Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i Stepillä ajelevat, missä nopeudessa teidän turbiinilukko lukittaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Netsk
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 238
    • Helsinki

    E46 330i Stepillä ajelevat, missä nopeudessa teidän turbiinilukko lukittaa?

    Hei!

    Yritin etsiä noista steppiketjuista infoa mutta en löytänyt oikein mitään luotettavia vastauksia, koska suurin osa liitty GM:än laatikkoon mikä diisseleistä löytyy eikä tähän ZF:ään.

    Mulla turbiini lukittaa oikein kunnolla vasta 110-120m/h nopeuksista ylöspäin. Välillä se lukittuu myös noin 80km/h nopeuksissa mutta avautuu todella pienellä kaasujalan muuttamisella suuntaan tai toiseen.

    Muuten ei stepin toiminnasta ei mitään valittamista, muuta kun välillä ylämäessä laiska laittamaan pykälää alas noin 60km/h nopeuksissa.

    Missä nopeuksissa teillä lukittaa? Powermaticilla sanoivat että pitäsi mennä jo ihan kunnolla lukkoon kun ylittää 70km/h (kaveri kyllä taisi heittää ihan mutu-tuntumalla kun ei oikein vaikuttanut bemareta tuntevan)
    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
  • Nisti
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 705
    • På Gränsen

    #2
    Renkaiden halkaisija, onko orginaali?
    "MURPHY'S LAW"
    "Whatever can go wrong will go wrong,
    and at the worst possible time,
    in the worst possible way"

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Rengaskoko? Imuvuoto?

      Comment

      • Netsk
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 238
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Rengaskoko? Imuvuoto?
        Rengaskoko on 225/40 18''.

        Imuvuoto on todennäköinen kylmä-misfiren eläessä kakkosylinterissä edelleen onnellista elämäänsä. Schmiedmannin savukonetta odotellessa. En tyhmänä ajatellutkaan että sekin voi vaikuttaa vaihteiston toimintaan.

        Mutta edelleen, mikä sen kuuluisi olla? Miten muilla on?
        Last edited by Netsk; 05-10-2010, 18:51.
        F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
        ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Netsk View Post
          Rengaskoko on 225/40 18''.

          Imuvuoto on todennäköinen kylmä-misfiren eläessä kakkosylinterissä edelleen onnellista elämäänsä. Schmiedmannin savukonetta odotellessa. En tyhmänä ajatellutkaan että sekin voi vaikuttaa vaihteiston toimintaan.
          Rengaskoko on oikea, joten jäljelle jää tosiaan tuo imuvuoto jos sellaista on.
          Se ilman muuta vaikuttaa laatikon toimintaan, mutta eri autoissa hieman erilalla kuin toisissa.

          Comment

          • Netsk
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 238
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Rengaskoko on oikea, joten jäljelle jää tosiaan tuo imuvuoto jos sellaista on.
            Se ilman muuta vaikuttaa laatikon toimintaan, mutta eri autoissa hieman erilalla kuin toisissa.
            Ok. Vakiokoko rekisteriotteen mukaanhan on vissiin 205/50R17.

            Mutta onko siis tuo lukittautumisnopeus aivan liian korkea minulla? Joku kirjoitti että E60 (tiedän, eri auto, eri laattikko) oli lukkitumisnopeus 105-110km/h.
            F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
            ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

            Comment

            • roobertti
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 889
              • Finland

              #7
              Täällä lukitsee turbiinin tasan 100km/h nopeudessa, rengaskokona 225/45r17

              ja itte kosla 330d touring -04
              Leka et Lommo Custom's


              Kulkupelit:
              -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
              -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
              -20 Tunturi Active *munamankeli*

              -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

              Comment

              • Netsk
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 238
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by roobertti View Post
                Täällä lukitsee turbiinin tasan 100km/h nopeudessa, rengaskokona 225/45r17

                ja itte kosla 330d touring -04
                Kiitos tiedosta, mutta ei kyllä hirveästi auta kun on eri kone ja eri valmistajan vaihdelaatikko kyseessä.

                Muuta suuntaa antavaa kuitenkin että ehkä sen ei ihan 70km/h kuulu lukkoon mennä.
                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                Comment

                • Branvan
                  Newbiemmer
                  • Jul 2007
                  • 23
                  • Pöytyä

                  #9
                  Itselläkin lukittaa tasan 100 km/h nopeudessa. (tosin 330dA -02) - rengastuksena 225/40/18
                  Aika yllättävää kyllä että vasta silloin, on nimittäin kulutus kahdeksankympin maantiellä huomattavasti isompi kuin motarilla.
                  Tiedä sitten, onko tehty tarkoituksella ettei rasittaisi konetta liian alhaisilla kierrosluvulla. :think
                  Last edited by Branvan; 21-10-2010, 23:02.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Netsk View Post
                    Kiitos tiedosta, mutta ei kyllä hirveästi auta kun on eri kone ja eri valmistajan vaihdelaatikko kyseessä.

                    Muuta suuntaa antavaa kuitenkin että ehkä sen ei ihan 70km/h kuulu lukkoon mennä.
                    Nuo GM dieselaskit voi nyt tästä keskustelusta unohtaa täysin.
                    Eli kyllä sen ZF:n kuuluu lukittaa tuossa 70-80kmh nopeudessa mikäli moottorinlämmöt on riittävät. Mikäli koneen lämpöanturi on "hidas" tai viallinen, voi lukitus jäädä kokonaan, tai vasta jossain +100kmh.
                    Eli koneen ollessa kylmän, ei laatikon pidä lukittaa kuin vasta +100kmh.

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #11
                      Originally posted by Netsk View Post
                      Rengaskoko on 225/40 18''.

                      Imuvuoto on todennäköinen kylmä-misfiren eläessä kakkosylinterissä edelleen onnellista elämäänsä. Schmiedmannin savukonetta odotellessa. En tyhmänä ajatellutkaan että sekin voi vaikuttaa vaihteiston toimintaan.

                      Mutta edelleen, mikä sen kuuluisi olla? Miten muilla on?

                      No ei muuta kuin vikakoodien/livedatan lukuun niin näkee mitä siellä tapahtuu :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • huitoja2
                        BTCF Member
                        • Dec 2007
                        • 231
                        • Porvoo

                        #12
                        Minulla lukitsee 330CiA juuri siinä 70-80km/h paikkeilla, ja tosiaan toisessa autossa e46 330DA jossa tuo GM:n laatikko vasta huomattavasti myöhemmin...

                        Miten muuten tuo imuvuoto yleensä ilmenee? Itsellä ainakin yksi outo oire on tuossa bensavehkeessä; kun tulee esim. moottoritieltä rampille ja jarruttelee risteykseen niin auton kierrokset "niiaa" välillä todella matalalle silloin kun auto pysähtyy.:think Ilmiötä ei tapahdu pienessä nopeudessa, ainoastaan kovemman ajon jälkeen... Dieselin GM:n laatikko tuota ei ainakaan tee.
                        G30 530e, E61 523ia
                        ex e60 525da
                        ex e90 320Si
                        ex e91 320d
                        ex e46 330 Ci
                        ex e46 330D touring
                        ex e46 323 sedan
                        ex e36 320 Coupe
                        Yms lajiin kuulumattomia...

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1204
                          • GrassLake

                          #13
                          Originally posted by huitoja2 View Post
                          Minulla lukitsee 330CiA juuri siinä 70-80km/h paikkeilla, ja tosiaan toisessa autossa e46 330DA jossa tuo GM:n laatikko vasta huomattavasti myöhemmin...

                          Miten muuten tuo imuvuoto yleensä ilmenee? Itsellä ainakin yksi outo oire on tuossa bensavehkeessä; kun tulee esim. moottoritieltä rampille ja jarruttelee risteykseen niin auton kierrokset "niiaa" välillä todella matalalle silloin kun auto pysähtyy.:think Ilmiötä ei tapahdu pienessä nopeudessa, ainoastaan kovemman ajon jälkeen... Dieselin GM:n laatikko tuota ei ainakaan tee.
                          Ei ole ominaisuus. Koskaan ei kierrokset saisi laskea alemmas, kuin mitä D päällä paikallaan.

                          Imuvuoto ehkä, tai Vanoksen tiivisteet ennemminkin.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by huitoja2 View Post
                            Minulla lukitsee 330CiA juuri siinä 70-80km/h paikkeilla, ja tosiaan toisessa autossa e46 330DA jossa tuo GM:n laatikko vasta huomattavasti myöhemmin...

                            Miten muuten tuo imuvuoto yleensä ilmenee? Itsellä ainakin yksi outo oire on tuossa bensavehkeessä; kun tulee esim. moottoritieltä rampille ja jarruttelee risteykseen niin auton kierrokset "niiaa" välillä todella matalalle silloin kun auto pysähtyy.:think Ilmiötä ei tapahdu pienessä nopeudessa, ainoastaan kovemman ajon jälkeen... Dieselin GM:n laatikko tuota ei ainakaan tee.
                            Pieni imuvuoto ilmenee mm.juuri näin. Tsekkaa massamittarin ja moottorin välinen iso haitariputki IRROITTAMALLA se.

                            Comment

                            • Netsk
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 238
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              No ei muuta kuin vikakoodien/livedatan lukuun niin näkee mitä siellä tapahtuu :think
                              Ei ole vikakoodeja.
                              F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                              ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎