Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d touring vm:2002 perä alhaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lätty
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 8
    • Ii

    E46 320d touring vm:2002 perä alhaalla

    Moro!

    kyseisessä autossa ongelmana perän mataluus suhteessa keulaan.
    jo autoa ostaessa kiinnitin huomiota auton "keulivaan" asentoon varsinkin apumiehen puoli roikkuu alempana kuin kuskin. ajattelin että jouset "veltostuneen" tai poikki ku kilometrejä jo 300000. ja niinhän olikin vänkärin puolen takajousi poikki ja ajattelin että hommakorjaantuu ja ostin motonetista uudet jouset(olisin ostanut vahvistetut mallit mutta ei ollut hyllyssä).

    Uusien jousten vaihdon jälkeen tilanne ei muuttunut miksikään ja huoltokirjan mukaan taka iskarit kin olisi vaihdettu n.60000 km sitten, vaikka mielestäni auto makaa jousien päällä ja korkeuteen ei vaikuta muut seikat(korjatkaa jos olen väärässä)!.

    Eli onko motonetin jouset roskistavaraa vai mistä oire johtuu!!!
    velipojan samanlaisessa bimmerissä perä nätisti hieman keulaa ylempänä joten eikai tämä ominaisuuskaan ole?.
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Mittaa etäisyys kaaresta napaan / vanteen alareunaan (mulla löytyy jostain ehkä arvot vakioalustan korkeudelle mitattuna vanteen reunaan , vannekoko vaan pitää sit huomioida..)

    Ei tuu mieleen muuta kuin että olisko siellä liika lyhyet iskunvaimentimet takana?

    Minkä merkkiset ne Mätänetin vieterit oli?

    Ps: Mulla on ylmääräisenä Lesjöfors STD takavieterit.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • lätty
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 8
      • Ii

      #3
      Elikkäs mittoja löytyy...

      kuskinpuolelta

      takaa kaaresta keskiöön / vanteen alareunaan=34,5cm/56cm
      edestä kaaresta keskiöön/ vanteen alareunaan=38,2cm/59,7cm


      vänkärinpuolelta vastaavasti

      takaa =33,5cm/55cm
      edestä =37,8/59,5cm

      vanteet on orkkis 16 tuumaset.

      Jousien merkkiä en kuollaksenikaan muista ja paketit lensi jo roskiin

      vaikuttaako iskarit auton korkeuteen?

      Comment

      • OneAndOnly
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2009
        • 441
        • Nurmes

        #4
        Onko autossasi ilmaperä varustetta, jos on niin olisiko mahdollista että sen säädöt olisi pielessä tai jotain siinä rikki ja siksi auto on "hassussa" asennossa?
        näillä mennään:
        Bmw e46 320d
        Suzuki Hayabusa 1300R

        Ex:
        Volvo XC70 D5 AWD -10
        Volvo V70 D5 -02
        Volvo V70 T5 -98
        VW Taro 2.4D -90 about 80hv
        BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
        -----------------------------

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8971
          • Kellokoski

          #5
          Originally posted by OneAndOnly View Post
          Onko autossasi ilmaperä varustetta, jos on niin olisiko mahdollista että sen säädöt olisi pielessä tai jotain siinä rikki ja siksi auto on "hassussa" asennossa?
          Ei kai siellä ilmaperää ole jos on rautajousia jo vaihdeltu
          Ja ei taida sellaista edes E46 olla :think

          Mites perän tuennat? Perä revennyt irti korista?
          Tai edessä jostain syystä korkeammat jouset, vaihdettu joskus?
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by lätty View Post
            Elikkäs mittoja löytyy...

            kuskinpuolelta

            takaa kaaresta keskiöön / vanteen alareunaan=34,5cm/56cm
            edestä kaaresta keskiöön/ vanteen alareunaan=38,2cm/59,7cm


            vänkärinpuolelta vastaavasti

            takaa =33,5cm/55cm
            edestä =37,8/59,5cm

            vanteet on orkkis 16 tuumaset.
            Mulla ei lukuja ole tässä mutta hatarasta muistista , ei vaikuta mitenkään ihme korkeuksilta. On hetki aikaa siitä kun tein kulmat e46:een mutta muistelen että olis ollut 555 ja 585 mm nuo korkeudet 16" vanteella. Pitää tarkastaa kun / jos muistaa.
            .....vaikuttaako iskarit auton korkeuteen?
            Tosi vetelä iskari näkyisi pienenä erona korkeudessa. Tai jos siellä olisi jotkut aivan uubelyhyet tuningpumput.. Mut sais olla aika lyhyt iskari jo
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • lätty
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 8
              • Ii

              #7
              Olis tosiaan mukava tietää varmasti kunnossa olevasta alustasta nuo mitat
              ja jos jollain olis irtonainen jousi ja viittis mitata sen korkeuden vapaana niin voisin mielenkiinnosta verrata noihin mun jousiin?

              auto pitäs käyttää leimalla tällä viikolla joten sielä viimeistään paljastuu jos iskarit olis paskana mutta en ainakaan ajossa ole huomannu.

              ja etu jousista ei ole tietoa vaikka oliskin korkeemmat.

              mutta jos tuntuu ettei vikaa löydy niin olisko jollain mitään pirkkaniksiä jolla auton sais nättiin pikku etukenoon ku ei viittis käyttöautoon alkaa investoimaan mitään korkeussäädettävää alustaa. jos ei sitte katsastus inssi vaadi uusimaan useampia alustan kilkkeitä

              Comment

              • Pred
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 442
                • E-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by lätty View Post
                Elikkäs mittoja löytyy...

                kuskinpuolelta

                takaa kaaresta keskiöön / vanteen alareunaan=34,5cm/56cm
                edestä kaaresta keskiöön/ vanteen alareunaan=38,2cm/59,7cm


                vänkärinpuolelta vastaavasti

                takaa =33,5cm/55cm
                edestä =37,8/59,5cm

                vanteet on orkkis 16 tuumaset.

                Jousien merkkiä en kuollaksenikaan muista ja paketit lensi jo roskiin

                vaikuttaako iskarit auton korkeuteen?
                Kyllä nuo mitat vaikuttaa ihan normaaleilta. Nuo erot toiselle puolelle todennäköisesti johtuu vain mittauspaikan epätasaisuudesta. Vakiona näissä onkin keuliva look, että eteen jotkut 30mm laskevat jouset niin on perän kanssa balanssissa. Itsellä nuo mitat kaaresta keskiöön taitaa olla edessä 305mm ja takana 310mm, alustana säädettävä eibach pro-street-s
                Last edited by Pred; 02-08-2010, 08:30.
                Tesla Model 3 Performance
                EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
                EX: VW Touran 2.0 TDI
                EX: VW R6 Polo GTI
                EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
                EX: BMW E91 325dA M-sport
                EX: BMW E46 320d touring M-sport
                EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
                EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
                EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
                EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

                Comment

                • Jahvat
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 34
                  • Suomi, Turku

                  #9
                  Originally posted by lätty View Post
                  Olis tosiaan mukava tietää varmasti kunnossa olevasta alustasta nuo mitat
                  ja jos jollain olis irtonainen jousi ja viittis mitata sen korkeuden vapaana niin voisin mielenkiinnosta verrata noihin mun jousiin?

                  auto pitäs käyttää leimalla tällä viikolla joten sielä viimeistään paljastuu jos iskarit olis paskana mutta en ainakaan ajossa ole huomannu.

                  ja etu jousista ei ole tietoa vaikka oliskin korkeemmat.

                  mutta jos tuntuu ettei vikaa löydy niin olisko jollain mitään pirkkaniksiä jolla auton sais nättiin pikku etukenoon ku ei viittis käyttöautoon alkaa investoimaan mitään korkeussäädettävää alustaa. jos ei sitte katsastus inssi vaadi uusimaan useampia alustan kilkkeitä
                  Mittasin alkuperäsen jousen ja se on aika tarkkaan 230 mm pitkä, tosin se on sedanista mut käsittääkseni samanpitusia ne on...

                  Comment

                  • lätty
                    Newbiemmer
                    • Aug 2010
                    • 8
                    • Ii

                    #10
                    Joo 230mm pitkät on nuo minunki jouset..

                    ei kait siinä sitte auta ku alkaa metästeleen jostain pikkusen matalampia etuvietereitä jos mielii saada pirssin mielekkäämpään asentoon

                    liekö noita matalampia löytyy erikseen eteen vai myyvätkö yleensä koko sarjan:think no pitää alkaa kyseleen!

                    kiitos kaikille vastauksista

                    Comment

                    • JaSi78
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 225
                      • St.River

                      #11
                      ostin jokin aika sitten bensa touringin ja siinä on sama "vika" vaikka on papereiden mukaan alustasarja, perä onkin makean alhaalla ja jämäkkä, keula on n.3-4cm korkeammalla ku vertaa kaaren ja renkaan väliä, pitäis jostain saada säädettävä alusta eteen, takapäähän olen tyytyväinen mutta näyttäähän tuo hassulta, varsinkin ku on lapset ja koira kyydissä..
                      monen syrjähypyn jälkeen on mahtava palata siihen oikeaan.. bemariin!

                      F10 520d

                      Ex: lukuisia E30/E34/E36/E39/E46/E90/E91/E60 ja löytynyt myös E28sigpic

                      Comment

                      • Art_Zi
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 170
                        • Kemi

                        #12
                        Hephep! Täällä kans keulii farkku just vaihdoin katkenneet orggisjouset motonetin jousiin eikä noussut perä yhtään. Iskareitten kuntoa pohtinu itekkin.
                        E61 525dA preLCI -2007
                        VW Typ2 -1967
                        Ex. E46 328ia touring

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎