Announcement

Collapse
No announcement yet.

pari asiaa e46:sesta ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rounders
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 113
    • helsinki

    pari asiaa e46:sesta ?

    tuli sit taas 18kk tauon jälkeen hommattua uus ongelmapesä.
    mut minkäs sille mahtaa ku näihin jää koukkuun

    1.
    mites noi e46 peilit sais purettuu niin et ne menee viel kasaankin.
    kummallakin puolella poikittais säätö ei toimi. ja oikealla puolella se on viel niin löysä ettei pidä paikkaansa jos käsin laittaa kohille?

    2.
    kellään kokemusta etupään rengasmelun vaimentamisesta. mihin kannattaisvaimennusta laittaa ja mikä ois tähän sopiva tarvike?
    eihän toi paha oo nyttenkään. mut kun ois tarkoitus vähän hifistää tota. niin sais hiukan maantienopeuksissa taustamelua hälvennettyy

    perähän tossa tumpsahtaa, joten puslat menee sielt vaihtoon. ja kevääks joutuu alustaa kattoo hieman alemmas.

    mut noilla nyt pääsis ainakin alkuun
    Last edited by rounders; 18-10-2010, 08:40.
    ex: 323i -99
    ex: 535i -91
    ex: 525i -89
    ex: 316i -88
  • rounders
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 113
    • helsinki

    #2
    ai niin. pissapojansäiliö vuotaa.
    onks toi joku yleinen vika e46:sessamis on 90% sama ratkaisu, vai alanko vaan tutkii lähemmin.?
    ex: 323i -99
    ex: 535i -91
    ex: 525i -89
    ex: 316i -88

    Comment

    • rounders
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 113
      • helsinki

      #3
      onks tää foorumi oikeesti menny näin hiljaseks.
      vai kyselenkö vaan niin tyhmii ,ettei viittitä sen takii auttaa??

      pissapojan säiliö näköjään kusee siit moottorin tiivisteestä. kuten aiemmissakin
      on ollut.

      peilit nyt edelleen askarruttaa
      ex: 323i -99
      ex: 535i -91
      ex: 525i -89
      ex: 316i -88

      Comment

      • janne320d
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1342
        • jns

        #4
        tätä viesteihin vastailua olen itsekkin miettinyt,vaikeeta tuntuu olevan välillä.

        peilinlasi lähtee irti alareunasta varovasti vaikka meiselillä vääntämällä,on vaan sellasilla painettavilla klipseillä kiinni,oisko johdot irti/hapettuneet liittimet?kuoret on parilla ruuvvilla kiinni peilinlasin alta
        ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

        Comment

        • rounders
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 113
          • helsinki

          #5
          kiitos älyttömästi.
          vähän ounastelin jotain ton suuntasta mutta kun ei uskalla lähtee ihan
          sokkona noit repii.
          sit kun sen vääntää paskaks . ni sitä tuntee ittensä niin urpoks.

          parisenvuotta sitten ei tarvinnu tällasiin "lähes kaikki tietää vastauksen " tyylisiin kysymyksiin odottaa vastausta montaakaan tuntia.
          ja mulla ainakin oli aiemmin tosi hieno fiilis foorumin toimivuudesta . mut nyt alkaa vähitellen hiipuu. tää ei nimittäin oo ainoo kirjoitus joohon olen odottanut vastausta kuin kuuta nousevaa
          ex: 323i -99
          ex: 535i -91
          ex: 525i -89
          ex: 316i -88

          Comment

          • janne320d
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1342
            • jns

            #6
            tuota peilinlasia ei sitten kannata rikkoo,uusi maksaa jotain +100e uutena
            ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

            Comment

            • rounders
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 113
              • helsinki

              #7
              arvaa vaan onko jo säpäleinä .
              kyllä nyt vituttaa ihan suomeks sanottuna.
              ex: 323i -99
              ex: 535i -91
              ex: 525i -89
              ex: 316i -88

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16460
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by janne320d View Post
                uusi maksaa jotain +100e uutena
                Mitä sitten ?

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #9
                  Perän tumpsahtelussa kannattanee varautua hitsi hommiin, nimittäin revenny perse irti korista..Varsin yleistä kutosella olevissa E46:ssa.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • janne320d
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1342
                    • jns

                    #10
                    Originally posted by Janzki View Post
                    Perän tumpsahtelussa kannattanee varautua hitsi hommiin, nimittäin revenny perse irti korista..Varsin yleistä kutosella olevissa E46:ssa.
                    ei nyt varmaan kannata aivan varmuudella tuota sanoa,voihan siellä olla jotain muutakin...........
                    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                    Comment

                    • janne320d
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1342
                      • jns

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Mitä sitten ?
                      :think
                      ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                      Comment

                      • rounders
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 113
                        • helsinki

                        #12
                        oletan ,että olis katsaastusmies jotain sanonut jos perä ois revenny.
                        se ei kuitenkaanniin näkymätön ongelma ole.

                        aattelin nyt kuitenkin aloittaa perän puslista.
                        ex: 323i -99
                        ex: 535i -91
                        ex: 525i -89
                        ex: 316i -88

                        Comment

                        • Jolli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2556
                          • Virolahti

                          #13
                          Perän irtirepeämisen näkee myös jos saa auton nosturille. Se on enemminkin räminää kuin tumpsahtelua. Tumpsahtelu johtuu hyvin todennäköisesti perän poikittaispuslan hajoamisesta tai kardaanin kumilimpun väsymisestä. Molemmat ovat kohtalaisen halpoja osia, mutta vaihto on ikävää. Kerrotun tarkemmin tuosta tumpsahtelusta, tumpsahtaa joka vaihteella, vai ainoastaan kun ykköseltä pakille, tai päinvastoin vaihtaa?
                          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                          PM tavoittaa, puhelimella ei.

                          Comment

                          • Esal
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1344
                            • Lempäälä

                            #14
                            Originally posted by janne320d View Post
                            tuota peilinlasia ei sitten kannata rikkoo,uusi maksaa jotain +100e uutena
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Mitä sitten ?
                            Rahamiehiä? Niin, täällä on autoja 0-100000e, ja usein tulotkin sen mukaan...

                            Minusta tuo varoitus oli ihan ok, koskee kyllä kaikkia osia mitä voi helposti väärällä käsittelyllä rikkoa.
                            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                            Comment

                            • KooHoo
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 132
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Jolli View Post
                              Kerrotun tarkemmin tuosta tumpsahtelusta, tumpsahtaa joka vaihteella, vai ainoastaan kun ykköseltä pakille, tai päinvastoin vaihtaa?
                              Täällä kans tuota tumpsahtelua havaittavissa ja nimenomaan ykkösen ja pakin välillä ja myös ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa. Omituista, että muiden vaihteiden välillä ei mitään oiretta vaikka kuinka töksähtäen vaihtaisi... :think Tosin tuon vähäisenkin tumpsahtelun voi estää varoivaisella vaihdolla, mutta vähänkin ripeämmin 1->2, niin johan kuuluu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎