Elikkäs vika on seuraavanlainen. Kun avaimesta kääntää virrat päälle, niin varoitusvalot yms. syttyy ja sammuu pienellä viiveellä. Ja sit kun yrittää startata niin kuuluu vaan jonkinlaista tikittävää ääntä eikä käynnisty. Tämän jälkeen näyttäis siltä kuin sähköt olis sekasin koko autosta. Voi ollla että akku ottanu huonoa, kun makas tos kolme kuukautta korjamolla ja nyt ollu pari viikkoa ajossa. Muita ideoita kellään? Irrotin miinus johdon akusta... ei ollu vaikutusta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 320d -98 Huono käynnistyvyys/hehkutus?
Collapse
X
-
Vaikuttaisi siltä että ompi liian vähän akussa voimaa. Mittaappa akun jännite.330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99
-
-
E46 320d -98 Huono käynnistyvyys/hehkutus?
Terve!
Ostin pari viikkoa sitten 350tkm ajetun 320d Bmw:n ja kaikki pelasin hyvin ostaessa, kunnes sitten seuraavana aamuna kun kone oli kylmä, eli tahtonut lähteä käyntiin, vaatii tosi pitkän startin kylmänä. yli 6-10sek. Lämpimällä koneella ei mitään ongelmia. Webaston kun laittaa päälle auttaa kylmäkäynnistymistä.
No mittasin ensimmäisiksi hehkut hehkureleeltä, virtapihdillä katsottuna 80A kulkee, eli kaikki tulpat ok. Virrat kun kääntää päälle ei hehkuta, mutta kun koneen (siis kylmän koneen) laittaa tulille jälkihehku pelaa. Jälkihehkutus tulee siis vain kylmällä koneella. Hehkurele on kunnossa, sain töissä ohjattua sitä testerillä manuaalisesti, ja toimii.
Kysymys on, että kuuluuko tuon moottorin eli m47 hehkuttaa kesäkeleillä kylmänä vai pitäisikö lähteä ilmankin? Kone nimittäin lähtee kylmänäkin nätisti käymään kun ottaa hehkureleen kannen pois ja painaa sormilla releen kärjet kiinni että hehkuttaa.
Ihmetyttää vain että pitäisiköhän sen hehkutella kumminkin kylmänä kun jälkihehkutus kuitenkin tapahtuu :think
Olen haulla lukenut että ilmeisesti polttoaineen siirtopumpuissa on ollut myös häikkää käyntiinlähtevyyden kannalta, mutta surina kuuluu tankista kun virrat kääntää päälle, sekä lisäksi testerillä olen ohjannut pumppua, ja se tuntuisi toimivan. Voisiko pumpun tuotossa olla häikkää, eli pitäisikö tuotto mitata ja paljonko kuuluisi olla.
Vai olisiko vika jakajapumpussa? Niissähän on ollut ilmeisesti paljon murheita myös, miten ne on alkanut yleensä oireileen?
-Jussi
Comment
-
-
Nokka-akselin asentotunnistin vikaantuessaan on ainakin sellainen joka aiheuttaa tuota sahaamista.
Pöläyttääkö auto sinistä/harmaata savua kun kylmänä autoa starttaa tai käykö auto huonosti ensimmäiset sekunnit? Itsellä vähän sellaista oiretta ja tuo savu haisee dieselille, ei öljylle. Omassa ei kyllä muuten ole käynnistysvaikeuksia.
Missä kohti tuo hehkurele sijaitsee? Voisi itsekkin tarkistaa hehkujen kunnon.Last edited by Antsah; 22-07-2010, 10:20.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostNokka-akselin asentotunnistin vikaantuessaan on ainakin sellainen joka aiheuttaa tuota sahaamista.
Pöläyttääkö auto sinistä/harmaata savua kun kylmänä autoa starttaa tai käykö auto huonosti ensimmäiset sekunnit? Itsellä vähän sellaista oiretta ja tuo savu haisee dieselille, ei öljylle. Omassa ei kyllä muuten ole käynnistysvaikeuksia.
Missä kohti tuo hehkurele sijaitsee? Voisi itsekkin tarkistaa hehkujen kunnon.
Joo kylmänä pölläyttää vaalean harmaat savut ilmoille, varsinkin kun starttaa pitkään tulee oikein putken täydeltä, mut se johtuu varmaan siitä kun ainetta tulee mut ei syty?
Hehkurele on kuskin puolella moottoritilan takakulmassa sijaitsevassa boxissa, kuusioruuveilla se kansi ensin pois ja sit se jo näkyyki siinä. Se mötti mihin menee 4 paksumpaa piuhaa (tulpille menevät) ja 4 ohuempaa joista 2 vielä ohuempia (ohjauspiuhat) Sekä 1 paksu akulta tuleva jännitteensyöttö.
Jos alat tutkimaan hehkuja, ni jos viitsit katsoa samalla et hehkuttaako sulla kun käännät kylmästä koneesta virrat päälle.
Comment
-
-
Kiitos neuvoista, pitääpäs tänään heti iltasella ottaa tarkasteluun. Ilmottelen sitten, että hehkuttaako. Itsellä on tuo kone m47n, mutta kai toi hehkutus pitäisi toimia samalla tavalla?
Tähdennetään nyt vielä tuosta omasta autosta, että monet on sanoneet, että aavistuksen on pitkä startti, että pyörähtäisi jonku kierroksen enemmän, mutta hyvin aina startannut.
Jos jossain suuttimessa on pahasti ohivuotoa(paineet ei nouse tarpeeksi) niin sekin voi tuota pitkää starttia ilmeisesti aiheuttaa. En sitten tiedä pitäisikö se oireilla samanlailla kylmällä ja kuumalla koneella.Last edited by Antsah; 22-07-2010, 10:34.
Comment
-
-
Olen huomannut että kun moottori on jo valmiiksi lämmin, ja jos käynnistän auton, niin lämpömittari ei nouse aina heti, vaan herää noin minuutin viiveellä. Eli luulen että tässäkin jotain häikkää on, mutta onko tuo mittarin anturi samalla anturi moottorin ohjainlaitteelle? Yleensä niissä mielestäni on eri anturit? korjatkaa jos olen väärässä?
Comment
-
-
Originally posted by k0rppi View Postmahtaako moottorin lämpötila-anturi olla kunnossa? kaverin e39:ssä lämpömittari näyttää ainakin ihan jotain muuta, kun pitäs ja persetinrelleen kärjet yhdistämällä starttaa hyvin. taitaa osa maksaa 20e marmorilla niin eikö tuo kannattas vaihtaa ekana, ennenkun niitä miljardin arvosia hehkuja yms.
Comment
-
Comment