Kaverin puolesta kyselen. Ennen lähti käymään joskus.huonosti pätkien nyt ei inhda ollenkaan vaikka starttaa helvetisti.Onko mitään ajatusta että mistä lähtisi vikaa ensimmäiseksi etsimään
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d -2000 käynnistysongelma
Collapse
X
-
Mä taas luulen että varapyörässä ei ole ilmanpaineet kohdallaan.:thinkBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by jakreo View PostVarapyöran ilmanpaineet tarkistettu jotka kunnossa , löytyykö muita hyviä lottorivejä?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by jakreo View PostKiitos tiedoista. Etsiskelen haulla ja jätän lottoamisen muille
tuollaista muistilistaa olen joskus värkännyt itselle
XXXX
huono käynnistyvyys:
nokan-asento tunnistin, kampiakselin asentotunnistin, liian matala rail paine, liian matala siirto paine, hehkut
Common rail paine pitää olla startatessa yli 250bar
jos paine liian matala:
* liian paljon ohivuotoa suuttimessa (1)
* rail paineanturi hajalla
* rail paineanturin liittimessä häikkää (2)
* korkeapainepumppu hajalla (3)
* pumpun railpaineensäädin hajalla
* ilmaa putkissa/tankin sisäinen siirtopumppu hajalla(5)
(1) suutinten ohivuodot voi testata irroittamalla paluuputket laittamalla tilalle kirkkaat letkun pätkät pystyyn ja katsomalla kertyykö johonkin letkuun enemmän ainetta kun muihin. Nokanasentotunnitimen johto irti ettei auto käynnity
Tai tulppaamalla vuorotellen yksi suuttimelle lähtevä putki ja tutkimalla rail paineen muutosta tulpatessa eri suutin 20% paineen muutos merkittävä. Nokanasentotunnistin irti startatessa.
(2) Anturin liitintä voi heilutella ja katsoa muuttuuko paine
(3) Korkeapaine pumpun voi tutkia mittaamalla paineen muutosta rail paineanturilta oskiloskoopilla(pumpussa kolme mäntää, paine muutokset sen mukaisia)
(5) Kuplia voi yrittää etsiä suodattimelta lähtevästä putkesta(tankin sisäinen pumppu mahdollisesti hajalla)
M57 siirtopaine pitäisi olla aina yli 3bar, paluu paine maks 0,5bar
Jos ei painetta olleenkaan/liian pieni paine:
* Sulake hajalla (1)
* Rele K96 hajalla (2)
* Siirtopumppu hajalla (3)
* Paineenrajoitin venttiili hajalla (4)
(1) e39 F54/F22(25A), F31(10A); e46 F22(25A), F2(30A)
(2) varaosa nro 61368373700, vaalean vihreä, löytyy hanskaluukun takaa
(3) Tankinsisäinen pumppu ilmoittaa viastaan usein suodattimelta lähtevässä letkussa olevilla kuplilla ja oireilee varsinkin tankin ollessa melko tyhjä, tankin sisäinen pumppu ei estä auto käynnitymästä
Toinen pumppu on auton pohjassa ja estää auton käynnistymisen
(4) Voi testata puristamalla suodattimelta paluupuolelle lähtevää letkua ja katsomalla nouseeko siirtopaine
XXXF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Posttuollaista muistilistaa olen joskus värkännyt itselle
Nokan/kammen tunnistimien osalta voisin lisätä että M57:n nokan tunnistin on forumin tarinoiden perusteella vikaantuessaan oireillut usein "haalealla" moottorilla (ei starttaa), mutta kylmällä ja kuumalla lämmöllä näyttää toimivan ok. Nyt hellekaudella "kylmä":n moottorin lämpö voisi osua tuollaiseen "haaleaan" haarukkaan -> kylmäspreytä nokan asento-anturiin voisi tuoda selvyyden onko tästä kyse.
Viallinen kammen asentotunnistin taas aihetti joskus starttaamattomuuden omassa kiesissä kylmällä moottorilla.e61 535d
Comment
-
Comment