Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d -2000 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakreo
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 20
    • Kymenlaakso

    330d -2000 käynnistysongelma

    Kaverin puolesta kyselen. Ennen lähti käymään joskus.huonosti pätkien nyt ei inhda ollenkaan vaikka starttaa helvetisti.Onko mitään ajatusta että mistä lähtisi vikaa ensimmäiseksi etsimään
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9142
    • Oulu

    #2
    Pojat kohta laittaa foorumiloton pyörimään. Vikakoodit ja tarvittaessa lisäksi suuttimien ohivuotojen mittaus.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Joo pistetään lotto vetämään, ääni siirtopumpulle tai vuotavalle suuttimelle
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #4
        Näitähän on harvase päivä nykyään.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Mä taas luulen että varapyörässä ei ole ilmanpaineet kohdallaan.:think
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • jakreo
            Newbiemmer
            • May 2010
            • 20
            • Kymenlaakso

            #6
            Varapyöran ilmanpaineet tarkistettu jotka kunnossa , löytyykö muita hyviä lottorivejä?

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              #7
              Originally posted by jakreo View Post
              Varapyöran ilmanpaineet tarkistettu jotka kunnossa , löytyykö muita hyviä lottorivejä?
              ei kannata lotota, kaikki oleellinen on kahdessa ensimmäisessä vastaus viestissä.. haulla löydät miljoona muuta viestiä asiasta..
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • jakreo
                Newbiemmer
                • May 2010
                • 20
                • Kymenlaakso

                #8
                Kiitos tiedoista. Etsiskelen haulla ja jätän lottoamisen muille

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by jakreo View Post
                  Kiitos tiedoista. Etsiskelen haulla ja jätän lottoamisen muille
                  Livedatasta näkee heti onko painetta tarpeeksi käynnistymiseen. Oikeastaan autolle ei kannata tehdä yhtään mitään ennenkuin laittaa sen piuhanpäähän ja katsoo millaisia arvoja sieltä tulee.

                  tuollaista muistilistaa olen joskus värkännyt itselle

                  XXXX
                  huono käynnistyvyys:
                  nokan-asento tunnistin, kampiakselin asentotunnistin, liian matala rail paine, liian matala siirto paine, hehkut

                  Common rail paine pitää olla startatessa yli 250bar
                  jos paine liian matala:
                  * liian paljon ohivuotoa suuttimessa (1)
                  * rail paineanturi hajalla
                  * rail paineanturin liittimessä häikkää (2)
                  * korkeapainepumppu hajalla (3)
                  * pumpun railpaineensäädin hajalla
                  * ilmaa putkissa/tankin sisäinen siirtopumppu hajalla(5)

                  (1) suutinten ohivuodot voi testata irroittamalla paluuputket laittamalla tilalle kirkkaat letkun pätkät pystyyn ja katsomalla kertyykö johonkin letkuun enemmän ainetta kun muihin. Nokanasentotunnitimen johto irti ettei auto käynnity
                  Tai tulppaamalla vuorotellen yksi suuttimelle lähtevä putki ja tutkimalla rail paineen muutosta tulpatessa eri suutin 20% paineen muutos merkittävä. Nokanasentotunnistin irti startatessa.
                  (2) Anturin liitintä voi heilutella ja katsoa muuttuuko paine
                  (3) Korkeapaine pumpun voi tutkia mittaamalla paineen muutosta rail paineanturilta oskiloskoopilla(pumpussa kolme mäntää, paine muutokset sen mukaisia)
                  (5) Kuplia voi yrittää etsiä suodattimelta lähtevästä putkesta(tankin sisäinen pumppu mahdollisesti hajalla)

                  M57 siirtopaine pitäisi olla aina yli 3bar, paluu paine maks 0,5bar
                  Jos ei painetta olleenkaan/liian pieni paine:
                  * Sulake hajalla (1)
                  * Rele K96 hajalla (2)
                  * Siirtopumppu hajalla (3)
                  * Paineenrajoitin venttiili hajalla (4)

                  (1) e39 F54/F22(25A), F31(10A); e46 F22(25A), F2(30A)
                  (2) varaosa nro 61368373700, vaalean vihreä, löytyy hanskaluukun takaa
                  (3) Tankinsisäinen pumppu ilmoittaa viastaan usein suodattimelta lähtevässä letkussa olevilla kuplilla ja oireilee varsinkin tankin ollessa melko tyhjä, tankin sisäinen pumppu ei estä auto käynnitymästä
                  Toinen pumppu on auton pohjassa ja estää auton käynnistymisen
                  (4) Voi testata puristamalla suodattimelta paluupuolelle lähtevää letkua ja katsomalla nouseeko siirtopaine
                  XXX
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • jms-btcf
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 696
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by fraatti View Post
                    tuollaista muistilistaa olen joskus värkännyt itselle
                    Asiallinen lista po. vianselvitykseen!

                    Nokan/kammen tunnistimien osalta voisin lisätä että M57:n nokan tunnistin on forumin tarinoiden perusteella vikaantuessaan oireillut usein "haalealla" moottorilla (ei starttaa), mutta kylmällä ja kuumalla lämmöllä näyttää toimivan ok. Nyt hellekaudella "kylmä":n moottorin lämpö voisi osua tuollaiseen "haaleaan" haarukkaan -> kylmäspreytä nokan asento-anturiin voisi tuoda selvyyden onko tästä kyse.
                    Viallinen kammen asentotunnistin taas aihetti joskus starttaamattomuuden omassa kiesissä kylmällä moottorilla.
                    e61 535d

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎