Terve!
Ostin noin vuosi sitten käytetyn BMW318i Touring vm02 automaattilaatikolla.
Auto söi öljyä 1L/1000km. Myyjäliike vaihdatti autoon moottorin.
Tämän jälkeen vaihteenvalitsimen valot eivät palaneet oikeassa kohdassa, esim D-asennossa ei palanut valoa lainkaan, ja kevyesti valitsinta painaessa valo syttyy D:n kohdalle. Mittaristosta näkyy kuitenkin mikä vaihde on valittuna. Myös S-asento menee päälle, kun vetää valitsimen alas asti, ei tarvitse edes siirtää tikkua sivuun, kuuluuko sen näin mennä? Muistelin ettei näin ollut ennen koneen vaihtoa.
Nyt D:llä ajettaessa vaihteisto on ruvennut käyttäytymään muutenkin omituisesti: Vaihdot paukahtavat ja auto nytkähtää melko rajusti kun vaihde vaihtuu.
Lisäksi mittaristoon on syttynyt kolmesti (kerran liikenneympyrässä (n.30km/h), kerran motarilla (120km/h) ja kerran alamäessä (n. 40km/h)noin 2kk:n sisällä vaihdenäytön viereen ratas jonka sisällä huutomerkki, käsijarruvalo palaa keltaisella ja ASC merkkivalo palaa jatkuvasti.
Tilanne palautuu normaaliksi kun sammuttaa auton ja laittaa uudelleen käyntiin.
Ainiin, ja tyhjäkäynti seilailee 600-1000r välillä aivan satunnaisesti vaikkapa valoihin pysähdyttyä ja välillä ei. Samalla auto tärisee rajusti.
Luetutin vikakoodit kun häiriövalot syttyivät ensimmäisen kerran, muttei kuulemma ollut mitään vikoja...
Mistähän moiset johtuvat, ja onko tiedossa kallis remppa?
En tajua autoista juurikaan mitään, joten anteeksi maallikkoteksti!
Ostin noin vuosi sitten käytetyn BMW318i Touring vm02 automaattilaatikolla.
Auto söi öljyä 1L/1000km. Myyjäliike vaihdatti autoon moottorin.
Tämän jälkeen vaihteenvalitsimen valot eivät palaneet oikeassa kohdassa, esim D-asennossa ei palanut valoa lainkaan, ja kevyesti valitsinta painaessa valo syttyy D:n kohdalle. Mittaristosta näkyy kuitenkin mikä vaihde on valittuna. Myös S-asento menee päälle, kun vetää valitsimen alas asti, ei tarvitse edes siirtää tikkua sivuun, kuuluuko sen näin mennä? Muistelin ettei näin ollut ennen koneen vaihtoa.
Nyt D:llä ajettaessa vaihteisto on ruvennut käyttäytymään muutenkin omituisesti: Vaihdot paukahtavat ja auto nytkähtää melko rajusti kun vaihde vaihtuu.
Lisäksi mittaristoon on syttynyt kolmesti (kerran liikenneympyrässä (n.30km/h), kerran motarilla (120km/h) ja kerran alamäessä (n. 40km/h)noin 2kk:n sisällä vaihdenäytön viereen ratas jonka sisällä huutomerkki, käsijarruvalo palaa keltaisella ja ASC merkkivalo palaa jatkuvasti.
Tilanne palautuu normaaliksi kun sammuttaa auton ja laittaa uudelleen käyntiin.
Ainiin, ja tyhjäkäynti seilailee 600-1000r välillä aivan satunnaisesti vaikkapa valoihin pysähdyttyä ja välillä ei. Samalla auto tärisee rajusti.
Luetutin vikakoodit kun häiriövalot syttyivät ensimmäisen kerran, muttei kuulemma ollut mitään vikoja...
Mistähän moiset johtuvat, ja onko tiedossa kallis remppa?
En tajua autoista juurikaan mitään, joten anteeksi maallikkoteksti!
Comment