Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330ci smg ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tozi
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2056
    • Epsoo

    e46 330ci smg ongelma

    Nyt tarvittaisiin hieman apuja...

    Auto e46 330ci smg laatikolla tai onko se nyt ssg, ihan sama sille.

    Mitä on tehty: Kytkin, vauhtipyörä ja työsylinteri(actuator) vaihdettu. DIS:n kautta ajettu kaikki Service toimenpiteet (Teach-in, charasteristic reset jne)

    Ongelma: Kytkin luistaa ihan helv*** kun yrittää lähteä liikkeelle, tarvii noin 2500-3000rpm että lähtee liikkumaan.
    Liikkeelle kun pääsee, ja kytkin vapautuu, niin veto normaalia, eikä luista.
    Vaihteenvaihdot tapahtuu töksähtäen, jonka jälkeen luistattaa taas ennen kuin vapautuu.
    Tuo töksähdys kuulostaa/tuntuu siltä, kuin normaali manuaalissa vetäisi vaihteen pois päältä ilman kytkintä.

    Mitään vikakoodeja ei tule mistään. Softa päivitystä yritetty, ei auta, softa kun oli jo uusin.

    Netti/google on tutkittu ja kahlattu, mutta mitään uutta/järkevää en ole löytänyt.

    Onko täällä ketään kenellä voisi olla minkäänlaista apua asiaan ?
    Last edited by Tozi; 14-10-2010, 19:23.

    BMW varaosat, tuning & styling!

    E92 335i -06
    ex E46 330Ci -02
    ex E46 328i Coupe -99
    ex E36 325i Coupe -92
  • dimon
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 6
    • Helsinki

    #2
    smg

    Sama juttu on minullakin. Tänään vaihdetaan kytkin, sitten katsotaan auttaako se mihinkään. Sua ei ilmeisesti auttanut? Mistä muuten saa tuon SMG päivityksen, Laakoselta? ja paljon kustantaa? Terv,Dimi

    325i SMG 02

    Comment

    • Tozi
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2056
      • Epsoo

      #3
      Originally posted by dimon View Post
      Sama juttu on minullakin. Tänään vaihdetaan kytkin, sitten katsotaan auttaako se mihinkään. Sua ei ilmeisesti auttanut? Mistä muuten saa tuon SMG päivityksen, Laakoselta? ja paljon kustantaa? Terv,Dimi

      325i SMG 02
      Joo, siis minun ongelmat alkoi sen jälkeen kun kytkin, vauhtipyörä ja työsylinteri vaihdettiin.

      Ohjelmapäivityksen saa esim Laakkoselta, en tiedä mitä maksaa.

      Varaudu muuten sitten siihen että työsylinteri on paskana/vuotaa -> maksaa noin 790-1000e ostopaikasta riippuen. Euroopasta ei löytynyt yhtään pari viikkoa sitten, joten voit joutua odottaan X viikkoa/kk.

      BMW varaosat, tuning & styling!

      E92 335i -06
      ex E46 330Ci -02
      ex E46 328i Coupe -99
      ex E36 325i Coupe -92

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #4
        Onkos näissä työsylinterissä se joku paineentasaaja? Tai mikä lie onkaan. Joku venttiili joka rajoittaa nesteen kulkua.
        Kuitenkin sylinterin ja sen nesteletkun välissä. Jos se oireilee.
        Last edited by Luntti; 05-10-2010, 19:52.

        Comment

        • dimon
          Newbiemmer
          • Apr 2010
          • 6
          • Helsinki

          #5
          smg

          No niin, 9pv verstaalla eikä ole vieläkään valmis. Kuulemani uuden kytkimen kun asentaneet, alkoi vaihtaa tosi hitaasti, eikä saa laatikkoa oppimaan käyttämään uutta kytkintä.. täh? Olisi pitänyt varmasti viedä Laakkoselle...

          Comment

          • b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1462
            • Area 03

            #6
            Originally posted by dimon View Post
            No niin, 9pv verstaalla eikä ole vieläkään valmis. Kuulemani uuden kytkimen kun asentaneet, alkoi vaihtaa tosi hitaasti, eikä saa laatikkoa oppimaan käyttämään uutta kytkintä.. täh? Olisi pitänyt varmasti viedä Laakkoselle...
            Niin tai olisi pitänyt jättää SSG/SMG laatikollinen auto ostamatta...ei kai,ei herneitä.Itse myin E46 325 jossa oli SSG/SMG (SSG varmaankin kaikissa paitsi M3:ssa) n.125tkm ajettuna.Pian 150tkm jälkeen kaverille tuli ongelmia ja ongelmat ratkesivat,kun vaihtoi autoa.Ennen sitä,palikkaa oli vaihdettu n.1700€ edestä ja laatikko ei koskaan tullut täysin kuntoon.Vaihteli laiskasti/ei ollenkaan.Pakkia ei saanut välillä päälle ym.Noista laatikoista ei paljon ole suomessa kokemusta/tietämystä...eikä varmaankaan Laakkosellakaan,mutta heillä varmasti jonkinnäköinen kontakti Saksan maalle.
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

            BMW E30 325i Sport

            Comment

            • Caikkone
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 95
              • Tornio

              #7
              Sama vika

              Täällä on kans just samat oireet. Ja ongelmat alko kun korjasin kytkimen työsylinterin. Jokos oot saanu kuntoon ja miten?

              Mulla mielenkiintonen juttu on vaan ku ajaa Dissillä ton teach servicen niin alkaa pelaan normaalisti, mutta yön seisomisen jälkeen taas luistaa. Ootko omalla piuhalla tehnyt noi servicet vai käyttäny liikkeessä? Mitä tässä enää tulis mieleen viaksi ois et kaikki parametrit ei tallennu muistiin tuossa uudelleen opetuksessa ja toinen ois työsylinterin ilmaus. Ite kyllä ruutasin sylinterin täyteen öljyä ennen asennusta mut väkisinki sieltä vähän valu ulos ennen ku sai kaikki putket asennettua. Kun rojut oli sit paikalla niin sit ajoin sen ilmaus servicen ja opetukset. Vähän vaan epäilyttää toi dissillä ilmaus et miten se sais imettyy sylinteristä ilmat veke ja ölpät tilalle??? Sylinterissähän on ilmausruuvikin mut siihempä ei oikeen pääse käsiksi kun kaikki osat on paikoillaan. Apuja kaivattas kovasti...



              ex. e36 325iA Coupe -94

              Nyt.
              e46 330i Sedan -02
              e70 X5 xDRIVE 35d -10

              Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
              CAN-AM DS250 -06

              Comment

              • dimon
                Newbiemmer
                • Apr 2010
                • 6
                • Helsinki

                #8
                Liikkeen mukaan Elektroniikka ja hydrauliikka kunnossa, kytkin uusi. Epäilevät laatikon väljyytä?! En tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa.... Kylmänä kaikki ihan kunnossa, vaihtaa normaalisti, kytkin ei luista. Sitten kun lämpenee oireet samat kun Tozilla, eli

                "luistaa ihan helv*** kun yrittää lähteä liikkeelle, tarvii noin 2500-3000rpm että lähtee liikkumaan" eikä sen jälkeenkään vaihda kunnolla.

                Laakkonen ehdottaa uutta laatikkoa (tietty). Nyt kuitenkin ensin puretaan kaikki ja tarkisetaan voiko korjata eli: laatikko, kytkinakseli ja joku muu...

                Mitäs muut, onko ollut edustystä asiassa?

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  Onko se nyt varmasti ilmaantunut? Kuulostaa niin mystiseltä, tai sitten tuossa työsylinterissä on joku säätö tai se tappi (mäntä) on eri pituinen vanhaan verrattuna?
                  ...

                  Comment

                  • Tozi
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2056
                    • Epsoo

                    #10
                    UPDATE täältäpäin:
                    - vaihdettu kytkimen nopeusanturi, ihan varalta

                    Eilen luettu DIS:llä Live dataa, ja ainakin nyt anturi antaa jotain lukeamia kun auto lähteeä liikkeelle (noin 3000rmp ja 1-vaihde).
                    Tänään luetaan tarkemmin, pidemmällä koeajolla, jotta nähdää asettuuko kytkimen nopeus ja moottorin nopeus suht samaan.

                    Sellaisen huomion tein eilen, että kytkimen asento on virrat päällä 500 inc joka käyntiin laittamisen jälkeen putoaa noin 160inc.
                    Kun kierroksia nostaa alkaa lukema nousta ylöspäin tuosta 160inc, mutta mielestäni se ei eilen koskaan päässyt takaisin 500inc koeajossa.

                    Pitää sitäkin tarkkailla tänään kun on kaveri katsomassa arvoja/ajamassa autoa, ei meinaan yksin kovin pitkää uskalla tuijottaa näyttöä ja ajaa autoa samalla.

                    Itse olen tehnyt DIS:n Teach-in-Transimissionin GT1 testerin kautta.

                    Epäilyttää itseäkin, että mahtaakohan tuo SMG (SSG) ECU oikeasti osata ottaa vastaan uudet arvot?
                    Mutta milläs vitulla senkään kokeilee kun ei viitsi uutta ECU tilata ihan huvikseen...

                    ps. Ja ostin ihan tarkoituksella SMG(SSG) laatikolla olevan auton, ja tiesin että voi tulla ongelmia. Mutta mitä sitten? En tiedä kovin montaa autoa jossa ei olisi jossain vaiheessa sen elämää ongelmia...

                    BMW varaosat, tuning & styling!

                    E92 335i -06
                    ex E46 330Ci -02
                    ex E46 328i Coupe -99
                    ex E36 325i Coupe -92

                    Comment

                    • Caikkone
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 95
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by Tozi View Post
                      UPDATE täältäpäin:
                      - vaihdettu kytkimen nopeusanturi, ihan varalta

                      Eilen luettu DIS:llä Live dataa, ja ainakin nyt anturi antaa jotain lukeamia kun auto lähteeä liikkeelle (noin 3000rmp ja 1-vaihde).
                      Tänään luetaan tarkemmin, pidemmällä koeajolla, jotta nähdää asettuuko kytkimen nopeus ja moottorin nopeus suht samaan.
                      Tänään kattelin omasta livedataa ajossa. Nyt se kylläkin pelas taas ihan normaalisti. Moottorin nopeus ja kytkimen nopeus olivat ihan samoja.

                      Originally posted by Tozi View Post
                      Sellaisen huomion tein eilen, että kytkimen asento on virrat päällä 500 inc joka käyntiin laittamisen jälkeen putoaa noin 160inc.
                      Kun kierroksia nostaa alkaa lukema nousta ylöspäin tuosta 160inc, mutta mielestäni se ei eilen koskaan päässyt takaisin 500inc koeajossa.

                      Epäilyttää itseäkin, että mahtaakohan tuo SMG (SSG) ECU oikeasti osata ottaa vastaan uudet arvot?
                      Mutta milläs vitulla senkään kokeilee kun ei viitsi uutta ECU tilata ihan huvikseen...
                      Omassa kytkimen asento virrat päällä oli 360 inc ja kun täräytti käyntiin eli se lyö kytkimen pohjaa, lukema oli 134. Sit ku lähti ajaan eli kytkin vapautu niin arvo meni takas 360:een. Nämä arvot siis ku kytkin pelasi normaalisti. Pitää aamulla iskeä piuhaan jos luistaa ku menee töihin. Mutta kyllä tää omasta mielestä alkaa haiskahtaan että ilmaa siellä sylinterissä vaan on. Siellä sisällähän on sellanen magneetti rengas jota se ulkopuolella oleva musta laatikko haistelee. Ja jos siellä ilmaa on niin luulis että se näyttää mitä sattuu ku paineekki on kohtuulliset. Pitäs vissiin repii laatikon tukirauta ja kardaani pois jolloin laatikko tippus hieman niin vois olla toivoa päästä siihen sylinterin ilmausruuviin käsiksi.



                      ex. e36 325iA Coupe -94

                      Nyt.
                      e46 330i Sedan -02
                      e70 X5 xDRIVE 35d -10

                      Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
                      CAN-AM DS250 -06

                      Comment

                      • Tozi
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2056
                        • Epsoo

                        #12
                        Originally posted by Caikkone View Post
                        Tänään kattelin omasta livedataa ajossa. Nyt se kylläkin pelas taas ihan normaalisti. Moottorin nopeus ja kytkimen nopeus olivat ihan samoja.
                        Joo, sama täällä, kytkimen ja moottorin nopeus asettuu samaan kunhan kytkin vapautuu kokonaan.

                        Originally posted by Caikkone View Post
                        Omassa kytkimen asento virrat päällä oli 360 inc ja kun täräytti käyntiin eli se lyö kytkimen pohjaa, lukema oli 134. Sit ku lähti ajaan eli kytkin vapautu niin arvo meni takas 360:een. Nämä arvot siis ku kytkin pelasi normaalisti. Pitää aamulla iskeä piuhaan jos luistaa ku menee töihin. Mutta kyllä tää omasta mielestä alkaa haiskahtaan että ilmaa siellä sylinterissä vaan on. Siellä sisällähän on sellanen magneetti rengas jota se ulkopuolella oleva musta laatikko haistelee. Ja jos siellä ilmaa on niin luulis että se näyttää mitä sattuu ku paineekki on kohtuulliset. Pitäs vissiin repii laatikon tukirauta ja kardaani pois jolloin laatikko tippus hieman niin vois olla toivoa päästä siihen sylinterin ilmausruuviin käsiksi.
                        Eilen tosiaan mitattu lisää, ja kylmänä, virrat päälle ainoastaan, kytkimen asento näytti noin 512inc.
                        Kun laittaa käyntiin, lukema putosi noin 155inc ja sitten siitä hieman hitaammin 132inc.

                        Vaihteen kun laittaa päälle, ja lähtee eteenpäin, niin kierrosten ollessa noin 2400rpm alkaa kytkin ottamaan, ja asento näyttää noin 310inc.

                        Pitänee varmaan yrittää ilmailla itsekin kytkin käsipelissä jotenkin lisää, tai sitten tuo tietokone ei vain opi noita arvoja uudelleen, mutta miksi ei...

                        BMW varaosat, tuning & styling!

                        E92 335i -06
                        ex E46 330Ci -02
                        ex E46 328i Coupe -99
                        ex E36 325i Coupe -92

                        Comment

                        • dimon
                          Newbiemmer
                          • Apr 2010
                          • 6
                          • Helsinki

                          #13
                          Muita BMW foorumeja kun katselin SSGn (ei-M) vaivat yleensä pyörii näiden ympäri:

                          1. SSG pumppu (kallis vaihtaa, eikä ole korjattavissa)
                          2. SSG reele
                          3. Compression sping?
                          4. Kykimen slave cylinder
                          5. Hydraulic Clutch actuator (kallis vaihtaa, ei korjattavissa)

                          En ole mistään kuullut että itse vaihdelaatikkoa on tarvittu koskea...

                          Samaa mieltä tässäkin - upea auto ja laatikko, mutta kun joskus vaan ei toimi!!!

                          Comment

                          • Tozi
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2056
                            • Epsoo

                            #14
                            Ilmaukset ei tuottaneet toistaiseksi mitään tulosta, joten tänään putoaa koko paska taas alas ja mietitään lisää siltä pohjalta...

                            BMW varaosat, tuning & styling!

                            E92 335i -06
                            ex E46 330Ci -02
                            ex E46 328i Coupe -99
                            ex E36 325i Coupe -92

                            Comment

                            • Tozi
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 2056
                              • Epsoo

                              #15
                              update: tänään saatiin auton toimimaan normaalisti, tai ainakin niin normaalisti kun voi kuvitella.
                              Homma saatiin toimimaan siten, että huijasimme DIS:n kautta tehtyä Teach-in prosessiä niin, että käytimme sähköjohdon päässä vanhaa työsylinteria ja "opetimme" kytkimen slip-pointin vanhalla.
                              DIS ei tästä tykännyt alkuunkaan, ja opetus ei mennyt läpi, mutta ylläri ylläri, auto toimii, ja lähtee liikkeelle nyt suurinpiirtein samantien kun kaasupolkimeen koskee. Myös muut vaihteenvaihdot toimivat.
                              Ainoa ero aiempaan toimintaan ennen koko remonttia on se, että kun auton laittaa käyntiin, niin auto "piippailee" siihen asti kun laittaa vaihteen päälle, mitään vikaa ei missään näy.

                              Täytyy vielä miettiä että mistä helv* tuo piippaus johtuu, mutta vikakoodia ei tule, kytkin ja vaihteenvaihdot toimii, niin ... ihan sama toistaiseksi.

                              BMW varaosat, tuning & styling!

                              E92 335i -06
                              ex E46 330Ci -02
                              ex E46 328i Coupe -99
                              ex E36 325i Coupe -92

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎