Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • akukasperi
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 13

    E46 ongelma

    Vaihdoin lambdan, kun auto nykii ihan p-sti kylmänä ja on tehohäviöitä.
    sammuukin kylmänä.
    Auto on e46 318 -99

    Ongelma ei kuitenkaan poistunut, väheni kyllä.

    PITÄÄKÖ siis käydä päivityksessä? Mitä maksaa?

    Onko muita mahdollisia ongelmia?
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    #2
    Ilmamassa mittari, nokkapyörän tunnistin......Noissa ollu vikaa..

    Comment

    • huppe
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 371
      • Suomi

      #3
      Sama vika rahikaisella. Ostin stockmann-autolta 2003 mallisen 316:sen. Valitin että tehohäviöitä ja nykii (lähinnä kierrosalueella 1500-2000), sitä päivän verran tutkivat (katsoivat tulppien kunnot jne silmämääräisesti), ei vikaa löytynyt, odotellaan nyt että takuu loppuu niin saadaan minusta maksumies! Taitaa nuo fjooordin mittavehkeet olla "hieman" erilaiset kuin BMW:n :lol:

      Pitänee olla kovana ja viedä se uudelleen tuonne jahka ehtii niin kiikuttakoon tien toiselle puolen Laakkoselle...

      Mistä päivityksestä puhut?
      ex E61 530da 2004

      Comment

      • ktk
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 61
        • kiuruvesi

        #4
        melkovarmasti kampikammion huohotusventtiili sökö (olipa pitkä nimi osalla) nro:11 157 501 567 ovh. 53€ , on imusarjan vieressä(tulee letkuja, semmonen litteä/pyöreä) Stockmann ei tietenkään vaihtanut niitä tulppia???Maksaa nimittäin 20€/kpl,NGK BKR6EQUP (12 129 071 003 BMW)

        Comment

        • huppe
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 371
          • Suomi

          #5
          Originally posted by ktk
          melkovarmasti kampikammion huohotusventtiili sökö (olipa pitkä nimi osalla) nro:11 157 501 567 ovh. 53€ , on imusarjan vieressä(tulee letkuja, semmonen litteä/pyöreä) Stockmann ei tietenkään vaihtanut niitä tulppia???Maksaa nimittäin 20€/kpl,NGK BKR6EQUP (12 129 071 003 BMW)
          Joo eivät vaihtaneet, vaihdetaan kuulemma sitten seuraavassa huollossa minun piikkiini, eli jospa se vika sitten "seuraavassa huollossa" korjaantuu kun maksumieheksi saadaan asiakas!!!

          Ongelmanahan tuossa on se että tällä hetkellä auto kuuluu ns. vaihtoautotakuun piiriin, vaikka tehdastakuutakin on jäljellä ja näinollen joudun sen viemään Stockmannille (jossa sille ei osata tehdä mitään muuta kuin "silmämääräisesti" katselemaan)
          ex E61 530da 2004

          Comment

          • huppe
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 371
            • Suomi

            #6
            Soitto laakkoselle. Huoltomies repesi täysin kun kerroin että käytin Stokkalla autoa ja se mitä tekivät oli että katsottiin tulpan johdot ja tulpat silmämääräisesti ja kehotettiin tulemaan takaisin jos vika vielä uusii
            Ei muuta kuin viikon päästä Laakkoselle korjaamaan vika oikeasti :lol:

            Mitä aion maksaa? 0e kuulostaa sopivalta
            ex E61 530da 2004

            Comment

            • reddewil
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 3015
              • West Coast

              #7
              Joo tuo 0€ kuulostaa sopivalta :juo
              ...

              Comment

              • akukasperi
                Newbiemmer
                • Oct 2004
                • 13

                #8
                Joo'o.

                Vaihdoin sit autooni (e46 318) ensin lambdan ja ongelmista osa hävisi, mutta ilmamassamittarin sain uutena hintaan 190 euroa paikallisesta Bosch-liikkeestä. tuon vaihdon jälkeen omalta osaltani katosi kaikki ongelmat.

                Aina se on joko lambda tai ilmamassamittari, mutta yleensä aina molemmat täytyy vaihtaa. Ja ilmamassamittarin vaihdossa meni muuten alle kolme minuuttia.. yksi ruuvi ja silleen.

                Lambda maksoi 65 euroa, jostain nettikaupasta. Liitintä ei ollut joten täytyi tehdä pieni liitos. Hommaan meni aikaa itsellä alle puoli tuntia, jos olisin ostanut boschin osan niin aikaa olis kulunu noin 5 minuuttia.

                Eipä näitä kannata korjaamolle viedä! Hinta-arvioiden mukaan säästin hyvin lähelle tuhat euroa, töissä ja osissa pienellä vaivalla.

                Comment

                • dunkelblau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 1151
                  • Uusimaa

                  #9
                  Mites se vikamuistin nollaus sitten?
                  "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                  Comment

                  • akukasperi
                    Newbiemmer
                    • Oct 2004
                    • 13

                    #10
                    Ei tarvitse nollata eikä päivittää.
                    Kysyi asiaa kolmesta virallisesta merkkihuollosta, ja kaikki sanoivat yhtäläisesti, että lambdan ja ilmamassamittarin vaihto ei edellytä päivitystä. Ei e46:ssa ainakaan. eikä vanhemmissa.
                    isoista bemuista en tiedä, niissä varmaan tarvitsee...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎