ei ole ehjä.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9139
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Rahu View Post
                              Ei olisi sekään ensimmäinen kerta että uusi turbo ei ole ehjä.
                              Täällä Oulun perällä oli just tuollainen keissi. E39 525d, ProMotorilta hommattu kunnostettu turbo. Ahdot piikkasivat yli ja auto käyttäytyi miten sattuu. Lähetti tilalle toisen turbon, jolla ongelma korjaantui. Tilalle tullut olikin sitten varman päälle tehdasuusi.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎