Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 46 katsastukseen kelpaavat xenonit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juimis
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 18
    • Pohjois-Karjala

    E 46 katsastukseen kelpaavat xenonit

    Moro kaikki!
    Eli itsellä olisi mieliteko hommata xenonit alkuperäisten valojen tilalle. Auto on siis E46 316i -02.Auto on alkuperäisessä kunnossaan ja en ole noihin alkuperäisiin tuikkuihin ihan älyttömän tyytyväinen.

    Tarkoituksena olisi saada sellaiset xenonit millä voi ajaa katsastukseen huoletta ja pystyä ajamaan sieltä pois siten ettei kanssa autoilijat soikaistu kun on väärin suunnatut valot tai jotain muuta vastaavaa ikävyyttä.

    Näitä samanlaisia keskusteluja on kyllä forumit täynnä, mutta mistään ei saa kunnon vastausta.

    Nyt siis kiinnostaisi, että kuinka paksun lämiskän tarvitsee, että sellaiset kilut saa. Pesimet siis löytyy autosta. Eli vissiin E46:ssa ei ole automaattista korkeuden säätöä, vaikka se käynnistäessä noita valoja heiluttelee..?
    Tuollaisia umpiota olen miettinyt. Ovatko DC tai jopa DCR hyväksytyt?

    Kertokaa kenellä on asiasta järkevää tietoa. :think
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #2
    Jos umpiot on hyväksytyt ja autossa on pesimet sekä korkeuden säätö valoille, niin se riittää. Hyväksynnöistä en muista mitä umpiossa pitää lukea, mutta se löytyy kyllä varmasti täältä foorumilta haun kanssa.

    Parhaiten onnistuu kun menet konttorille kysymään ja pyydät kirjoittamaan listan vaatimuksista. Sitä varten ne insinöörit siellä on.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Kaimann
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1214
      • Karigasniemi

      #3
      Se vain testaa et toimiiko säätömoottorit. Mutta vannomatta paras.
      Ulkomuistista lista vaatimuksista(voi puuttua jotakin)

      -Xenoneille hyväksytyt umpiot
      -Lampun pesimet
      -Automaattinen tason säätö

      Tuohon automaattiseen säätöön tulee palikoita taka kallistuksenvaikamelle(en ole ihan varma oliko näin, mutta taka-akselille kuitenki.) josta se tunnistaa millä korkeudella perä kulkee ja näin ollen kuorman lisääntyessä se kääntää valoja alas päin.
      Kallein paukku on nuo umpiot jotka vissiin maksaa useamman satasen kappaleelta, ja jokseenki vaikein muttei kuitenkaan mahdoton on tuo taakse asennettava potikka.

      edit. Olipas halvat umpiot, marmorilta kun menee hakeen niin pitää mulkun nokasta tiputtaa hunajaa ennen kuin on varaa ostaa.
      Last edited by Kaimann; 29-10-2010, 08:36.
      "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

      Comment

      • ColdFusion
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 410
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Kaimann View Post
        Se vain testaa et toimiiko säätömoottorit. Mutta vannomatta paras.
        Ulkomuistista lista vaatimuksista(voi puuttua jotakin)

        -Xenoneille hyväksytyt umpiot
        -Lampun pesimet
        -Automaattinen tason säätö

        Tuohon automaattiseen säätöön tulee palikoita taka kallistuksenvaikamelle(en ole ihan varma oliko näin, mutta taka-akselille kuitenki.) josta se tunnistaa millä korkeudella perä kulkee ja näin ollen kuorman lisääntyessä se kääntää valoja alas päin.
        Kallein paukku on nuo umpiot jotka vissiin maksaa useamman satasen kappaleelta, ja jokseenki vaikein muttei kuitenkaan mahdoton on tuo taakse asennettava potikka.

        edit. Olipas halvat umpiot, marmorilta kun menee hakeen niin pitää mulkun nokasta tiputtaa hunajaa ennen kuin on varaa ostaa.
        Omassa e46:sessa on etuvakaajassa kiinni toi xenon säätö ja taitaa taka-akselillakin olla. Huomasin siinä vaiheessa alustan vaihtoo kun otin yläpäätä irti ja xenonsäädön muovinen käyttötanko napsahti päreiks tukivarren laskiessa alas..
        E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8974
          • Kellokoski

          #5
          Originally posted by Kaimann View Post
          edit. Olipas halvat umpiot, marmorilta kun menee hakeen niin pitää mulkun nokasta tiputtaa hunajaa ennen kuin on varaa ostaa.
          Eikös nuo ole ihan perus tuninkiumpiot, tuskin on hyväksyntää xenoneille :think

          Hankkii jostain alkuperäiset xenonumpiot ja säätösysteemin niin varmasti kelpaa ja toimii. Voi vaatia jotain koodauksia/muutoksia valomoduliin?

          Edit. Ebaystä vaikka:


          Last edited by _nixu_; 29-10-2010, 08:50.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #6
            Originally posted by ColdFusion View Post
            Omassa e46:sessa on etuvakaajassa kiinni toi xenon säätö ja taitaa taka-akselillakin olla. Huomasin siinä vaiheessa alustan vaihtoo kun otin yläpäätä irti ja xenonsäädön muovinen käyttötanko napsahti päreiks tukivarren laskiessa alas..
            Etu- ja taka-akselilla on anturit joilla tarkkailee korkeutta.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Smokehammer
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 75
              • Tampere

              #7
              Itse vaihdoin joskus vanhempaan 3b passattiin "lailliset" xenonit. Depon umpioissa oli merkintä xenoneille ja autosta löytyi toimiva korkeudensäätö + pesurit. Nämä riittää käytännössä jos vanhempi kiesi. Lailliset nuokaan valot ei kuitenkaan olleet, sillä umpion xenon hyväksynnästä huolimatta kanta oli H7. Ja H kannalla olevia hyväksyttyjä xenon polttimoita en ole ainakaan itse nähnyt.

              Käytännössä katsastusmies katsoo että umpiossa merkintä ja korkeudensäätö vuosimallista riippuen joko aktiivinen tai sitten sähköisesti kabiinista säädettävä. Ja pesurit tietenkin.

              Itse jos jälkiasentaisin xenonit, niin lain pykälää tärkeämpänä näkisin että valokuvio on oikeanlainen ja hajavaloa tuottamaton. Tämä saavutetaan tarkalla linssiumpiolla ja korkeudensäädöllä. Piuhat saa leimalle niin helposti irti.
              E46 325cia -00
              R129 AMG


              EX: E46 320d -00, Passat 1.9TDI -97, Accord -96, Fiat 127 -81

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #8
                Originally posted by Smokehammer View Post
                Käytännössä katsastusmies katsoo että umpiossa merkintä ja korkeudensäätö vuosimallista riippuen joko aktiivinen tai sitten sähköisesti kabiinista säädettävä. Ja pesurit tietenkin.
                Ja se vuosimalli oli X/2000 josta eteenpäin pitää olla aktiivinen korkeussäätö. Muistaakseni se 6/2000 mutta en ole aivan varma. Vanhemmissa riittää kabiinista säädettävä.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Kaimann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1214
                  • Karigasniemi

                  #9
                  Mikähän se mahtoi olla vuosimalliraja mistä eteen päin pitää olla automaattinen toi säätö, oli ihan unohtunu iteltä tuo juttu.

                  Omaan kinneriin ei jaksa enää alkaa mitään sovittamaan, mutta seuraavaan kiikuttimeen tulee kyllä kunnon lisävalot keulalle. Olkoon laittomat ja tulkoon sakot jos on tullakseen jos ne vain ehkäsee yhdenki hirvi/poro kolarin tai jonkun heijastittoman pölvästin alle jäämisen. Jotkut isot ämpärit keulalle ja 50w xenonia sisään.
                  "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                  Comment

                  • Juimis
                    Newbiemmer
                    • Oct 2010
                    • 18
                    • Pohjois-Karjala

                    #10
                    Originally posted by Smokehammer View Post
                    Itse vaihdoin joskus vanhempaan 3b passattiin "lailliset" xenonit. Depon umpioissa oli merkintä xenoneille ja autosta löytyi toimiva korkeudensäätö + pesurit. Nämä riittää käytännössä jos vanhempi kiesi. Lailliset nuokaan valot ei kuitenkaan olleet, sillä umpion xenon hyväksynnästä huolimatta kanta oli H7. Ja H kannalla olevia hyväksyttyjä xenon polttimoita en ole ainakaan itse nähnyt.

                    Käytännössä katsastusmies katsoo että umpiossa merkintä ja korkeudensäätö vuosimallista riippuen joko aktiivinen tai sitten sähköisesti kabiinista säädettävä. Ja pesurit tietenkin.

                    Itse jos jälkiasentaisin xenonit, niin lain pykälää tärkeämpänä näkisin että valokuvio on oikeanlainen ja hajavaloa tuottamaton. Tämä saavutetaan tarkalla linssiumpiolla ja korkeudensäädöllä. Piuhat saa leimalle niin helposti irti.
                    Niin siis tietenkin se että tuota hajavaloa ei niin kamalasti tulisi on hyvin tärkeää ja siksipä juuri vähän epäilen noita heijastin pinnoille asennettuja xenoneja.

                    Eilen hivenen hymyilytti kun joku ajeli jollain DX:llä johon oli täräytetty xenonit..

                    Comment

                    • Juimis
                      Newbiemmer
                      • Oct 2010
                      • 18
                      • Pohjois-Karjala

                      #11
                      Originally posted by Kaimann View Post
                      Mikähän se mahtoi olla vuosimalliraja mistä eteen päin pitää olla automaattinen toi säätö, oli ihan unohtunu iteltä tuo juttu.

                      Omaan kinneriin ei jaksa enää alkaa mitään sovittamaan, mutta seuraavaan kiikuttimeen tulee kyllä kunnon lisävalot keulalle. Olkoon laittomat ja tulkoon sakot jos on tullakseen jos ne vain ehkäsee yhdenki hirvi/poro kolarin tai jonkun heijastittoman pölvästin alle jäämisen. Jotkut isot ämpärit keulalle ja 50w xenonia sisään.
                      Se oli 01.10.2000 alkaen kun pitää olla se säätö...

                      Comment

                      • alpine3
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2010
                        • 1274
                        • Kajjjaani

                        #12
                        Mitenköhän se katsuri tarkastaa tuon aktiivisen korkeudensäädön olemassaolon? Ei koske enää itseä mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.
                        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                        Comment

                        • Juimis
                          Newbiemmer
                          • Oct 2010
                          • 18
                          • Pohjois-Karjala

                          #13
                          Originally posted by BMWjunkie View Post
                          Mitenköhän se katsuri tarkastaa tuon aktiivisen korkeudensäädön olemassaolon? Ei koske enää itseä mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.

                          Jaa-a.. Mutta kuormittamalla taka-akselia se vissiin onnistuu, mutta en tiedä todetaanko sitä mitenkään kun käy katsastuksessa.

                          Täytyykö muuten autoon tehdä muutoskatsastusta jos vaihtaa valot tai vaikka vaihtaisi vain umpiot?

                          Olen vähän tällaisten asioiden kanssa ulapalla kun ei ole koskaan oikein tullut tehtyä..

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #14
                            Originally posted by BMWjunkie View Post
                            Mitenköhän se katsuri tarkastaa tuon aktiivisen korkeudensäädön olemassaolon? Ei koske enää itseä mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.
                            Mulla siellä istu kolme inssiä takakopassa samalla kun yks tiiraili valoja sillä laatikollansa.. Eli kaippa ne kuormittamalla sitä koittaa todentaa
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1462
                              • Area 03

                              #15
                              Originally posted by Juimis View Post
                              Niin siis tietenkin se että tuota hajavaloa ei niin kamalasti tulisi on hyvin tärkeää ja siksipä juuri vähän epäilen noita heijastin pinnoille asennettuja xenoneja.

                              Eilen hivenen hymyilytti kun joku ajeli jollain DX:llä johon oli täräytetty xenonit..
                              Itse hymyilen/kiroan aina,kun johonkin autoon (BWM,Audi,Volvo,Toyota,Honda jne jne) on asennettu jälki Xenonit normaaliin umpioon!Skodissa näyttää sitten olevan "tyyppivikana" että Xenonit ovat aivan viturallaan,häikäisee aina.

                              Originally posted by BMWjunkie View Post
                              Mitenköhän se katsuri tarkastaa tuon aktiivisen korkeudensäädön olemassaolon? Ei koske enää itseä mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.
                              Originally posted by NokiLeka View Post
                              Mulla siellä istu kolme inssiä takakopassa samalla kun yks tiiraili valoja sillä laatikollansa.. Eli kaippa ne kuormittamalla sitä koittaa todentaa
                              Itsellä ei kyllä ole Xenonien johdosta käytetty katsastuksessa muutakuin sitä normaali pömpeliä,jolla tarkastetaan valojen suuntaus ja teho.
                              Last edited by b mutteri kasa; 29-10-2010, 15:46.
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎