Auto 320d E46 -03 facelifti 110kw.
Eli yksinkertaisesti työntää aika hemmetisti mustaa putkesta kun vetää lämän tiskiin.. Myös osakaasuilla isommilla kuormilla tupruttelee vähän koko ajan. Esim ykkösellä jos kiihdyttää niin jää asfaltti ihan mustaksi 4m matkalta Voima savuahan se, mutta kun ei ole tässä tapauksessa voimasta kyse, niin jotain vikaa on ja pahasti.
Ohjelma näytti äkkiä katottuna vakiolle (ammattimies katto läppärillä). Ohjelmassa oli tavoite ahtopaine 1.4bar, mutta ahdot nousee n. 1bar 2000rpm jälkeen ja pysyy 1bar rajottajalle asti.
Paljon noissa on vakiona ahtopaineet?
Osia mitä vaihdettu.
- uusi ilmamäärämittari, koska vanhan ilmamäärät näyttivät liikaa.
- uusi ahtopaineen säätöventtiili/solenoidi.
- imusarja putsattu + läpät poistettu
- uudet hehkut laitettu
- EGR on alkuperäisenä ja venttiili katottu että on kiinni ja liikkuu. (toimii)
Moottorin lämpötila-arvoja ja imulämpöarvoja ei hoksattu kattoa kun oli läppäri kiinni, mut voiko ne yksistään aiheuttaa noin kovan pöllytyksen?
Entä voiko joku suuttimen vuoto aiheuttaa moista?
Kuitenkin auto toimii muuten tosi hyvin, lähtee kylmänä käyntiin yms. Kulutttaa normilukemia ajotietokoneen mukaan.. joku 6,5l sekalaisessa..
Eli yksinkertaisesti työntää aika hemmetisti mustaa putkesta kun vetää lämän tiskiin.. Myös osakaasuilla isommilla kuormilla tupruttelee vähän koko ajan. Esim ykkösellä jos kiihdyttää niin jää asfaltti ihan mustaksi 4m matkalta Voima savuahan se, mutta kun ei ole tässä tapauksessa voimasta kyse, niin jotain vikaa on ja pahasti.
Ohjelma näytti äkkiä katottuna vakiolle (ammattimies katto läppärillä). Ohjelmassa oli tavoite ahtopaine 1.4bar, mutta ahdot nousee n. 1bar 2000rpm jälkeen ja pysyy 1bar rajottajalle asti.
Paljon noissa on vakiona ahtopaineet?
Osia mitä vaihdettu.
- uusi ilmamäärämittari, koska vanhan ilmamäärät näyttivät liikaa.
- uusi ahtopaineen säätöventtiili/solenoidi.
- imusarja putsattu + läpät poistettu
- uudet hehkut laitettu
- EGR on alkuperäisenä ja venttiili katottu että on kiinni ja liikkuu. (toimii)
Moottorin lämpötila-arvoja ja imulämpöarvoja ei hoksattu kattoa kun oli läppäri kiinni, mut voiko ne yksistään aiheuttaa noin kovan pöllytyksen?
Entä voiko joku suuttimen vuoto aiheuttaa moista?
Kuitenkin auto toimii muuten tosi hyvin, lähtee kylmänä käyntiin yms. Kulutttaa normilukemia ajotietokoneen mukaan.. joku 6,5l sekalaisessa..
Comment