Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46:seen pakoputkistoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kampsu_79
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 41
    • Veteli

    E46:seen pakoputkistoa...

    pitäis laittaa e46 330cd malliseen dieseliin.Niin kysymys kuuluukin että kannattaako samalla poistaa katalysaattorit kun kuulemma eivät huomaa katsastuksessa?Tietysti jotku pöntöt sinne pitää jättää että näyttää että olis paikalla.
    Entäpä tuleeko kuinka pörisevä ääni sisätiloihin jos laittaa rosteriputkiston.Saattaa kuulemma tulla tietyssä nopeudessa/kierrosluvussa semmonen häiritsevän humiseva soundi?
    Olis kiva jos jollakulla kokemuksia ja ennenkaikkea tietoa.Sitä kaivataan.Kiitos.
    Last edited by kampsu_79; 10-09-2010, 14:22.
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    #2
    No äänen häiritsevyys riippuu ihan siitä että montako ja millaiset vaimentajat rosteriputkessa on... Ei rosteriputkisto ole yhtään sen äänekkäämpi jos on hiljaiset äänenvaimentajat.
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • kampsu_79
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 41
      • Veteli

      #3
      Ok.No varmaan vaikuttaa ne äänenvaimentajat kyllä.Niissä varmaan ollut sanomista kun on humissut sillälailla.Eli hyvälaatuisiin kannattaa niissäkin panostaa sitten.Entäpä se katalysaattorihomma?

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by kampsu_79 View Post
        ...Entäpä tuleeko kuinka pörisevä ääni sisätiloihin jos laittaa rosteriputkiston.Saattaa kuulemma tulla tietyssä nopeudessa/kierrosluvussa semmonen häiritsevän humiseva soundi?
        Siellä on jo vakiona rosteriputki.

        Comment

        • slowrider
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 254
          • Salo

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Siellä on jo vakiona rosteriputki.
          kaikissa e46 malleissa? se kyllä selittäisi ajoittaisen melun. Olen luullut että putkessa jotain vikaa, mutta auton alla kontatessa ei ole mitään vikaa löytynyt
          BMW S1000RR
          Nordic Superbike #2

          Comment

          • k0rppi
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 784
            • Varkaus

            #6
            ei sieltä ihmeitä ääniä kuulu. ainoo on kun kylmänä laitat käymään niin auton takaa kuuluu metallisempi ääni, mikä häviää kun pakari lämpee.

            Comment

            • TuomasTee
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 529
              • Kotka

              #7
              En tiedä mitä toi humiseva soundi tarkottaa mutta itselläni on 530d takapöntön vaihdon jälkeen vakava ongelma pakoäänten kumahtelu. Kokeilin ottaa putkista liittimet auki keskeltä mutta kaikki äänet ainoastaan koveni, kumahtelu ei muuttunut miksikään. Nyt vaikuttaa siltä että ääni tulee pakoäänten hetkellisestä kovenemisesta silloin kun ahtimen siivet aukeaa. En ole ikinä kuullut että mistään moottorista voi kuulua tuollaista ääntä ja on hankala hyväksyä ettei pakoääniä voisi ottaa ollenkaan kuuluviin tällaisen asian takia. Olisi kiva tietää onko kenelläkään muulla tällaista ongelmaa. Omassa tapauksessani putkiston rakentaminen meni siis pieleen, kumahtelu on nolon kuuloista ja kuuluu kun laskee kaasun 2000:ssa. Äänet on muuten tosi sopivat ja hyvät jos vaan sais kumahtelun pois! Vaimentimina kokeiltu sekä Simons rosteri 2x2"+2,5" ja Magnaflow 14815, ei muuta eroa kuin että Magnaflow on vähän isompi ja hiljaisempi(ehkä liian hiljainen tässä tapauksessa) ja maksaa 100e enemmän.

              Jos aiot virittää autoasi ja epäilet että katit ahdistaa uudelleenohjelmoinnin jälkeen niin kannattaa varmistaa asia virittäjältä. Oon itse käsittänyt että tuossa moottorissa putkisto+katit alkaisi ahdistamaan vasta joskus 260hv jälkeen.
              Jos haluat vaihtaa tilalle paremmin virtaavan dieselkatin niin ainakin Magnaflowlta löytyy sellaisia ja jostain nettikaupoista googlettamalla mutta hinta on muistaakseni 300e luokkaa...
              Last edited by TuomasTee; 11-09-2010, 12:47.
              BMW F15 X5 M50d -14

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #8
                Siellä on jo vakiona rosteriputki.
                Ei se taida rosteria ihan sanan varsinaisessa merkityksessä olla. Pikkasen siihenkin iskee korroosio. Oliskohan ferriittistä rosteria ehkä.... No joka tapauksessa ei se kovin herkästi ruostu. Mä en mitään aftermarket putkee kovin helposti laittais. Bastuck tai eisenmann olis mun valinta jos vakio pitäis johonkin vaihtaa. Jos on itse ihan pakko väkästellä, niin magnaflown vaimentimia siinä tapauksessa.

                Edit: magnan vaimentimille tulee kuitenkin sen verran hintaa, että ero bastuckiin ei välttämättä oo edes hirvee.... Yhdellä vaimentimella tuosta hommasta ei kuitenkaan selviä, eikä ne RST-kurvit ja suorat putken pätkätkään ihan ilmaisia oo. Sitten ne tarttee vielä hitsata kasaankin...
                Last edited by Juppe; 11-09-2010, 12:38.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎