Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW M3 vm.2002 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupussin
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 62
    • Vantaa

    BMW M3 vm.2002 kysymyksiä

    Moi,

    Olen hankkimassa BMW M3 vm. 2002 tai uudempaa. Voisiko joku antaa vinkkejä mitä kannattaa tarkistaa kun on autoa hankkimassa. Joku check must list ois kiva.

    Kävin jo koe ajamassa yhtä versiota ja haluasin kuulla mielipiteitä myös siitä.

    Auto oli BMW 2002 ,ajettu noin 180 tkm. normi versio, ei mitään tuunauksia tai muita.
    Auto tuntui tosi jämäkältä motarilla ja toimi hyvin kiihdyttäessä MUTTA

    1. kun lähdin paikalta kiihdyttämään niin auto vetää hyvin mutta kun vaihdan 2 vaihteelle niin tehot häviää kokonaan ..niin kuin joku DCS tai joku turvajärjestelmä menee päälle..Onko M3 joku DCS ja track joka tiputtaa tehot että ei voi ns. polttaa kumia? :think

    2. takaa kuulu montuissa että ois takaiskarit vähän jo aikansa eläneet..mitähän toi kustantaa ja kannattaako ostaa säädettävät kynä-
    jouset tilalle?

    3. Boardcomputer oli vain saksan/italian/ranskan kielinen. Saako siihen jonkun päivityksen suomeksi tai englanniksi? ja missä?
    Samoin näky olevan GPS systeemi autossa mutta pyyti heti Cd -levyä. Mistä levyn voi hommata ja kustantaako paljon?

    4. myös huonopuoli oli että ventiilit minusta äänsivät aika lailla? onko siihen muuta hoitoa kuin kansi remontti vai mikä. Vinkkejä,pliis.

    Kiitos jo etukäteen ja jos jotain linkkejä kyseisestä autosa on tai juttelupalstoja niin mielellään otetaan vastaan.Ja kaljat tarjoa Bemu miiteissä parhaasta vinkistä

    t.Juha P, Vantaa..tuleva M3 omistaja kuhan vain oikea löytyy
    Last edited by jupussin; 02-09-2010, 18:25.
    ****************************************
    Juha Pussinen
    Kimaratie 10 F 21
    01680 Vantaa
    Finland
    Mobile Phone:+358 40 5125 497
    China Mobile: +86 135 64205 740
    Work email:[email protected]
    Free Email:[email protected]
    Homepage:http://www.happygolf.fi

    ****************************************
  • RedBullet
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 256
    • Anttola

    #2
    Moikka-moi!

    Tässä jotain apuja ensihätään, täydentäköön ken haluaa...

    1. En ole aivan varma noista DCS systeemeistä, mutta kyllä kakkosella pitäis takagummien sutkaa tyhjää terveessä ämmässä...

    2. Kuuluiko kolinaa "nakutusta" jos kuului niin voisi olla iskarien yläpäät...

    3. Luulisin, että saa vaihdettua, ainakin vanhemmissa ämmissä saa... SORI mutuilu

    4. Oletko aivan varma, että ne venttiilit juuri äänsivät?? Paloilla säätyviä ovat.

    Palstat ettii joku ahkerampi, muistaakseni keskustelua kyllä löytyy...

    Asiaan:
    Tärkeimpiä tarkistettavia moottorin osilta on VANOS, niin lämpimällä kuin kylmälläkin koneella.
    Rallattaako, mitenkä pärähtää kun käynnistää, entä kaasutuksen jälkeen lämpimänä ns. jälkirallatus...?
    Kuinka on huollettu?
    Onko vaihdettu vesipumppu, termari ja kiristimet? Noilla kilsoilla olisi syytä...
    No coffee breaks... No weekends... No sick days...

    "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #3
      1. keskikonsolista vaan DSC napista luistonesto pois ja kokeilemaan uudelleen. Jos luistonesto ja ajonvakautus on päällä, niin pienimmillä vaihteilla tehot rajottuvat selvästi sutimiseneston vuoksi.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • jupussin
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 62
        • Vantaa

        #4
        DSC valo sammui,ei auttanut...

        Originally posted by Juhis View Post
        1. keskikonsolista vaan DSC napista luistonesto pois ja kokeilemaan uudelleen. Jos luistonesto ja ajonvakautus on päällä, niin pienimmillä vaihteilla tehot rajottuvat selvästi sutimiseneston vuoksi.
        Kiitti vastauksesta. Painoin DSC nappia ja kolmio valo sammui nopeusmittarin alareunasta mutta sama jatkui. aina kun kiihdytin 1 vaihteella aika nopeasti ( niin että märällä suti) ja vaihdoin 2 vaihteelle niin auto niin kuin ..mietti ja tumps..ja sitten vasta kiihtyi..eli niinkuin joku ois rajoittanut tehoja..koska muuten tehot tuntuivat olevan kunnossa. En tiedä onko tossa M3 jotain muita turvajuttuja päällä

        Kiitos vastauksesta.
        Last edited by jupussin; 02-09-2010, 17:32.
        ****************************************
        Juha Pussinen
        Kimaratie 10 F 21
        01680 Vantaa
        Finland
        Mobile Phone:+358 40 5125 497
        China Mobile: +86 135 64205 740
        Work email:[email protected]
        Free Email:[email protected]
        Homepage:http://www.happygolf.fi

        ****************************************

        Comment

        • DannyBoy
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 720

          #5
          En ole varma M3 sta. mutta muissa e46 pitää painaa 5 sekunttia dsc nappia pohjassa. niin silloin lähtee sutimisenesto ja vakautus pois päältä. syttyy kaksi keltaista valoa tauluun!? Toinen keltainen valo syttyy käsijarruvalon paikalle.
          Last edited by DannyBoy; 02-09-2010, 17:52.
          Kokovartalokyrpä

          Nyt ajossa:
          BMW X5 E45 M-Sport -20
          BMW X5 Sport package -07
          EX: Pirusti Pemareita

          Comment

          • roopeb
            Newbiemmer
            • Jul 2006
            • 4

            #6
            e46 M3 kolmiovalo kun PALAA, niin silloin on kaikki avut pois päältä! Eikä tarvi painaa kun kerran DCS namiskaa, niin pitäis syttyä tuo valo ( ei siis tarvitse 5 sekunttia painaa, niin kuin muissa härveleissä).
            e46 M3

            Comment

            • K2Ri
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1829
              • London, UK & Germany

              #7
              1. Ei tartte painaa kuin kerran DSC -painiketta ja samalla keskelle mittaristoa ilmestyy keltainen varoitusvalo. Siis yksi ja ainoa valo pitäisi syttyä. Tällöin ajonvakautus ja sutimisenesto on pois päältä.

              2. Riippuu mitä hakee. Ei se vakioalusta huono ole missään tapauksessa, kunhan vaan on ehjä.

              3. Ainakin jos autossa on navi, niin sieltä voi valita englanninkin. Näin ainakin oman auton kokemuksesta voin sanoa.

              4. Eikös nimimerkki EPDM kirjoitellut joku aika sitten etelä-Suomessa myynnistä olevasta 180tkm ajetusta M3:sesta, mikä oli pitänyt aikamoista venttiilien naputusta ja epäili muutaman insp 2 -huollon väliinjättämisestä? Kysele siltä, se oli ainakin aikeissa ostaa kyseisen auton (jos nyt puhutaan samasta yksilöstä)
              sigpic
              BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                3. kyllä siihen saa noita kieliä... naville siis. Kysy yv joskus kun on tilaa, noin kuukausi tässä kiireitä vielä. joitakin levyjä voipi myös löytyä, uusi navilevy bmw dealerilta taitaa kustantaa 80e.

                Comment

                • k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

                  #9
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  3. kyllä siihen saa noita kieliä... naville siis. Kysy yv joskus kun on tilaa, noin kuukausi tässä kiireitä vielä. joitakin levyjä voipi myös löytyä, uusi navilevy bmw dealerilta taitaa kustantaa 80e.
                  mikäs diileri noita levyjä tuohon hintaan myy?

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3832
                    • Nokia

                    #10
                    Originally posted by k0rppi View Post
                    mikäs diileri noita levyjä tuohon hintaan myy?
                    Alle satkun noi CD:t on. DVD:t sitten 185e jne.
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17474
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by WSE1 View Post
                      3. kyllä siihen saa noita kieliä... naville siis. Kysy yv joskus kun on tilaa, noin kuukausi tässä kiireitä vielä. joitakin levyjä voipi myös löytyä, uusi navilevy bmw dealerilta taitaa kustantaa 80e.
                      Originally posted by k0rppi View Post
                      mikäs diileri noita levyjä tuohon hintaan myy?
                      Originally posted by Tomi T View Post
                      Alle satkun noi CD:t on. DVD:t sitten 185e jne.
                      Mullta pyydettiin 2006 tammi-helmikuussa Metroautossa yli 200 euroa cd-levystä...
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3832
                        • Nokia

                        #12
                        Originally posted by Laku View Post
                        Mullta pyydettiin 2006 tammi-helmikuussa Metroautossa yli 200 euroa cd-levystä...
                        E46 CD:llä olevan Navin Skandinavian karttalevy 2010 (osanumero 65902159732) hinta Autokeskus Tampereella 86 euroa.
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 53*BMW

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17474
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Tomi T View Post
                          E46 CD:llä olevan Navin Skandinavian karttalevy 2010 (osanumero 65902159732) hinta Autokeskus Tampereella 86 euroa.
                          Ok. Tämä kertomani esimerkki oli E39 vm. 2001:een.

                          Edit: ilmoittamasi osanumero Genuine Partsilta 68,79 euroa.
                          Last edited by Laku; 07-09-2010, 20:33.
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • bmw330ci
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 231
                            • Etelä-Suomi

                            #14
                            Originally posted by K2Ri View Post

                            4. Eikös nimimerkki EPDM kirjoitellut joku aika sitten etelä-Suomessa myynnistä olevasta 180tkm ajetusta M3:sesta, mikä oli pitänyt aikamoista venttiilien naputusta ja epäili muutaman insp 2 -huollon väliinjättämisestä? Kysele siltä, se oli ainakin aikeissa ostaa kyseisen auton (jos nyt puhutaan samasta yksilöstä)
                            Itse kävin kurkkimassa ikkunan takaa tuon kyseisen M3:sen sisälle ja vaikutti kyllä aika huonosti pidetyltä ainakin sisältä päin. Etenkin niskakarvat nousi pystyyn ,kun takapenkillä oli röökin polttamia reikiä ym.

                            Comment

                            • tuumas
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2564
                              • Lapland, Finland

                              #15
                              Originally posted by bmw330ci View Post
                              Itse kävin kurkkimassa ikkunan takaa tuon kyseisen M3:sen sisälle ja vaikutti kyllä aika huonosti pidetyltä ainakin sisältä päin. Etenkin niskakarvat nousi pystyyn ,kun takapenkillä oli röökin polttamia reikiä ym.
                              Ei hyvältä kuullosta. Polkevat vielä hintoja tuommosella paskalla

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎