Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320D -00 Nykimistä ja mahdollista ravistamista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macharooni
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 11
    • Helsinki

    E46 320D -00 Nykimistä ja mahdollista ravistamista?

    Elikkäs tällänen tapaus:

    Putkesta löytyi pieni reikä ja se vietiin sitten hitsattavaksi. Putki katkaistiin ja laitettiin pala uutta putkea. Hitsauksen jälkeen huomasin, että tuulettimen lähdössä käyntiin tyhjäkäynnillä, pakoputki hakkaa pohjaan.

    Putken kiinnityskumissa olevaan "reikään" laitettiin kuminpala, jotta putki ei ottaisi pohjaan kiinni. Noh, hitsaaja sanoi kuitenkin, että auton ei pitäisi ravistaa niin kovaa, että putki heiluu niin paljon.

    Noh, putki ei ole enää ottanut pohjaan kiinni, mutta auton sisälle tuntee kun tuuletin lähtee käyntiin.. sellaista pehmeää resonointia ja kun putkea katsoo tuulettimen lähdessä käyntiin, putki heiluu aikalailla ja ehkä pakokaasuakin tulee enemmän (<- viimeisestä en ole varma, voi johtua myös mielikuvituksestani.. ) Resonointi loppuu, kun annan hieman kaasua ja kierrokset nousevat yli 1000.

    On myös kaksi kertaa tapahtunut niin, että kun olen kiihdyttänyt ja vaihtanut kakkosvaihteelta kolmoselle ja/tai kolmoselta neloselle, niin auto on kiihdytyksen aikana nykinyt muutaman kerran.

    Hieman käynnistyksen jälkeen syttyy keltainen öljyvalo, joka ilmeisemminkin ilmaisee ölyn määrää? Öljyä on kuitenkin tarpeeksi, hieman liikaakin ehkä, kun menee hieman max viivan yli öljytikussa..

    Myös ilmastoinnista tulee sellaista tunkkaista hajua.

    Mistäköhän moiset viat saattaa johtua

    Laitoin viestin alunperin vahingossa Tekniikka osastolle.. sori tuplapostaus siis..
  • asvirkku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 514
    • Bern

    #2
    Moottorin tukikumit voi olla lopussa --> kone heiluu
    --> Katin sisältävän putken terässukka repeää ja alkaa päästellä hajuja.
    Putki maksaa 500e mutta siihen voi hitsata 100e:llä vain uuden sukan. Se tosin ei kestä jos tukikumit löysät.
    Keltaseen öljyvaloon on täällä kait jotain tredejä olemassa.
    Sellasia tutkittavaksi,
    T AV
    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

    Comment

    • Macharooni
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 11
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by asvirkku View Post
      Moottorin tukikumit voi olla lopussa --> kone heiluu
      --> Katin sisältävän putken terässukka repeää ja alkaa päästellä hajuja.
      Putki maksaa 500e mutta siihen voi hitsata 100e:llä vain uuden sukan. Se tosin ei kestä jos tukikumit löysät.
      Keltaseen öljyvaloon on täällä kait jotain tredejä olemassa.
      Sellasia tutkittavaksi,
      T AV
      Ravistelu tosiaan loppu kun moottorin kuskin puoleinen tukikumi vaihdettiin! Keltainen öljyvalo lähti kun öljynmäärämittari meni vaihtoon öljynvaihdon yhteydessä. Hajuista ei viel tietoa, että lähtikö ongelma pois, puhalsin raitisilmasuodattimen paineilmalla. Samalla lähti polttoainesuodatin + öljysuodatin vaihtoon. Mistä ajoittainen nykiminen vois johtua? Ekana tulee mieleen syöttöpumppu..toivottavasti ei ole siitä kuitenkaan, kallis paukku tulisi siitä. Auto hieman piristyikin kun sen polttoainesuodattimen vaihtoi

      niin ja diagnostiikka tehtiin. Kone ei ilmoittanut, että moottorissa olisi vikaa..
      Last edited by Macharooni; 15-11-2010, 21:06. Reason: jatkoa..

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎