Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d -99 sammui ajossa *käy ja kukkuu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sakemanneri
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 19

    320d -99 sammui ajossa *käy ja kukkuu*

    Kesken kiihdytyksen sammahti kuumana päivänä kuumalla motilla.
    Pitkän sahauksen jälkeen yrittää käydä muttei jaksa.

    Inpan shadowkoodit tarjosivat suuttimen neulan liiketunnistinta ja jotain polttoainepumpun Can-väyläongelmaa (tallensin vikailmot xps:nä mutta shadowkoodit ei tietenkään tallentuneet, koska tallensin väärät koodit) kummassakin "error not present". Nollasin koodit ne tietty hävisivät mutta ongelma jäi...

    Polttoaineen pinta nousee nopeasti suodatinkotelossa kun laittaa virrat päälle, joskin hieman metallihilettä kotelon pohjalla.
    Neulanliiketunnistimen resistanssi 104.3 ohmia.

    Korkeapainepumpun ohjain?
    Last edited by Sakemanneri; 06-08-2010, 10:21. Reason: käy ja kukkuu
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #2
    Tämähän on 100kw versio? Nimittäin tuossa 100kw ei ole korkeapainepumppua lainkaan vaan yhteispaineruiskus bosch VP44.

    Onko tankki kuinka tyhjä, jos on vajaa nii täytä se ja koita uudelleen, jos sitten lähtee käyntiin on tankin siirtopumppu hajalla. Jos tämä ei auta kannattaa alkaa miettimään ruiskutuspumppuun remonttia
    Last edited by jsr85; 07-07-2010, 12:45.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • Sakemanneri
      Newbiemmer
      • Feb 2007
      • 19

      #3
      Juu, 100kw.
      Lörsää reilu puoli tankillista...

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        #4
        Originally posted by Sakemanneri View Post
        Juu, 100kw.
        Lörsää reilu puoli tankillista...
        VP44 poksahtanut. Nyt sit tililtä toimintatonneja nostamaan.
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • huupi
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 1196
          • Tyrnävä

          #5
          Originally posted by Jolli View Post
          Nyt sit tililtä toimintatonneja nostamaan.
          Ei välttämättä niinkään. Ainakin http://www.sercaphuoltopalvelut.com/ korjaa noita ja ulkomailta löytyy lisää.
          I01 i3s 94

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            #6
            Koita pyöriikö tankin pumppu suoralla virralla?

            Järjestelmässä pitäis olla takaisku ettei tuota suodattimen tyhjentymista pitäis ilmetä.:think
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • Sakemanneri
              Newbiemmer
              • Feb 2007
              • 19

              #7
              Suodatinkotelon polttoaineen pinta vajui siis siitä syystä, että otin suodattimen pois.

              Sitten laitoin virrat päälle testatakseni siirtopumpun toiminnan.
              Polttoainetta tuli rivakasti ainakin ilman filsua ja järjestelmän painetta.
              Last edited by Sakemanneri; 10-07-2010, 16:39. Reason: Kirotusvihreitä

              Comment

              • Sakemanneri
                Newbiemmer
                • Feb 2007
                • 19

                #8
                No niin, otin pumpun ohjaimen irti http://www.vp44diesel.de sivuilla olevien ohjeiden mukaisesti ja käytin Bosch:lla luetuttamassa vikamuistin: ei vikoja muistissa!

                Inpa:n ei kai pitäisi pystyä nollaamaan Bosch:n koodeja pumpun ohjaimelta?

                Carsoft 6.1 SP4 livedatalla en saanut näkymään pumpun kierrosnopeutta vaikka kuinka pitkään sahaisi näkyykö muilla startatessa/käynnissä?

                Kiertokulma-anturin käämit ovat kuitenkin mitattavissa, joten siellä ei liene katkoksia?

                Lisäksi mitattu pumpun ohjaimen, releiden ja antureiden syöttöjännitteet ja vastukset.

                Polttoaineen syöttöpaine on vielä mittaamatta, oisko ollu muuta, ehdotuksia?

                Comment

                • Sakemanneri
                  Newbiemmer
                  • Feb 2007
                  • 19

                  #9
                  korjattu & toimii

                  MTM huolto korjasi vp44:n ohjainboksin ja auto tulille.
                  Toimintatonnit jäi onneksi vielä tilille lepäämään...

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1375
                    • Oulainen

                    #10
                    Hieno homma et sait "vehkeet" toimimaan. Missäpäin tämä em. huolto on, ei taida kovin moni firma viel korjata näitä. Paljoko kustansi pumppuremppa?
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    • Sakemanneri
                      Newbiemmer
                      • Feb 2007
                      • 19

                      #11
                      korjaus

                      Iisalmesta löytyy kyseinen firma.

                      Kustansi 200€ 23% alv:lla itse tehtynä.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎