Auto on e46 320 cabrio, manuaalilootalla. Eli kun laittaa vaikka ykkösen ja lähtee liikkeelle niin perästä kuuluu sellainen kolahdus/tumahdus. Pahempi kolahdus kuuluu jos laittaa pakin päälle ja lähtee pakittamaan. Ja tämä tumahdus kuuluu vauhdissakin kun vaihtaa vaihdetta, paitsi vitosella tai sitten en kuule sitä. Ja kolahdus kuuluu myös silloin kun vaikka ajaa esimerkiksi kolmosella ja irrottaa kaasusta ja silloin kun painaa taas kaasua. Kaiken näköinen apu olisi nyt tarpeen, että saadaan auto kuntoon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Perä rikki?
Collapse
X
-
Originally posted by leader14 View PostAuto on e46 320 cabrio, manuaalilootalla. Eli kun laittaa vaikka ykkösen ja lähtee liikkeelle niin perästä kuuluu sellainen kolahdus/tumahdus. Pahempi kolahdus kuuluu jos laittaa pakin päälle ja lähtee pakittamaan. Ja tämä tumahdus kuuluu vauhdissakin kun vaihtaa vaihdetta, paitsi vitosella tai sitten en kuule sitä. Ja kolahdus kuuluu myös silloin kun vaikka ajaa esimerkiksi kolmosella ja irrottaa kaasusta ja silloin kun painaa taas kaasua. Kaiken näköinen apu olisi nyt tarpeen, että saadaan auto kuntoon.
Tarkasta ensimmäisenä perän kiiniinityspuslat sekä apurungon puslat.
Myös kardaanin rättinivel sekä ristikot voisi katsoa läpi.
Ja oletko varma että tulee perästä? Manuaalilaatikollisessa ensimmäisenä epäilisin kaksoismassavauhtipyörää josta on jouset kuoleentuneet, sopii oireisiin.
Kokeile paikaltaan lähdettäessä kun nostat kytkintä niin että lähtee vetämään ja painat heti pohjaan, jos kolahtaa tuossakin niin viittaisi enemmän kaksoismassaan.
Ja vielä kun pistää kaverin konttiin kuuntelmaan niin selviää mistä kuuluu- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
-
-
Originally posted by pav View PostOma E46 oireilee myös noin. "Tumahtaako" kun rullaat maantiellä kytkin pohjassa ja vaihtelet vaihteita 3 -> 4 -> 3 -> 4 yms?
Itsellä tekee ja paikallinen huolto osasi katsoa että vetareissa välystä.
e46:sen tumpsahduksesta löytyy paljon searchilla juttua. Ehdottomasti yleisin syy siihen on perämurikan kiinnityspuslan antautuminen.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostPaljonko täytyy toista päätä pyörittää että toinen liikahtaa ? Tuskin monesta millistä puhutaan jos edes yhdestä kokonaisesta ?
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostTuskin itse perässä vikaa jossei ulise tai muuten äännä.
Tarkasta ensimmäisenä perän kiiniinityspuslat sekä apurungon puslat.
Myös kardaanin rättinivel sekä ristikot voisi katsoa läpi.
Ja oletko varma että tulee perästä? Manuaalilaatikollisessa ensimmäisenä epäilisin kaksoismassavauhtipyörää josta on jouset kuoleentuneet, sopii oireisiin.
Kokeile paikaltaan lähdettäessä kun nostat kytkintä niin että lähtee vetämään ja painat heti pohjaan, jos kolahtaa tuossakin niin viittaisi enemmän kaksoismassaan.
Ja vielä kun pistää kaverin konttiin kuuntelmaan niin selviää mistä kuuluu
Comment
-
-
Originally posted by pav View PostOma E46 oireilee myös noin. "Tumahtaako" kun rullaat maantiellä kytkin pohjassa ja vaihtelet vaihteita 3 -> 4 -> 3 -> 4 yms?
Itsellä tekee ja paikallinen huolto osasi katsoa että vetareissa välystä.
Comment
-
-
Originally posted by pav View Posthmm no perhana, pitää varmaan saada vielä toinen asentaja toteamaan mikä vikana. Tai sitten se on se pusla siellä takana...
Onneksi ei ole tullut ostettua vetareita vielä.
Samaten meinasin vaihtaa kaikki puslat sieltä kelkasta, eli kelkka irti ja ruuvailemaan.
Ei kellään sattuisi olemaan piirustuksia valmiina ulosvetäjistä, mittojen kanssa?
Jos ei, pitänee varmaan piirrellä kuhan saa uudet puslat ja mitat niistä.
Comment
-
-
Perä paskana?
Oman e46 330ia:n (-02 ja 120tkm ajettu) kanssa on nyt ongelma ja auto on pajalla. Olivat sitä mieltä että perä pitää vaihtaa.
Autoon vaihdettiin peräöljyt ja sen jälkeen seuraavan 100 km aikana ongelma pamahti käsiin ja paheni koko ajan todella nopeasti.
Liikkeelle kun lähtee ja painaa kaasua hiukan enemmän perä arpoo ja "lyö" tavallaan tyhjää. Lisäksi kuuluu tömähdys ja auto on aivan tukkeinen alakierroksilla. Lisäksi perä tuntuu epävakaalta omasta mielestä myös sivusuunnassa.
Lisäksi moottoritiellä ajaessa kun vetoja hiukankin tulee sama tömähdys ja muut oireet. Varsinkin ylämäessä tuntuu olevan entistä herkemmässä.
Mitä mieltä, pitääkö tässä alkaa uutta perää metsästämään? Ei nimittäin viitsisi turhaan ostaa, on suht kalliita remppoja ihan käytettynäkin.
Kiitokset avusta.Last edited by Liti; 01-08-2014, 08:30.---------------------------------------------------------------------
F11 530XD
Ex:
E60 lci 530DA
E91 330IA
E46 330IA
Comment
-
Comment