Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d käynnistyy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reders69
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 1
    • finland

    E46 320d käynnistyy huonosti

    Auto on 320d -98 e46. kylmänä (auto seisonut parkissa 1pv) välillä starttauttaa pitempään ja joskus lähtee ihan kuin palmun alta. Lämpimällä koneella kaynnistymis vikaa ei ole ollenkaan, toimii normaalisti. Puolilämpimänä sahauttaa välillä enemmän ja välillä vähemmän, kun auto käynnistyy starttauksen jälkeen tulee sinistä savua meleko iso pilvi. Välillä myös sahauksen jälkeen auto käynnistyy ja rytkyttää vähän aikaa ihan kuin jokainen pytty syttyisi erikseen. Onko kenelläkään samanlaisia ongelmia? missähän vika mahtaa olla? kenties joku anturi menny?.. suuttimet huollettu ja hehkutulpat vaihdettu eikä mitään vaikutusta.

    Talvella hehkutulppa paloi jolloin joutu sahaamalla starttaaamaan käyntiin, tulppien vaihdon jälkeen ilmenee tuollaista ongelmaa. Hehkutulpat toimii.
  • Metalgod
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 201
    • Helsinki

    #2
    Moro! Oli samanlaista probleemaa 530d kanssa ja vaihdoin uuden piuhasarjan suuttimille. Nyt toimii...

    Kannattaa ehkä kokeilla liikutella suuttimien päässä olevia liittimiä onko vaikutusta.
    -530dA 600 Nm
    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

    Comment

    • _Hämis_
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 238
      • Raahe

      #3
      Vetäisköhän ilmaa polttoaineen sekaan. :think
      Tarkista suodattimelta jakajapumpulle menevät kirkkaat putket, saattavat hankautua puhki.
      320d -02
      Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
      Astra 1.6 -00

      Comment

      • Jussi-T.
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 36
        • uki

        #4
        Löytyikö tähän ongelmaan ratkaisua?

        Itsellä meinaan samanlainen ongelma. -98 320d e46, m47. Aivan kylmällä koneella (kun hehkuttaa) tai lämpimällä koneella käynnistyy kuin palmun alta, puolilämpösenä saa sahata todella pitkään ja kun viimein käynnistyy sininen pilvi seuraa putkesta. Hehkut toimii varmasti, oon testannu, ja lähtee nätisti käymään puolilämpöisenäkin, kun yhdistää manuaalisesti hehkureleen kärjet kiinni niin että hehkuttaa. Myös kun webastolla lämmittää koneen, ei ongelmaa, nätisti hörähtää käymään.

        Yritin tänään mittailla ohivuotoa suuttimista, vaikka myöhemmin sain selville, ettei sitä ilmeisesti edes tehdä muuta kuin commonrail moottoreissa?
        Noh kuitenkin ainoastakaan suuttimesta ei tullut tipan tippaa polttoainetta kun moottoria 2 min käytin, sen sijaan siitä ylivuotoletkusta mikä lähtee 1. suuttimelta pumpun kylkeen menevälle banjoliittimelle tuli naftaa tosi reilusti kun virrat käänsi päälle tai kun konetta käytti.. :think Siis siirtopumpun tekemän paineen avulla tuli se aine suuttimille asti. Miten se voi olla näin?? Miksi sieltä tulee ainetta suuttimille päin kun eikö sieltä suuttimilta kuuluisi mennä paluuvirtaus pois päin, ja onko tosiaan normaalia että ei muka yhtään kuulu tulla ainetta suuttimien ylivuoto letkuista?? Oisko noissa suuttimissa kumminkin vikaa... ?
        Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen!

        Ja muita ehdotuksia mikä voisi olla vikana?
        Onko näissä nokka-akselin asentotunnistin ja voisko se aiheuttaa tuota sahaamista( ja mitä se tunnistin tekee käytännössä)?

        Kiitos!

        Comment

        • Jussi-T.
          Bimmer Rookie
          • Jul 2010
          • 36
          • uki

          #5
          Eikö kukaan osaa sanoa?

          Comment

          • juhop
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 45
            • järvenpää

            #6
            Antaako rikkinäinen nokka-akselin asentotunnistin vikakoodin ja jääkö se muistiin?
            BMW 320d touring 2002

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎