Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Abs-anturin vaihto (Työn nopeutus)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carnetti
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 79
    • Suomi

    E46 Abs-anturin vaihto (Työn nopeutus)

    Takaa vasen abs-anturi tuli tiensä päähän kirjaimellisesti. Olen lukenut ja kuullut, että entisen purkaminen voi kestää kauankin. Huoltoaika on varattu viikon päähän ja ajattelin, että jos vaihtotyötä voisi nopeuttaa eli voiko asialle tehdä jotain. Esim. Crc tms?
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Carnetti View Post
    Takaa vasen abs-anturi tuli tiensä päähän kirjaimellisesti. Olen lukenut ja kuullut, että entisen purkaminen voi kestää kauankin. Huoltoaika on varattu viikon päähän ja ajattelin, että jos vaihtotyötä voisi nopeuttaa eli voiko asialle tehdä jotain. Esim. Crc tms?
    Voihan sinne crc:tä yrittää saada väliin, mutta ei se oikein sinne tahdo uida, mutta enemmän siirä siellä jo nyt on apua kuin haittaa.

    Jos kantti kestää niin koita irroittaa se kiinnityspultti, mutta älä missään nimessä katkaise sitä pulttia, silloin vaihtoaika pompsahtaa. Erittäin varovasti sitä pulttia voi lämmittääkkin, mutta sitä ei oikein mielellään lämmittäisi niin paljoa, että siitä olisi jotain apua.
    Olli.

    Comment

    • erese
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 478
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Carnetti View Post
      Takaa vasen abs-anturi tuli tiensä päähän kirjaimellisesti. Olen lukenut ja kuullut, että entisen purkaminen voi kestää kauankin. Huoltoaika on varattu viikon päähän ja ajattelin, että jos vaihtotyötä voisi nopeuttaa eli voiko asialle tehdä jotain. Esim. Crc tms?
      Itse juuri anturin vaihdon suorittaneena voin sanoa että aikaa saattaa mennä reilustikin, itse nitkuttelin anturia jonkin tovin irti, oli tiukassa. Annoin ensin hieman massavasaralla moukkua anturin varteen eri suunnista ja väänsin kunnon pihdeillä eri suuntiin kunnes alkoi nousta kolostaan. Aina välillä suihkautin crc:tä sinne koloon ja odotin hetkisen ennenkuin aloin vääntämään. Loppujen lopuksi n. 1 tunti vaihdossa meni ja varmuuden vuoksi voitelin uuden anturin rungon+kiinnityspultin kierteet kuparitahnalla jotta seuraavalla kerralla irroitus olisi kenties hiukan helpompaa
      F40 -20
      F20 -13
      E46 320D Touring -01
      E36 "nokivasara" Touring -99

      Comment

      • Carnetti
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 79
        • Suomi

        #4
        Originally posted by erese View Post
        Itse juuri anturin vaihdon suorittaneena voin sanoa että aikaa saattaa mennä reilustikin, itse nitkuttelin anturia jonkin tovin irti, oli tiukassa. Annoin ensin hieman massavasaralla moukkua anturin varteen eri suunnista ja väänsin kunnon pihdeillä eri suuntiin kunnes alkoi nousta kolostaan. Aina välillä suihkautin crc:tä sinne koloon ja odotin hetkisen ennenkuin aloin vääntämään. Loppujen lopuksi n. 1 tunti vaihdossa meni ja varmuuden vuoksi voitelin uuden anturin rungon+kiinnityspultin kierteet kuparitahnalla jotta seuraavalla kerralla irroitus olisi kenties hiukan helpompaa
        Kiitti vinkeistä. Nyt anturi vaihdettu ja aikaa meni 35 min.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎