Sanokaapas joku, että miten hyvin noiden E46 jarrusatuloiden mäntien kuuluu liikkua kun jarrusatula on irti autosta? Jos pullauttaa männät kartanolle niin ne saa melko väkivaltaisesti laittaa takaisin ja sisään niitä ei saa painettua kuin esim. ruuvipenkissä. Ja kuten arvata saattaa niin ylöshän niitä ei ota kuin paineilmalla tai laittamalla jarruletkun kiinni ja polkemalla jarrua.
Kuuluisiko nuo jarrumännät liikkua ihan käsin kun jarrusatulat on purettuna? Saako satulan sylinterin tiivisteen yläpuolella olla ruostetta? Muuten satulan sylinteripinta on ihan kirkas, mutta tiivisteestä ylöspäin on kyllä ruostetta. Mäntä on myös ruosteeton jos tiivisteuran yläpuolelta ei lasketa.
Autossa nimittäin taas vaihteeksi sellaista nykymistä jarruttaessa ihan hitaassakin vauhdissa. Tuntuu kuin jarrut toimii kevyesti jarruttaessa näin-> ottaa-ei ota-ottaa-ei ota ja tämä jatkuu niin kauan, että auto on pysähtynyt. Kovempaa jarruttaessa nykymistä ei huomaa. Jotenkin epäilen että nuo jarrusatulat ei toimi ihan oikein. Pitääkö hommata uudet/käytetyt satulat vai kannattaako alkaa fiksaamaan noita nykyisiä.
Kuuluisiko nuo jarrumännät liikkua ihan käsin kun jarrusatulat on purettuna? Saako satulan sylinterin tiivisteen yläpuolella olla ruostetta? Muuten satulan sylinteripinta on ihan kirkas, mutta tiivisteestä ylöspäin on kyllä ruostetta. Mäntä on myös ruosteeton jos tiivisteuran yläpuolelta ei lasketa.
Autossa nimittäin taas vaihteeksi sellaista nykymistä jarruttaessa ihan hitaassakin vauhdissa. Tuntuu kuin jarrut toimii kevyesti jarruttaessa näin-> ottaa-ei ota-ottaa-ei ota ja tämä jatkuu niin kauan, että auto on pysähtynyt. Kovempaa jarruttaessa nykymistä ei huomaa. Jotenkin epäilen että nuo jarrusatulat ei toimi ihan oikein. Pitääkö hommata uudet/käytetyt satulat vai kannattaako alkaa fiksaamaan noita nykyisiä.
Comment