Elikkäs tällänen tapaus:
Putkesta löytyi pieni reikä ja se vietiin sitten hitsattavaksi. Putki katkaistiin ja laitettiin pala uutta putkea. Hitsauksen jälkeen huomasin, että tuulettimen lähdössä käyntiin tyhjäkäynnillä, pakoputki hakkaa pohjaan.
Putken kiinnityskumissa olevaan "reikään" laitettiin kuminpala, jotta putki ei ottaisi pohjaan kiinni. Noh, hitsaaja sanoi kuitenkin, että auton ei pitäisi ravistaa niin kovaa, että putki heiluu niin paljon.
Noh, putki ei ole enää ottanut pohjaan kiinni, mutta auton sisälle tuntee kun tuuletin lähtee käyntiin.. sellaista pehmeää resonointia ja kun putkea katsoo tuulettimen lähdessä käyntiin, putki heiluu aikalailla ja ehkä pakokaasuakin tulee enemmän (<- viimeisestä en ole varma, voi johtua myös mielikuvituksestani.. ) Resonointi loppuu, kun annan hieman kaasua ja kierrokset nousevat yli 1000.
On myös kaksi kertaa tapahtunut niin, että kun olen kiihdyttänyt ja vaihtanut kakkosvaihteelta kolmoselle ja/tai kolmoselta neloselle, niin auto on kiihdytyksen aikana nykinyt muutaman kerran.
Hieman käynnistyksen jälkeen syttyy keltainen öljyvalo, joka ilmeisemminkin ilmaisee ölyn määrää? Öljyä on kuitenkin tarpeeksi, hieman liikaakin ehkä, kun menee hieman max viivan yli öljytikussa..
Myös ilmastoinnista tulee sellaista tunkkaista hajua.
Mistäköhän moiset viat saattaa johtua
Laitoin viestin alunperin vahingossa Tekniikka osastolle.. sori tuplapostaus siis..
Putkesta löytyi pieni reikä ja se vietiin sitten hitsattavaksi. Putki katkaistiin ja laitettiin pala uutta putkea. Hitsauksen jälkeen huomasin, että tuulettimen lähdössä käyntiin tyhjäkäynnillä, pakoputki hakkaa pohjaan.
Putken kiinnityskumissa olevaan "reikään" laitettiin kuminpala, jotta putki ei ottaisi pohjaan kiinni. Noh, hitsaaja sanoi kuitenkin, että auton ei pitäisi ravistaa niin kovaa, että putki heiluu niin paljon.
Noh, putki ei ole enää ottanut pohjaan kiinni, mutta auton sisälle tuntee kun tuuletin lähtee käyntiin.. sellaista pehmeää resonointia ja kun putkea katsoo tuulettimen lähdessä käyntiin, putki heiluu aikalailla ja ehkä pakokaasuakin tulee enemmän (<- viimeisestä en ole varma, voi johtua myös mielikuvituksestani.. ) Resonointi loppuu, kun annan hieman kaasua ja kierrokset nousevat yli 1000.
On myös kaksi kertaa tapahtunut niin, että kun olen kiihdyttänyt ja vaihtanut kakkosvaihteelta kolmoselle ja/tai kolmoselta neloselle, niin auto on kiihdytyksen aikana nykinyt muutaman kerran.
Hieman käynnistyksen jälkeen syttyy keltainen öljyvalo, joka ilmeisemminkin ilmaisee ölyn määrää? Öljyä on kuitenkin tarpeeksi, hieman liikaakin ehkä, kun menee hieman max viivan yli öljytikussa..
Myös ilmastoinnista tulee sellaista tunkkaista hajua.
Mistäköhän moiset viat saattaa johtua
Laitoin viestin alunperin vahingossa Tekniikka osastolle.. sori tuplapostaus siis..
Comment