E46 perän kolina
Collapse
X
-
Hop. 328 touring vm.2000 takapäässä kolkottaa. Tasakaasulla yksin ajettaessa terävissä montuissa ja kun kaasua painaa hätäseen tai nostaa jalan kaasulta kolahtaa taas. Jos takapenkillä istuu joku kuuluu kolina vain kaasutettaessa tai päästettäessä konejarrulle. Alusta vaihdettu noin vuosi sitten.
-
E46 320i perä "jumputtaa"
Arvon kanssa-autoilijat.
Oma E46 pitää takaa sellaista "jumputusta" näin viilenevinä loppusyksyn aamuina.
Kiihdyttäessä ääni nopenee ja jonkin aikaa kun on körryytellyt, niin ääni katoaa(vai turtuuko korva
)
Onko haisuja mistä saattaisi johtua?
Sitten toinen asia... pakin perhana ei tahtois pysyy päällä...tai siis pakittamaan lähdettäessä pompauttaa pakin päältä, toisinaan se sen yhden kerran jälkeen pysyy päällä pakiituksen ajan toisinaan pompauttaa pari-kolme kertaa...
Onko tähän viisaammilla sanoa mielipidettänsä?
Kiitos asiallisista vastauksista jo näin etukäteen.
Niin siis kyseessä E46 320i -99
Leave a comment:
-
Omassa bemarissa oli joku kardaanin laakeri... Kolina kuului n30 000 km kunnes sitten selvisi oikein kertaheitolla
auto myös kolinan lisäksi ravisti kiihdytyksissä. Asennus+osa+tasapainotus 150e ja sen jälkeen auto tuntu kuin olisi uusi
:think
Leave a comment:
-
itellä oli käsijarrukengät irti ja kolisi, sen jälkeen ne pyöri siellä ja löi pyörää lukkoon ja rikko perän
Leave a comment:
-
Taakse vaihdettiin molemmat iskarit ja oikealle puolelle myös uusi jousi katkenneen tilalle. Tuo katkennut jousi sitä narinaa ilmeisesti piti. Nyt vain tilalle tuli oikean puolen kolahdus jokaiseen kuoppaan ajaessa eli seuraava ohjelmanumero on puslien läpikäynti.Originally posted by Micson View PostAiheuttaako kallistuksenvakaajien kumipuslien kuluminen kunnon kolinaa vai enemmän takapään narinaa? Omassani takapää ei varsinaisesti kolahtele, mutta narisee pienestäkin epätasaisuudesta. Ja vaiva kestää vain jonkin aikaa sen jälkeen, kun otan auton lämpimästä tallista. Kerran ajoin asian takia jo huoltoon ja tallista lähtiessä ääni kuului, mutta huollossa, kun auto nostettiin ylös, ei ääniä kuulunut eikä myöskään tämän jälkeen suoritetussa koeajossa. Mutta aina tallista lähtiessä ääni kuuluu.
Leave a comment:
-
Aiheuttaako kallistuksenvakaajien kumipuslien kuluminen kunnon kolinaa vai enemmän takapään narinaa? Omassani takapää ei varsinaisesti kolahtele, mutta narisee pienestäkin epätasaisuudesta. Ja vaiva kestää vain jonkin aikaa sen jälkeen, kun otan auton lämpimästä tallista. Kerran ajoin asian takia jo huoltoon ja tallista lähtiessä ääni kuului, mutta huollossa, kun auto nostettiin ylös, ei ääniä kuulunut eikä myöskään tämän jälkeen suoritetussa koeajossa. Mutta aina tallista lähtiessä ääni kuuluu.
Leave a comment:
-
Se iskarin yläpään kiinnike oli ihan ehjän näköinen, kun vertasin vasempaan puoleen eikä välyksiä tuntunut.Originally posted by pav View PostKatsoitko myös iskarin yläpään kiinnikkeen? Sieltä on voinut vulkanointi lähteä käpälämäkeen ja se myös monesti aiheuttaa kolinaa.
Leave a comment:
-
Katsoitko myös iskarin yläpään kiinnikkeen? Sieltä on voinut vulkanointi lähteä käpälämäkeen ja se myös monesti aiheuttaa kolinaa.Originally posted by Bundis View PostMullakin sama juttu ja vielä sama kulma... Ootko saanu vikaa selville? Ite nostin tänään oikeen takakulman ilmaan ja koitin eka laakerin oisko välystä, mutta se oli kuosissa. Sitten otin renkaan pois tarkastin iskarin ja sen kiinnikkeet, mutta nekin vaikutti ihan normaaleilta. Myöskään koiranluussa ei tuntunut väljyyttä. Jarrujen kiinnikkeet ok.. Jousi ehjä. Ainoa kohta mikä piti pientä natinaa oli ylätukivarren pusla, mutta ei siitäkään pitäisi lähteä sellasta kolinaa.. Ääntä vois kuvailla lähinnä vastaavaks ku vasaralla löis auton pohjaan ja se lähtee jokaisen kaivonkannen tai vastaavan yli ajaessa...:think
Leave a comment:
-
Mullakin sama juttu ja vielä sama kulma... Ootko saanu vikaa selville? Ite nostin tänään oikeen takakulman ilmaan ja koitin eka laakerin oisko välystä, mutta se oli kuosissa. Sitten otin renkaan pois tarkastin iskarin ja sen kiinnikkeet, mutta nekin vaikutti ihan normaaleilta. Myöskään koiranluussa ei tuntunut väljyyttä. Jarrujen kiinnikkeet ok.. Jousi ehjä. Ainoa kohta mikä piti pientä natinaa oli ylätukivarren pusla, mutta ei siitäkään pitäisi lähteä sellasta kolinaa.. Ääntä vois kuvailla lähinnä vastaavaks ku vasaralla löis auton pohjaan ja se lähtee jokaisen kaivonkannen tai vastaavan yli ajaessa...:thinkOriginally posted by Peltola View PostItellä samaa vikaa oikeella takana (e46 328i) niin perkeleen terävää kolinaa kun pientäkin epätasaisuutta tiessä. Ja kolahtaa oikeen kunnolla
vasen puoli ok, mutta oikeelta takaa ihan järkyttävää pauketta
Leave a comment:
-
Kannattaisi tarkistaa myös, että iskarien yläpäässä on varmasti ne kaikki prikat yms osat tallella. Verrata vaikka tuonne realoemin räjäytyskuviin.
Itsellä on samaa ongelmaa vasemmalla takana. Mitä enemmän pakkasta niin sen enemmän se kolahtelee terävissä töyssyissä. Nyt lauhemmalla kelillä ei taas kolahtele paljon ollenkaan ja kesällä ei käytännössä kuin jossain hiekkatiellä satunnaisesti.Last edited by Antsah; 24-01-2011, 21:05.
Leave a comment:
-
Itellä alko kolisee järkyttäväst pari päivää sitte, ja syy löyty löystyneestä iskarin alapään kiinnityspultista..tiedä mikä sen sitte saanu aukeemaa, kesällä käännetty niin tiukkaa kun uskals...Originally posted by huitoja2 View PostSiis häh, iskarin alatappi? Tarkoitat varmaan siis pulttia millä iskari tulee alhaalta kiinni? Itsellä ainakin pysyy kireällä eli se ei ainakaan kolinaa aiheuta...
Leave a comment:
-
Eiköhän siellä ole vaan joku niistä takapään miljoonasta puslasta loppu, ei muuta kuin auto nosturille ja tutkimaanOriginally posted by Peltola View PostItellä samaa vikaa oikeella takana (e46 328i) niin perkeleen terävää kolinaa kun pientäkin epätasaisuutta tiessä. Ja kolahtaa oikeen kunnolla
vasen puoli ok, mutta oikeelta takaa ihan järkyttävää pauketta
Leave a comment:
-
Itellä samaa vikaa oikeella takana (e46 328i) niin perkeleen terävää kolinaa kun pientäkin epätasaisuutta tiessä. Ja kolahtaa oikeen kunnolla
vasen puoli ok, mutta oikeelta takaa ihan järkyttävää pauketta
Leave a comment:
-
Siis häh, iskarin alatappi? Tarkoitat varmaan siis pulttia millä iskari tulee alhaalta kiinni? Itsellä ainakin pysyy kireällä eli se ei ainakaan kolinaa aiheuta...Originally posted by JJ View Postitsellä oli sama vaiva ja lopuksi syyksi ilmeni iskarin alapään kiinnitystappi joka oli korkannu hieman kierteitä mihin se tappi kierretään niin kun sen tiukkasi niin tuntui että on kiinni mutta hetken ajon jälkeen se oli juuri sen verran löystyny että kalina alkoi ja se tuli juuri hitaassa ajossa. tasasella tiellä ei kuulunut mitään matkanopeuksissa. korjasin ongelman läpitapilla niin loppui siihen.
Leave a comment:
-
Siis ylätukivarren hela väljä? meinaatko nro 2?Originally posted by huppu View PostItse käytin muutama viikko sitten autoa ihan muussa operaatiossa ja siinä samalla onneksi selvisi, että toinen takaiskari oli tyhjä. Rikkoontunut iskari aiheuttaa kuskin puolella takana terävää kolinaa, kun ajaa epätaisella tiellä. Lisäksi takaylätukivarren hela oli väljä, mikä aiheutti kolinaa/tärinää. Huomenna on edessä pikku remppa
Molemmat iskarit vaihtuu samalla, joten kolinan pitäis loppua varmasti ja ompahan sitten kummatkin tuliterät.
Leave a comment:
Leave a comment: