Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330xda vika haku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Linne
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 47
    • Snappertuna

    E46 330xda vika haku?

    En ole koskaan kuulunut että automaattilla varustettun auton vois hinata siksi kyselen? olis noin 10km hinattava
    Last edited by Linne; 19-08-2010, 14:56.
    http://www.musta-surma.com
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16362
    • Leppävirta

    #2
    Originally posted by Linne View Post
    En ole koskaan kuulunut että automaattilla varustettun auton vois hinata siksi kyselen? olis noin 10km hinattava
    Esim. auton käsikirjassa on kerrottu kuinka hinata automaattia. Vauhti ei muistaakseni saa olla ainakaan yli 60 ellei jopa 50km/h. Ja tuo 10km matka on varmaan juurikin niissä toleransseissa mitä ei suositella ylitettäväksi. Joku voi tarkentaa.

    Just lueskelin tossa joku aika sitten erään automaatin kanssa käsikirjaa.

    Niin vaihde tietysti N
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Linne
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 47
      • Snappertuna

      #3
      tästä olis hieno saada jo tarkempaa tieto koska oma käsikirja on saksankielellä niin en oiken ymmärä sitä.
      http://www.musta-surma.com

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17529
        • Turku

        #4
        Kyllä Haju69 tuossa kaiken oleellisen kertoi. Vauhti pienenä ja max 50km saa hinata, vaihde vapaalla.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Linne
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 47
          • Snappertuna

          #5
          kiitos
          http://www.musta-surma.com

          Comment

          • Bim
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 152
            • Lahti

            #6
            Mulla oli ennen automaatti quattro Audi. Moottori käynnissä sai hinata niin paljon kun sielu sieti, mutta moottori sammuksissa ei käsittääkseni juuri yhtään, koska laatikko ei saanut voitelua.

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Bim View Post
              Mulla oli ennen automaatti quattro Audi. Moottori käynnissä sai hinata niin paljon kun sielu sieti, mutta moottori sammuksissa ei käsittääkseni juuri yhtään, koska laatikko ei saanut voitelua.
              Herää kysymys, mikä oli autossa vikana, että sitä täytyi hinata, vaikka moottori toimi? :think

              Comment

              • Linne
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 47
                • Snappertuna

                #8
                niin ja mitä oli vikana mun bemussa kun sitä ei tarvinukaan hinata, järjestin vakutuksen kautta ilmainen hinauspalvelu mutta juuri kun kaikki oli hoidossa, kaveri soitti että oli piruttain käynyt kokeilemaan startata, ja oli käynistänyt.

                Nyt sillä voi ajaa mutta käynistäessä joutuu sahaa aika ihmeen kuan ennen kun käynistyy...
                Itte epäilen kovasti suuttimet kuluneita mutta en ole niin asiantuntija tiedän vain miten diesel moottori suurinpirten toimii.

                Vaihdoin joku päivä sitten eka katalysattorin tilalle suora putki eli "downpipe" ja pipercross vapavirta suodatinta ja sitten vielä ohjelmointi muutos, ja ohjelmoija lupas näillä muutoksilla 240-260hv jja noin 550Nm vaikka suuttimet ja turbo riittää näköjään vain 230hv.
                Ja mietin kokoajan että olisko se ollu niin että suuttimet ovat muutenkin ollut kuluneita ja nyt kun otettiin ennemän irti niistä ja konesta että onko ne voinu jumittua auki tilassa, kun se antoi myös vika koodi silloin että "Rail pressure low at start"
                http://www.musta-surma.com

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #9
                  Vaihdata nyt ensimäisenä se alkuperäinen vakio softa, sikälimikäli se on viel tallessa. Sen jälkeen kannattaa alkaa katteleen esim. piuhan nokassa onko siel mitään vikaa.

                  Kerro nyt kuka sen auton ohjelmoi jos noin paljon tehoa lupaa?

                  Tuo vikakoodi kun voi viitata useampaankin eri vikaan, kaikki kylläkin pa-puolella.
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • Linne
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 47
                    • Snappertuna

                    #10
                    ohjelmointi teki teholastu.fi hoxx ei .com ne ovat eri firmoja. en ole kerkenyt miettiä niin paljon mutta joo kai se alku peräinen softa onkin jälellä hänellä, hän pitää tommonen 30päivän palautus oikeus jos ei ole tyytyväinen, mutta sekin softa ei ollut vakio tähään autoon siihen oli jo koskettu aikaisemmin kuulema.

                    Ja ylittää se 225-230hv vaati sitä parempi hengittävä ilmasuodatin ja kattin korvausputki.
                    http://www.musta-surma.com

                    Comment

                    • jsr85
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1375
                      • Oulainen

                      #11
                      Originally posted by Linne View Post
                      ohjelmointi teki teholastu.fi

                      Ja ylittää se 225-230hv vaati sitä parempi hengittävä ilmasuodatin ja kattin korvausputki.

                      Tuo ohjelmointi juttuhan on useammassakin threadissa pinnalla ja jokaisessa on em.n kaltainen putiikki pistänyt softan. Näissäkään ei oo hyvää ja halpaa, eikä aina niin hyvää ja kallistakaan.

                      Tuo jälkimmäinen shaisse kertookin kaiken tästä firmasta.
                      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                      Comment

                      • OneAndOnly
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 441
                        • Nurmes

                        #12
                        Originally posted by Linne View Post
                        kun se antoi myös vika koodi silloin että "Rail pressure low at start"
                        Tuo koodihan voisi vahvasti haiskahtaa siirtopumpun vialta, silloin sahaisi kauan käyntiin kun ei saa tarpeeksi löpöä.
                        näillä mennään:
                        Bmw e46 320d
                        Suzuki Hayabusa 1300R

                        Ex:
                        Volvo XC70 D5 AWD -10
                        Volvo V70 D5 -02
                        Volvo V70 T5 -98
                        VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                        BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                        -----------------------------

                        Comment

                        • Linne
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2003
                          • 47
                          • Snappertuna

                          #13
                          Originally posted by jsr85 View Post
                          Tuo ohjelmointi juttuhan on useammassakin threadissa pinnalla ja jokaisessa on em.n kaltainen putiikki pistänyt softan. Näissäkään ei oo hyvää ja halpaa, eikä aina niin hyvää ja kallistakaan.

                          Tuo jälkimmäinen shaisse kertookin kaiken tästä firmasta.
                          Mikä kerto mistä firmasta, ei tästä teholastu.fi:stä mun mielestä ole mitään paha sanottava tosi hyviä oli kaikki tehoboksi mikä sain kokeila ja ne oli kaikki semmosia bokseja mitkä piti ohjelmoida myös (mutta nyt ei ole tehoboksista kyse), mutta kun en muistaa aivan tarkka, mulla on pieni muisti siitä että jo jonkun aika ennen kun ruvesin virittää mitään se alkoi jo venyä käynistyksessä kesti joka kerta kauemmin käynistää, kunnes se ei käynistänyt ollenkaan ja vuorokauden myöhemmin se käynistyi mutta pitkään joutuu sahata.

                          Ja toinen asia mitä en usko että tähän ongelmaan liitty mutta asioita jotka ovat olleet kummallisia tässä samassa autossa että kevällä oli se kuuluttu takalasi juttu mikä monilla on ollut touring:issa että se auke ittestään ja joutuu välillä pysäyttää ja käydä laitta takaluukkun ikkuna kiinni ja kerkee vaan saada perse penkille taas niin kuulu KLICK ja taas se aukes...
                          Sitten viime viikolla oli pari kerta outoja hälytys valoja syttyny välillä jouduin sammutta auton ja laita uudestaan käyntiin niin ei ollu enää hälytykset mittaristossa, sen verran ymmärsin saksa ohje kirjasta että tajusin että kyse oli jäähdytinnesten taso vähissä no sitä tuli tarkistettu eikä ollu vähissä mutta eikä ole ollu hälytyskään sen jälken? onko joku kummitus joka on muuttanut sisään autoon?
                          Last edited by Linne; 18-08-2010, 21:21. Reason: unohdin vähän texti
                          http://www.musta-surma.com

                          Comment

                          • jsr85
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 1375
                            • Oulainen

                            #14
                            Originally posted by Linne View Post
                            Mikä kerto mistä firmasta, ei tästä teholastu.fi:stä mun mielestä ole mitään paha sanottava tosi hyviä oli kaikki tehoboksi mikä sain kokeila ja ne oli kaikki semmosia bokseja mitkä piti ohjelmoida myös (mutta nyt ei ole tehoboksista kyse), mutta kun en muistaa aivan tarkka, mulla on pieni muisti siitä että jo jonkun aika ennen kun ruvesin virittää mitään se alkoi jo venyä käynistyksessä kesti joka kerta kauemmin käynistää, kunnes se ei käynistänyt ollenkaan ja vuorokauden myöhemmin se käynistyi mutta pitkään joutuu sahata.

                            Ja toinen asia mitä en usko että tähän ongelmaan liitty mutta asioita jotka ovat olleet kummallisia tässä samassa autossa että kevällä oli se kuuluttu takalasi juttu mikä monilla on ollut touring:issa että se auke ittestään ja joutuu välillä pysäyttää ja käydä laitta takaluukkun ikkuna kiinni ja kerkee vaan saada perse penkille taas niin kuulu KLICK ja taas se aukes...
                            Sitten viime viikolla oli pari kerta outoja hälytys valoja syttyny välillä jouduin sammutta auton ja laita uudestaan käyntiin niin ei ollu enää hälytykset mittaristossa, sen verran ymmärsin saksa ohje kirjasta että tajusin että kyse oli jäähdytinnesten taso vähissä no sitä tuli tarkistettu eikä ollu vähissä mutta eikä ole ollu hälytyskään sen jälken? onko joku kummitus joka on muuttanut sisään autoon?
                            Joo, ehkä kärjistin turhaa tuon firma homman mut siltikin, monesti nämä kaverit myy sellaista mistä välttämättä ymmärretä yhtään mitään, riittää et osaa imuttaa ja upata ja tilata kiinasta sopivan kaapelin nii pystyy asenteleen softia näihin dieseleihin.

                            Jopa paljon tunnetummatkin "ohjelmapajat" antaa asentajilleen vain ns. orjapurkit jolla voidaan poistaa alkuperäinen softa ja asentamaan uusi valmisohjelma sisään, mut ei pystytä asiakkaan toiveisiin vaikuttamaan milläänlailla vaikka kuinka niin vakuuttavat. Ohjelman saisivat ajettua varttitunnissa sisään mut uskottavuus syistä saatetaan toistatuntia "rapata karttoja". Voimaahan saa jokainen ohjelmoija mut kuka sen osaa ottaa järkevästi ettei se tarpeettomasti rasita auton polttoainelaitteistoa, voimansiitoa yms.

                            Olisiko ollut jo ennen piristystä alkavaa korkeapaine vikaa, oli se nyt pumpussa, suuttimissa tai paineen säätimessä ja nyt tämä iki-ihana poksi nosti sitä rail-painetta ja tässä nyt ollaan. Pientä mutuilua
                            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                            Comment

                            • Linne
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2003
                              • 47
                              • Snappertuna

                              #15
                              Sain äsken selvitetty että suurin ero vanhasta optimoinnista nykyiseen on että nyt suuttimien aukiolo aika on pikkasen piteempi kun aikaisemmin, mutta oli jo vanhassa optimoinnissa nostettu common rail paineet, ja ilmeisesti se vanha optimointi oli tehty saksassa koska viime omistaja ei tienyt että oli ohjelmoitu ja hän toi auto saksasta itte.

                              Että muuta ei juurikkaan voitu tehdä kun oli jo aikaisemmin hyvin ohjelmoitu
                              http://www.musta-surma.com

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎