Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Venttiilikopan tiivisteen vaihto ja käyntihäiriöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nepper
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 16
    • Joensuu

    E46 Venttiilikopan tiivisteen vaihto ja käyntihäiriöt

    Auto 03, 97tkm , E46 , 1.8 valvetronic

    Normaalin öljynpinnan seurannan yhteydessä huomasin, että täyttöaukko on täynnä vaaleata töhnää. Jäähdytysnestettä ilmeisimmin öljyn kanssa naittautuneena ?

    Koneen muovipeitot heitin helvettiin ja kyllähän se kylki näytti kostealta.


    Onko nyt aivan normaalia, että alle 100tkm ajetusta bemarista pettää kannentiiviste. Auto on muuten huollettu liikkeissä, huoltovälin mukaan ja öljyt 10tkm välein.
    Last edited by Nepper; 04-02-2011, 19:41.
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    ootko ajanut autolla paljon pätkäajoa?
    mitenkäs lämmöt?

    Käypä ajamassa n.50km lenkki ja kurkista uudestaan, jos öljytikussa tilanne on normaali niin ei syytä huoleen.
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by Nepper View Post
      Auto 03, 97tkm , E46

      Normaalin öljynpinnan seurannan yhteydessä huomasin, että täyttöaukko on täynnä vaaleata töhnää. Jäähdytysnestettä ilmeisimmin öljyn kanssa naittautuneena ?

      Koneen muovipeitot heitin helvettiin ja kyllähän se kylki näytti kostealta.


      Onko nyt aivan normaalia, että alle 100tkm ajetusta bemarista pettää kannentiiviste. Auto on muuten huollettu liikkeissä, huoltovälin mukaan ja öljyt 10tkm välein.
      väittäisin että ihan normaalia kylmälimaa mitä nää kerää erityisesti pätkäajossa.. jos silti epäilyttää niin vaihda öljyt ja jos ovat läpensä kermanväristä kuraa niin sitte voi huolestua
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Nepper
        Newbiemmer
        • Jul 2009
        • 16
        • Joensuu

        #4
        Pätkäajoja olen kyllä harrastanut, sitä en voi kieltää. ~30min lenkkejä ja auto on aamusella tallissa lämpimässä, päivällä taas kylmästä ilman lohkolämppäriä.

        - Säikähdin vaan, kun on joskus muissa laittessa tullut eteen tuo samanlainen kura ja sillon kyseessä ei ole ollut mitään kylmälimaa.
        Seuraan tilannetta, eipähän tuo ainakaan lämpöjä ole nostanut.

        Mahtaako tuosta korkista päästä vuotamaan öljypaskaa, kun oli pitkin koneen ylälaitaa öljyistä pölytahmaa, tiputtanut ei kuitenkaan allensa ole.
        Last edited by Nepper; 06-01-2011, 20:48.

        Comment

        • mijuko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 951
          • ۩□□۩

          #5
          Originally posted by Nepper View Post
          Pätkäajoja olen kyllä harrastanut, sitä en voi kieltää. ~30min lenkkejä ja auto on aamusella tallissa lämpimässä, päivällä taas kylmästä ilman lohkolämppäriä.

          - Säikähdin vaan, kun on joskus muissa laittessa tullut eteen tuo samanlainen kura ja sillon kyseessä ei ole ollut mitään kylmälimaa.
          Seuraan tilannetta, eipähän tuo ainakaan lämpöjä ole nostanut.

          Mahtaako tuosta korkista päästä vuotamaan öljypaskaa, kun oli pitkin koneen ylälaitaa öljyistä pölytahmaa, tiputtanut ei kuitenkaan allensa ole.

          Eli oiskohan huohotin päässy jäätymään lähes tukkoon?
          Laita munuaisten aukot tukkoon...

          Comment

          • Nepper
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 16
            • Joensuu

            #6
            Kävin hinkkaamassa ~50km lenkin ja koneen lämmöt oli ok. Töhnä ohentui huomattavasti tuon lenkin aikana, nyt on sellanen ohut kalvo jäljellä, kun katselee täyttökorkin aukosta. Taisin siis ylireagoida. Ainoa vaan, että tyhjäkäynti hummaa nyt lämpimänäkin 50-250 kierroksen heittoja. Ennen tätä probleemia ei ole ollut.
            Last edited by Nepper; 06-01-2011, 22:33.

            Comment

            • Rotax
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 30

              #7
              Mahdollisesti vanostiiviste remppaa tiedossa, jos tyhjäkäynti humppaa.:think

              Comment

              • Nepper
                Newbiemmer
                • Jul 2009
                • 16
                • Joensuu

                #8
                Ainakin venttiilikopan tiiviste on mennyttä, kun nyt rauhassa ajan kanssa hommaa rupesin tutkimaan ja sain Öljypisteen hulollossa neuvoa kysyttyä. Tuokin on varmaankin momenttiin väännettäviä, joten jos joku tietää numeroarvoa venttiilikopalle, niin olisin kiitollinen. Tiiviste on tiskiltä 90€ arvoinen... Noh eikun vaihtamaan. Tyhjäkäynnin hummausta pitää ruveta varmaan mahdollisesti vuotavista letkuista ehtimään. Valvetronic kone kyseessä, niin vanosremppa ei tätä varmaankaan liikuta.
                Last edited by Nepper; 07-01-2011, 12:04.

                Comment

                • SammyE46
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 75
                  • Varsinais-Suomi

                  #9
                  Originally posted by Nepper View Post
                  Ainakin venttiilikopan tiiviste on mennyttä, kun nyt rauhassa ajan kanssa hommaa rupesin tutkimaan ja sain Öljypisteen hulollossa neuvoa kysyttyä. Tuokin on varmaankin momenttiin väännettäviä, joten jos joku tietää numeroarvoa venttiilikopalle, niin olisin kiitollinen. Tiiviste on tiskiltä 90€ arvoinen... Noh eikun vaihtamaan. Tyhjäkäynnin hummausta pitää ruveta varmaan mahdollisesti vuotavista letkuista ehtimään. Valvetronic kone kyseessä, niin vanosremppa ei tätä varmaankaan liikuta.

                  Comment

                  • Nepper
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 16
                    • Joensuu

                    #10


                    Purkaessa tuli tuollainen pikkuputki vastaan. Haurastunut pahasti ja repesi sitten käteen. Mikä virka tuolla on? Real Oemista koitin selata, mutta en löytänyt mitään selitystä.

                    Eiköhän tuossa kuitenkin ollut selitys tyhjäkäynnin humppailulle.
                    Last edited by Nepper; 07-01-2011, 14:45.

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1321
                      • Tornio

                      #11
                      letku ja kylmälima??

                      Originally posted by Nepper View Post


                      Purkaessa tuli tuollainen pikkuputki vastaan. Haurastunut pahasti ja repesi sitten käteen. Mikä virka tuolla on? Real Oemista koitin selata, mutta en löytänyt mitään selitystä.

                      Eiköhän tuossa kuitenkin ollut selitys tyhjäkäynnin humppailulle.
                      JOS N46 kone niin tässä luultavammin letkun toinen pää


                      Ja se toinen ongelma kylmäliman kanssa liittyy
                      tähän separaattorin tukkeentumiseen

                      Eli purat KAIKEN tähän liittyvän irti ,peset ,kuivaat ja kasaat.
                      menee vuoden /kaksi riippuen ajosuoritteesta.
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      • Nepper
                        Newbiemmer
                        • Jul 2009
                        • 16
                        • Joensuu

                        #12
                        Kiitoksia avusta ! Höpelö homma kyllä päästä käsiksi tuohon huohottimeen. Imusarjan irroitus ainakin tuntuu suht hankalta. Onko tuo imusarja muutenkin vielä kiinni, kuin imusarjan juuresta muttereilla? Alkaa into loppua tuon roplailun osalta.
                        Vai uskaltaako tuon jättää tähän vaiheeseen, että paikanti vain tuon revenneen pikkuputken ja uusi sen. Säilyykö kylmälima missä muodossa huohottimessa, kun kone vedetään kuumaksi näin lauhalla kelillä? Vai jatkaako se iloisesti kiertoaan takaisin koneeseen poistaen ongelman?

                        Ilmeisesti jatkossa pitää käyttää pakkasilla jotakin suojusviritelmää munuaisten peittona, kun pätkäajot eivät mihinkään häviä.
                        Eilinen koneen kuumaksi ajo ja tänään tehty öljynvaihto nyt ainakin hävittivät kylmälimat koneesta toistaiseksi.


                        Onko tätä vikaa E87 mallissa, tuntuu vaan siltä, että pitäiskö tästä nykyisestä pyrkiä eroon johtuen lyhyistä ajoista ?
                        Last edited by Nepper; 07-01-2011, 22:25.

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1321
                          • Tornio

                          #13
                          imusarjan irroitus yms asiaan liittyvää

                          Originally posted by Nepper View Post
                          Kiitoksia avusta ! Höpelö homma kyllä päästä käsiksi tuohon huohottimeen. Imusarjan irroitus ainakin tuntuu suht hankalta. Onko tuo imusajra muutenkin vielä kiinni, kuin imusarjan juuresta muttereilla? Vai uskaltaako tuon jättää tähän vaiheeseen, että paikanti vain tuon revenneen pikkuputken ja uusi sen.
                          Tutki ihmeessä se huohotin systeemi. jo 100tKm ajetuissa olleet ihan tukossa.
                          Lisäksi siitä imusarjan päältä se letku joka tuo imusarjaan ne koneen käryt VOI olla tosi huono kuntoinen. Myös se lämmitettävä huohotin siinä samaisessa letkussa imusarjan päällä
                          PUHDISTA !!!!!!!!!

                          Imusarjassa on lisäksi sieltä vasemman eturenkaan puolelta alaosastaan kahdella torx (tx30 ?? muistaakseni) ruuvilla kiinni. Kohtalaisen "mukavat" irroittaa alakautta.

                          lisäksi imusarjan päältä pitää irroittaa ensiksi bensasuuttimet eli se jakotukki
                          missä suuttimet ovat kiinni. Seuraavaksi 2 kpl 10mm kannalla olevaa mutteria
                          siitä imusarjan päältä jolla on kiinni ne sähköjohtojen kotelo / huohotin venttiili paketti.

                          Sitten pitää hiukan kohottaa imusarjaa irti kannesta n 5 cm.
                          ja samalla sähköjohtojen koteloa /huohotin venttiiliä alaspäin painaen niistä 2 kpl 6mm
                          ruuveja jotka jäi ilman muttereita.

                          Tämän jälkeen pääset purkamaan HUOHOTIN letkut, separaattorin pois.
                          Se letku joka tulee öljyn mittatikun juuresta osaa sitten myös olla paskainen.
                          Eli PUHDISTA !!!!

                          Eli hiukan haasteelinen ,mutta tehtävissä ilman astronautin tutkintoa.
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • SammyE46
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 75
                            • Varsinais-Suomi

                            #14
                            Täälläkin ilmestyi taas "kannentiivistevika". Vanhaan malliin on taas muodostunut valkoista töhnää öljytikkuun. Eli jäätynyt huohotin on sitten lopulta täysin sulanut.

                            Comment

                            • Nepper
                              Newbiemmer
                              • Jul 2009
                              • 16
                              • Joensuu

                              #15
                              Vapaa viikonloppu ja uusi into,

                              venakopan tiiviste vaihdettu ja taas kohti imusarjaa


                              Miten tuon johtohelvetin kanssa oikeen pitää menetellä ? Tuonne imusarjan takaosaan tuntuu tulevan joku johto, jolle ei ole liitintä ja etuosassa on joku iso johtoboxi. Muuten imusarja on irti. Ensimmäinen torx oli todella vittumainen irroittaa toisen sai nätisti, kun poisti alumiinisen pohjapanssarin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎