Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 coupe sivulasi löysällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huitoja2
    BTCF Member
    • Dec 2007
    • 226
    • Porvoo

    e46 coupe sivulasi löysällä

    Onko jollain tietoa mikä on löystynyt / kulunut / hajonnut e46 coupen kuskinpuolen lasinnostimesta tai kiskosta kun koko ikkuna heiluu jopa muutaman sentin kun yläreunasta ottaa kiinni?
    Jos vauhdissa avaa ikkunaa ja yrittää laittaa takaisin kiinni, se ei mene oikealle paikalleen huulloksen sisään vaan kolahtaa ylälistaa päin...
    Paikallaan kun oven laittaa kiinni tai muuten vaan avaa / sulkee ikkunan se toimii ihan ok eli menee oikein paikalleen. :think

    Apuja kaivattaisiin, kuskin puoli meinaan suhisee aika vittumaisesti hiukan kovemmassa vaihdissa eli lasi ei mene tiiviisti tiivistettä vasten!
    G30 530e, E61 523ia
    ex e60 525da
    ex e90 320Si
    ex e91 320d
    ex e46 330 Ci
    ex e46 330D touring
    ex e46 323 sedan
    ex e36 320 Coupe
    Yms lajiin kuulumattomia...
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    #2
    itellä oli vanhassa autossani mennyt apukuskin ikkunasta yksi kolmesta sähkölasin nostimesta/kiinnikkeestä rikki, ja teki aivan samaa. merkki ei kyllä ollut bmw ja auto oli vanha (vm.91) mutta oireet oli samat :think
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      #3
      Pura ovipaneeli irti ja katso mikä siellä on irti. Tuossa mallissa nostin/kiinnitys näkyy hyvinkin selvästi.
      Vaihdoin omaan E46 328ci joskus lasinnostimen ja muistan sen että se säätö on sitten melko tarkka ettei suhise tuuli ja mene vesi sisään.. Siinä kannattaa olla hyvin tarkkana.

      Comment

      • AMP
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 536
        • Turku

        #4
        Originally posted by huitoja2 View Post
        Onko jollain tietoa mikä on löystynyt / kulunut / hajonnut e46 coupen kuskinpuolen lasinnostimesta tai kiskosta kun koko ikkuna heiluu jopa muutaman sentin kun yläreunasta ottaa kiinni?
        Jos vauhdissa avaa ikkunaa ja yrittää laittaa takaisin kiinni, se ei mene oikealle paikalleen huulloksen sisään vaan kolahtaa ylälistaa päin...
        Paikallaan kun oven laittaa kiinni tai muuten vaan avaa / sulkee ikkunan se toimii ihan ok eli menee oikein paikalleen. :think

        Apuja kaivattaisiin, kuskin puoli meinaan suhisee aika vittumaisesti hiukan kovemmassa vaihdissa eli lasi ei mene tiiviisti tiivistettä vasten!

        Omassa cäbissä kiristin saman homman viikko sitten

        Ovipahvi pois. Lasi n. puoliväliin. "Naaras torx" sopivassa koossa käteen jatkovarren kanssa. Kiristys tapahtuu muistaakseni "väärään" suuntaan. Itse heiluttelin lasia kiristettäessä että haki paikkansa.

        Omassa suhisi ajossa ja heilui 1,5 cm ylös alas. Lasin takapään kiinnike löystynyt niin että ei ole enään kohdistus hahlossa.

        Omassa vika oli apukuskin ovessa ja nimenomaan takapään lasin kiinnike oli löystynyt. En tiedä olisiko kierre lukite paikallaan jos tämä ongelma toistuvaa??


        EDIT: Luin oikeen ajatuksella vikakuvauksesi. En väitä että ongelma olisi sama jos etu reunasikin heiluu. Mutta voihan sulla olla myös etureunan kiinnitys löystynyt. Etu reunan kiinnitystä en kyllä muista kuinka toimii. Voi olla että aika samalla periaatteella..
        Last edited by AMP; 23-06-2010, 20:25.
        e65 730d

        Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

        Comment

        • huitoja2
          BTCF Member
          • Dec 2007
          • 226
          • Porvoo

          #5
          Lasi tuntuu heiluvan yläosasta siis sivuttaissuunnassa ei ylös alas...

          Eli tosiaan kun painaa ovi auki (ikkuna ylhäällä) lasia yläreunasta autoa kohden tulee rako tiivisteen väliin ja vastaavasti toisinpäin.

          Ja tuon naaras torxin kiristin pari kuukautta sitten huolellisesti kun vaihdoin keskuslukon moottorin (silloin joutuu irroittamaan koko ruuvin), voihan se silti olla että se olisi löystynyt!? Tiedä häntä, täytyy tarkistaa.

          Mutta onko tuossa lasinnostin hässäkässä jokin kuluva tai mahdollisesti murtuva osa mikä olisi voinut mennä paskaksi? BMWFANS sivulla olevan kuvan mukaan siellä ei kummia osia ole... http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...chanism_front/
          G30 530e, E61 523ia
          ex e60 525da
          ex e90 320Si
          ex e91 320d
          ex e46 330 Ci
          ex e46 330D touring
          ex e46 323 sedan
          ex e36 320 Coupe
          Yms lajiin kuulumattomia...

          Comment

          • Juice
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 818

            #6
            ..........................................
            Last edited by Juice; 17-03-2012, 16:14.

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1399
              • Kuopio

              #7
              Multa vaihdettiin ekan kerran coupesta 50tkm kohdalla nostin... paskaa bmw laatua..
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Ittellä oli kaapelissa oleva "patti" hypännyt pois nostimessa olevasta siihen tarkoitetusta kolosesta--> nostin ei seuraa kaapelin liikettä. 2 nippusiteen patentilla sai sidottua tivolin toimimaan.. OK , vähän McGyverkorjaus mut toimii kerrasta oikein ja äänettömästi , on kestänyt.
                Bagin sai muistaakseni repäistä pois ja hellittää hissitivolin kiinnitysruuvit. Liimattu vaahtomuovi jäi pois , havaittava vaikutus ajomeluun 0

                -Jarno
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Jka
                  BTCF Member
                  • Sep 2009
                  • 214
                  • jyväskylä

                  #9
                  itellä on jo hyvänmatkaa yli 200tkm mittarissa ja lasit toimii täydellisesti.

                  Muistaa aina ettei paisko ovia ja/tai nojaile laseihin ym. Talvella silikoonia tiivisteisiin niin toimii silloinkin

                  Lukot säätää niin et ovea ei tarvitse myöskään paiskata mennäkseen kiinni.

                  kerran meni lasinnostin paskaks mut sekin johtui kaverin humalatilasta
                  E70 X5 4.8i
                  ex: E46 325Ci

                  Comment

                  • AMP
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 536
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by huitoja2 View Post
                    Onko jollain tietoa mikä on löystynyt / kulunut / hajonnut e46 coupen kuskinpuolen lasinnostimesta tai kiskosta kun koko ikkuna heiluu jopa muutaman sentin kun yläreunasta ottaa kiinni?
                    Jos vauhdissa avaa ikkunaa ja yrittää laittaa takaisin kiinni, se ei mene oikealle paikalleen huulloksen sisään vaan kolahtaa ylälistaa päin...
                    Paikallaan kun oven laittaa kiinni tai muuten vaan avaa / sulkee ikkunan se toimii ihan ok eli menee oikein paikalleen. :think

                    Apuja kaivattaisiin, kuskin puoli meinaan suhisee aika vittumaisesti hiukan kovemmassa vaihdissa eli lasi ei mene tiiviisti tiivistettä vasten!
                    Itselle tuli vastaava ongelma ja purin oven ja hartaasti tutkin ja purin ja kasasin mekanismeja ja tulin siihen tulokseen että mulla lasin nostimen moottorissa väljää liikaa.

                    Kun oven paiskaa kiinni niin moottori pännittää lasin ylä asentoon. Kun oven avaa nii nlasin pitaisi laskea se sentti mutta moottorissa oleva väljä aiheuttaa sen että lasi ei laskekkaan kun millin pari. Sitten kun oven avaa niin tiiviste pakottaa ikkunaa hieman alaspäin että ovi aukeaa. Kun taas paiskaat uudelleen kiinni niin ikkuna on liian ylhäällä mennäkseen tiivisteen rakoon. Ja kun "auto" luulee oven olevan kiinni normaalisti (ikkuna lasin yläreuna tiivisteen ulkopuolella) ja nostaa lasia sen sentin niin jo meni lasi "hienosti":think

                    Varmaankin kaikki muu väljä lasimekanismeissa aiheuttaa sen että se lasi liikkuu/lerpattaa auton poikkisuunnassa eikä mene oikeaan kohtaan.

                    Ite rasvasin liut ja vaijerit niin rupes toimiin paremmin kun ikkuna putoaa painovoiman avulla paremmin siinä alussa missä sen kuuluis laskee sen sentin. Kuskin puolella ei mitään tämänlaisia ongelmia. Apukuskin puolella vain..


                    Onko jollain tietoa mitä varten siinä alemmassa vaijerissa (muistaakseni) on se "jousi muovi palikka systeemi"? Onko vaijerin venymisen tai jonkun takia vai mikä merkitys ja millain kuuluu olla?
                    e65 730d

                    Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎