Announcement

Collapse
No announcement yet.

330dA AUTOMAATTI aj. 230tkm (#%¤="!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • julle05
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 32
    • Mijas, Espanja

    330dA AUTOMAATTI aj. 230tkm (#%¤="!)

    autoon on viimeviikolla vaihdettu UUSI turbiini, 1400€ + työt ja öljyt!!

    kävin äsken mutkan helsingissä ja auto alkoi täyskaasu/kovassa kiihdytyksissä tekemään niin, että 4000-4500rpm se nykii ihan julmetusti ja ei oikein meinaa vaihtaa isommalle mutta loppujen lopuksi kuitenkin vaihtaa. tätä se tekee 2-3 välillä ja 3-4 välillä, 1-2 välillä ongelmaa ei esiinny(ainakaan vielä) ja 4-5 väliä en ole päässyt kokeilemaan.. sama ongelma tulee myös manuaali asennossa! tämä alkoi aivan yhtäkkiä ja ennen sitä pelasi noin viikon aivan moitteetta. tämä vika ei ole aiemmin esiintynyt, mutta vanha jyristys ongelmakaan(viallisesta turbiinista johtuen)ei ole tullut takaisin!
    nii ja mikä parasta taas - se ei tunnu tekevän sitä joka kerta:(

    -olisiko turbiini mennyt rikki/ollut jo valmiiksi viallinen?
    -vaikuttaako öljyn määrä moiseen ongelmaan??? jos määrä olisi jääny vajaaksi..

    mulla alkaa vähitellen mennä järki tän auton kanssa...

    ps. niin ja autoonhan on vaihdettu kunnostetty laatikko jo kerran 120tkm kohdalla. aika p...ja tuntuvat olevan juu!
    Last edited by julle05; 17-07-2010, 10:16.
  • firemax
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 15
    • Finland

    #2
    Originally posted by julle05 View Post
    autoon on viimeviikolla vaihdettu UUSI turbiini, 1400€ + työt ja öljyt!!

    kävin äsken mutkan helsingissä ja auto alkoi täyskaasu/kovassa kiihdytyksissä tekemään niin, että 4000-4500rpm se nykii ihan julmetusti ja ei oikein meinaa vaihtaa isommalle mutta loppujen lopuksi kuitenkin vaihtaa. tätä se tekee 2-3 välillä ja 3-4 välillä, 1-2 välillä ongelmaa ei esiinny(ainakaan vielä) ja 4-5 väliä en ole päässyt kokeilemaan.. sama ongelma tulee myös manuaali asennossa! tämä alkoi aivan yhtäkkiä ja ennen sitä pelasi noin viikon aivan moitteetta. tämä vika ei ole aiemmin esiintynyt, mutta vanha jyristys ongelmakaan(viallisesta turbiinista johtuen)ei ole tullut takaisin!
    nii ja mikä parasta taas - se ei tunnu tekevän sitä joka kerta:(

    -olisiko turbiini mennyt rikki/ollut jo valmiiksi viallinen?
    -vaikuttaako öljyn määrä moiseen ongelmaan??? jos määrä olisi jääny vajaaksi..

    mulla alkaa vähitellen mennä järki tän auton kanssa...


    suurempia tietämättä itsellä sama ongelma joka poistuu kohta kun uudelleen entisöity laatikko saapuu saksasta ATB-Berlin liikkeestä. laatikon kitkapinnat erittäin kuluneet jollon vaihde ei lukitu vaan luistaa. Turbiini myös risa täällä kun jyristi melkoisesti välillä.
    viisaammat neuvokoon paremmin.

    Comment

    • julle05
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 32
      • Mijas, Espanja

      #3
      sunilla meinasivat että jos uusia vikoja ilmenee tai sama toistuu niin vaihteiston venttiilikoneisto menisi vaihtoon...?

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9135
        • Oulu

        #4
        Polttoaineen siirtopumppu.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by julle05 View Post
          autoon on viimeviikolla vaihdettu UUSI turbiini, 1400€ + työt ja öljyt!!

          kävin äsken mutkan helsingissä ja auto alkoi täyskaasu/kovassa kiihdytyksissä tekemään niin, että 4000-4500rpm se nykii ihan julmetusti ja ei oikein meinaa vaihtaa isommalle mutta loppujen lopuksi kuitenkin vaihtaa. tätä se tekee 2-3 välillä ja 3-4 välillä, 1-2 välillä ongelmaa ei esiinny(ainakaan vielä) ja 4-5 väliä en ole päässyt kokeilemaan.. sama ongelma tulee myös manuaali asennossa! tämä alkoi aivan yhtäkkiä ja ennen sitä pelasi noin viikon aivan moitteetta. tämä vika ei ole aiemmin esiintynyt, mutta vanha jyristys ongelmakaan(viallisesta turbiinista johtuen)ei ole tullut takaisin!
          nii ja mikä parasta taas - se ei tunnu tekevän sitä joka kerta:(

          -olisiko turbiini mennyt rikki/ollut jo valmiiksi viallinen?
          -vaikuttaako öljyn määrä moiseen ongelmaan??? jos määrä olisi jääny vajaaksi..

          mulla alkaa vähitellen mennä järki tän auton kanssa...

          ps. niin ja autoonhan on vaihdettu kunnostetty laatikko jo kerran 120tkm kohdalla. aika p...ja tuntuvat olevan juu!
          Olisiko taas kerran peruskorjatusta laatikosta jäänyt se perusvika korjaamnatta?
          Viittaisi kuitenkin nyt kyllä paskashokkiin venttiilikoneistossa(ohjaussolenoidit jumittaa), eli mitenkähän tuo öljynvaihto turbiinin vaihdon yhteydessä tehtiin?
          Tarkoitan sitä että jos nyt on niin että turbiini oikeasti on ollut viallinen, on laatikon kierrossa/lauhdutinputkistossa ollut helposti metallipurua joka nyt o päässyt venttiilikoneistoon, mikäli TODELLA huolemmista järjestelmän+laatikon pesua ei ole tehty vaan paketti vain niputettu.
          Vaihdettiinko öljyjä kertaakaan tämän "uuden" vaihtolaaikon aikana ennen turbiiniremonttia?

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9135
            • Oulu

            #6
            Ennen paskahalvausta kannattaa kuitenkin tuo siirtopumppu pitää mielessä. Aiheuttaa juurikin kuvatut oireet ja monesti ensimmäisenä mieleen tulee vika vaihdelaatikossa.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Ennen paskahalvausta kannattaa kuitenkin tuo siirtopumppu pitää mielessä. Aiheuttaa juurikin kuvatut oireet ja monesti ensimmäisenä mieleen tulee vika vaihdelaatikossa.
              Toki, toki, eli siirtopumppu ihan ensiksi tarkastukseen varsinkin jos laatikon vikavalo ei nyt ole syttynyt? Mikäli ongelma kuitenkin on laatikon puolella, on se lähes varmaa että kyseessä on venttiilikoneisto ja sen jumi/paskahalvaus.
              Itse olen näitä muutaman saanut pelastettua paskahalvauksista ENNEN kuin 3-4pakat ovat sulaneet, irroittamalla, purkamalla ja pesemällä koneiston uudella öljyllä.
              Eli ne pakat kestävät loppujen lopuksi hyvin vähän luistatusta, jolloin ongelmaan pitää reagoida mielummin sekunti kuin minuuttiaikataululla.

              Comment

              • julle05
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 32
                • Mijas, Espanja

                #8
                anteeksi tyhmyyteni... missä tuo siirtopumppu sijaitsee ja miten sen voi todeta risaksi? :think

                paskahalvausta mä en tästä ota kun autoliike maksaa viulut.. tai no on ainaki tähän asti maksanu.
                öljyt vaihdettiin kerran ennen turbiinin vaihtoa ja huuhtelemalla kaiketi vaihdon yhteydessä, koska siitä pelkästään oli tullut 745€ kustannusta!

                ps. entinen omistaja ei ole "uuteen" vaihtolootaan vaihtanut öljyä 110tkm.. ikävää sinänsä. itse vaihdatin öljyt jyrnytyksen ilmaannuttua.
                Last edited by julle05; 18-07-2010, 22:11.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9135
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by julle05 View Post
                  anteeksi tyhmyyteni... missä tuo siirtopumppu sijaitsee ja miten sen voi todeta risaksi? :think

                  paskahalvausta mä en tästä ota kun autoliike maksaa viulut.. tai no on ainaki tähän asti maksanu.
                  öljyt vaihdettiin kerran ennen turbiinin vaihtoa ja huuhtelemalla kaiketi vaihdon yhteydessä, koska siitä pelkästään oli tullut 745€ kustannusta!

                  ps. entinen omistaja ei ole "uuteen" vaihtolootaan vaihtanut öljyä 110tkm.. ikävää sinänsä. itse vaihdatin öljyt jyrnytyksen ilmaannuttua.
                  Hakukenttään "siirtopumppu", niin johan alkaa tarinaa löytyä. Sijaitsee auton pohjassa kuskin penkin kohdilla. Viallisuus paljastuu vikakoodeista (alhainen siirtopaine) tai ajon aikana diagnostiikalla reippaassa kiihdytyksessä siirtopaine tippuu alle 3 bar.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • julle05
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 32
                    • Mijas, Espanja

                    #10
                    joo, no nyt toi ei meinannu lähtä työpaikan pihalta käyntiin, starttaa kyllä napakasti. kyllä se mahtaa pumppu vika olla..

                    osaako kukaan sanoa että kävisikö 320d vm.2002 siirtopumppu tähän? olisi tarjolla ehjä käytetty..

                    täähän leviää tehokkaammin kun ex -05 mersun rottelo

                    Comment

                    • julle05
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 32
                      • Mijas, Espanja

                      #11
                      nyt on sitten auto taas kunnossa. pumppu 220€ +työt 33€ siihen loppu nykiminen minkä olisin voinu vannoa johtuvan vaihteistosta!

                      kiitos siis auttaneille!

                      eipä tuo muuten noin pirteästi ole aiemmin valoista lähtenykkää, löyty viimeinkin ne 230hv 510nm mitkä siihen on laatikon vaihdon yhteydessä viritelty

                      Comment

                      • Paasse
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 28
                        • KantaHäme

                        #12
                        sitten vaan määrättyä hölläämistä

                        Originally posted by julle05 View Post
                        nyt on sitten auto taas kunnossa. pumppu 220€ +työt 33€ siihen loppu nykiminen minkä olisin voinu vannoa johtuvan vaihteistosta!

                        kiitos siis auttaneille!

                        eipä tuo muuten noin pirteästi ole aiemmin valoista lähtenykkää, löyty viimeinkin ne 230hv 510nm mitkä siihen on laatikon vaihdon yhteydessä viritelty
                        ettei se laatikko sano morjens... tosin en ole hahmotellu onko siinäkin
                        tuo GM tekele... mutta tuo vääntö on kuitenkin siinä ylärajoilla noiden
                        kanssa.. ite en kiusaa taatusti näiden täältä luettujen jälkeen..
                        - 535 da lci

                        - M5 -00

                        Comment

                        • julle05
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 32
                          • Mijas, Espanja

                          #13
                          Originally posted by Paasse View Post
                          ettei se laatikko sano morjens... tosin en ole hahmotellu onko siinäkin
                          tuo GM tekele... mutta tuo vääntö on kuitenkin siinä ylärajoilla noiden
                          kanssa.. ite en kiusaa taatusti näiden täältä luettujen jälkeen..
                          loota on GM tekele.
                          tuohan on lastutettu jo joskus ~120tkm kohdalla, silloin kun vaihteisto on vaihdettu.. luulisin turbiinin hajonneen ihan vaan laiminlyötyyn huoltoon, edellisen omistajan luottaessa "huolto vapauteen".
                          vaihteisto on nyt kaikkien runkkailujen jälkeen kuitenkin toiminu ihan moitteettomasti kohta 4000km

                          edellisen -05 c 200cdi mersun rottelon automaattiloota alko v...lemaan jo jos öljyt oli vaihtamatta yli 40tkm! mutta koskaan sieltä ei kyllä mitään hajonnu vaikka alko luistamaan ja ei aina oikein tienny minkä vaihtaa kun kierrokset alko heijaamaan tasakaasulla -> nuo kaikki poistu kun öljyt vaihto huuhtelemalla 40-50tkm välein.
                          olen oppinu kyllä että vaikka valmistaja antaa minkä näkösiä ohjeita tahansa, niin automaatin öljyt ja suodatin tulee vaihtaa aina viimeistään 60tkm välein ja näissä"uudemmissa"joka toinen kerta huuhtelemalla! kallista.. no, elämä on

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎