Announcement

Collapse
No announcement yet.

KIIRE, APUA e46 320d-00 hyytymis vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • same-xx
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 18
    • hyvinkää

    #16
    Jeps, mä jouduin säätämään turbon siipiensäätö tangon takas kohdalleen kun edellinen omistaja ilmeisesti oli sitä räveltänyt. Ja ohjeet sain Laakkoselta. En ole kenenkään muun käskenyt siipien säätöä muuttaa, ainoastaan kokeilla että alipainekello liikkuu!! Auto käytetty Laakkosella taas tänään ja siipien säätö on kohdallaan, kuten ahtopaineetkin. Tiedän kyllä mikä ja miten kyseisessä ahtopaineen säätää! Tänään vaihdoin toisen turbolle menevän ahtopainesäätimen taas uuteen ja vika ei ainakaan vielä ole esiintynyt, yrittämälläkään.
    Joten aikaisempi Merteililtä hakittu säädin oli joko viallinen tai ei sopinut autoon, vaikka piti olla oikea.
    Joten toivotaan että vika omalta kohdalta on ohi. Ja todellakin myös allekirjoittaneellakin on ollut ongelmia kyseisen turbo liikkeen kanssa
    toisen autoni kanssa. Sain sieltä suoraan laakerivikaisen turbon. Asia kuitattiin vain toteamalla"että on unohtunut vaihtaa" ja tajosivat uutta!
    Joten on syytä tarkastuttaa myös "uusi" turbo, varma on aina varma. Samaa mieltä jos viat alkoivat jostakin, seuraa polkua taaksepäin. Viimeisestä muutoksesta alkaen! Voimia!!!! Ja tuolle yhdelle: En kuitenkaan ensimäistä autoa rakenna, vaikka nyt vasta onkin eka bemu, eikä ensimmäinen turboauto ja tuskin viimeinen. Mites sitä autoa nyt voisikaan virittää turboa vaihtamalla, voi herran jestas.....
    Last edited by same-xx; 23-06-2010, 19:08.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Täällä Oulun perällä oli just tuollainen keissi. E39 525d, ProMotorilta hommattu kunnostettu turbo. Ahdot piikkasivat yli ja auto käyttäytyi miten sattuu. Lähetti tilalle toisen turbon, jolla ongelma korjaantui. Tilalle tullut olikin sitten varman päälle tehdasuusi.
      Täällä päin kävi ihan tehdasuuden turbon kanssa niin että öljyt tuli läpi ja savutus oli kohtuullinen.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • kalkkuna
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 864
        • vaajakoski

        #18
        Originally posted by Rahu View Post
        Eiköhän se vika löydy sitten siltä suunnalta mistä olet sitä "korjannut". Ei olisi sekään ensimmäinen kerta että uusi turbo ei ole ehjä.
        Näin myös juttelin sen virtalan kanssa kun vein vanhan turbon sinne takaisin. Ajattelin vaihtaa muutenkin nuo anturit ja säätimet joka tapauksessa. Täytyy vaan saada joku lukemaan noita arvoja tuolta autosta kun on ahtopaineanturi vaihdettu.
        On vaan ihan kypsää alkaa taas vaihtamaan turboo uudestaan. No lähteepähän kaikki ainakin auki näpeesti. Tänään kuitenkin vaihdan sen anturin.
        VW sharan 1,8T
        e30 318i 4d -89 projekti
        e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

        Comment

        • kalkkuna
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 864
          • vaajakoski

          #19
          Anturi vaihdettu. Vika ei yllättäen poistunut mutta joillain kierrosalueilla toimii paremmin. Nyt vaan piuhaan kiinni jossain ja ajamaan,sitten ollaan viisaampia.
          VW sharan 1,8T
          e30 318i 4d -89 projekti
          e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎