Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330 Ci - Käy huonosti, pätkii ym.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • degneva
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 34
    • Hki

    E46 330 Ci - Käy huonosti, pätkii ym.

    Terve!

    Elikä bemarissa syttyi keltainen moottorin merkkivalo.

    Oireina kierroksien hyppiminen (500-1500) ja auto tärisee paikallaan niin maan julmetusti. Auto myös kulkee todella surkeasti kun ko. vika ilmenee (vaikka kaasuttaa niin tuntuu että tehoa ei todellakaan ole ja auto pätkii todella paljon. Myös valoissa pitää antaa reipas kaasu jottei auto sammu). Välillä hommaan auttaa kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.

    Huom! Välillä auto toimii todella hyvin ja ihan niinkuin pitääkin.

    Käytin autoa vikatesterissä joka näytti aluksi 10 vikaa, jonka jälkeen kaikki nollattiin. Ajoin korjaamolta n. 10km kunnes valo syttyi uudelleen ja sen jälkeen testeri näytti 9 vikaa.

    Vikakoodeissa luki jotakin sylintereistä (muistaakseni 1, 3, 4, 5) sekä siitä että auto käy liian rikkaalla. Osassa, ellei jopa kaikissa taisi lukea "vika ei ajankohtainen". On tuo kuitenkin senverran ärsyttävä vika, että olisi mukava saada korjattua.

    Tästä on varmaan topicejakin tehty, mutta hieman vaikeahko löytää kuitenkaan 100% sopivia vikalistoja joita voisi verrata keskenään.

    Kiitos!
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    #2
    Kuulostaisi tuo vika ihan nokkaakselinasentotunnistimelta noita vikojahan noissa on ollut.
    Tuo tunnistin toimii hajotessaan just tollee et välil normaali ja yhtäkkii käy miten sattuu..
    Tosin tuo tunnistin antaa kyllä vikakoodeissa oman koodinsa
    Last edited by mikkis; 12-01-2011, 20:55.

    Comment

    • arska86
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 309
      • Helsinki

      #3
      Varmaan kannattaisi aloittaa siitä, että laittaa sen testerin uudestaan kiinni ja antaa jonkun asiasta hieman ymmärtävän lukea ne vikakoodit uudestaan.

      Toki sen saa myös kuntoon arvaamalla vikapaikkoja yksitellen.

      Comment

      • degneva
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 34
        • Hki

        #4
        Originally posted by mikkis View Post
        Kuulostaisi tuo vika ihan nokkaakselinasentotunnistimelta noita vikojahan noissa on ollut.
        Tuo tunnistin toimii hajotessaan just tollee et välil normaali ja yhtäkkii käy miten sattuu..
        Tosin tuo tunnistin antaa kyllä vikakoodeissa oman koodinsa
        Moi!

        Kiitos nopeasta vastauksesta.

        En ihan tarkkaan muista, että mitä kaikkea testeri tarkalleen valitti - pitänee varmaan seuraavalla kerralla kirjoitella kaikki ylös.

        Mitä muita oireita ko. tunnistimen hajotessa seuraa?

        Auto on tosiaan BMW 330 Ci -00, unohtui mainita ensimmäisessä postauksessa.

        Comment

        • riuska
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1160
          • Lahti

          #5
          Originally posted by degneva View Post
          Moi!



          Auto on tosiaan BMW 330 Ci -00, unohtui mainita ensimmäisessä postauksessa.
          Paljon ajettu 100tkm??
          F30 320d
          F30 320i
          E46 320i
          E36 325i
          E30 316

          Comment

          • mikkis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1900
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by degneva View Post
            Moi!

            Kiitos nopeasta vastauksesta.

            En ihan tarkkaan muista, että mitä kaikkea testeri tarkalleen valitti - pitänee varmaan seuraavalla kerralla kirjoitella kaikki ylös.

            Mitä muita oireita ko. tunnistimen hajotessa seuraa?

            Auto on tosiaan BMW 330 Ci -00, unohtui mainita ensimmäisessä postauksessa.
            Siinähän sinä itse jo oireet luettelitkin ekassa postauksessa mitä siitä tunnistimen hajoomisesta seuraa

            Ilmeneehän sitä muissakin bemareissa mutta auto johon tunnistin viimeksi vaihdettiin oli juurikin 330 ci -00 ajettu 115000km

            Ei muuta kuin testeriin uudelleen ja kaikki koodit selville.

            Comment

            • villes
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 439
              • Kirkkonummi

              #7
              Täältä myös ääni nokan asentotunnistimelle tai sitten vaihtoehtoisesti sytytyspuolalle (yksi tai useampi rikki).
              M-B C220CDI 4matic amg -13
              ex.
              bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

              Comment

              • degneva
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 34
                • Hki

                #8
                Originally posted by mikkis View Post
                Siinähän sinä itse jo oireet luettelitkin ekassa postauksessa mitä siitä tunnistimen hajoomisesta seuraa

                Ilmeneehän sitä muissakin bemareissa mutta auto johon tunnistin viimeksi vaihdettiin oli juurikin 330 ci -00 ajettu 115000km

                Ei muuta kuin testeriin uudelleen ja kaikki koodit selville.
                Homma selvä! Käytän auton mahd. nopeasti uudelleen testerissä ja palailen sitten uudestaan asiaan.

                Kiitoksia kaikille vastanneille!

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by degneva View Post
                  Homma selvä! Käytän auton mahd. nopeasti uudelleen testerissä ja palailen sitten uudestaan asiaan.

                  Kiitoksia kaikille vastanneille!
                  Se vaan ei nyt auta, koska sieltä pukkaa vikakoodeja missfireistä pytyissä, bensanpainetta, vanoksen ääriarvoja, jne.
                  Eli testeriin saadaan luettua itse viasta tulleet oireet.
                  Itse vikahan on siis raju imuvuoto joka todennäköisimmin tässä tulee halvenneesta massamittarin ja koneen välisestä isosta imuputkesta.
                  Jos se on irroituksen jälkeen suoritetun tarkastuksen jälkeen ehjä, löytyy vika jostain alipaineletkuista tai/ja imusarjan imulähtöjen kumiplommeista.
                  Myös venttiilikopan tiiviste on mahdollinen mikäli huohotin on sattunut tässä pakkasten aikaan jäätymään.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Eli irroita...siis nimenomaan irroita nyt ihan ensimmäiseksi massamittarin jälkeiset isot haitariputket ja tsekkaa ne todella huolella murtumien osalta.

                    Comment

                    • degneva
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 34
                      • Hki

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Se vaan ei nyt auta, koska sieltä pukkaa vikakoodeja missfireistä pytyissä, bensanpainetta, vanoksen ääriarvoja, jne.
                      Eli testeriin saadaan luettua itse viasta tulleet oireet.
                      Itse vikahan on siis raju imuvuoto joka todennäköisimmin tässä tulee halvenneesta massamittarin ja koneen välisestä isosta imuputkesta.
                      Jos se on irroituksen jälkeen suoritetun tarkastuksen jälkeen ehjä, löytyy vika jostain alipaineletkuista tai/ja imusarjan imulähtöjen kumiplommeista.
                      Myös venttiilikopan tiiviste on mahdollinen mikäli huohotin on sattunut tässä pakkasten aikaan jäätymään.
                      Kiitoksia vastauksesta! Peruutin korjaamoajan ja tarkistan nuo pikimmiten.

                      Comment

                      • degneva
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 34
                        • Hki

                        #12
                        Terve!

                        Imuputkissa ei ollut halkeamia/murtumia.

                        Tulpat sensijaan olivat todella lopussa ja kun ne vaihdettiin niin pätkiminen loppui.



                        Lähdin sitten ajelemaan autolla kotia kohti, kunnes mittaristoon syttyi kaksi muutakin valoa - EML ja luistoneston valot.

                        Mistähän syystä nuo kaksi valoa syttyivät?

                        Comment

                        • degneva
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 34
                          • Hki

                          #13
                          Mjahas, otetaas edellinen postaus takasin.

                          Äsken käynnistin auton pihassa niin sama kierrosten hyppiminen tuli takaisin. Aikaisemmin ongelmaa ei ollut kun tallissa autoa korjailtiin ja sitten katsottiin että miten kierrokset reagoisivat uusiin tulppiin - homma toimi hienosti.

                          Nyt asia on kuitenkin niin, että kierrokset hyppivät edelleen aika rajusti. Matkan aikana vakionopeudensäädin hyppäsi pois ja EML + DSC valot syttyivät mittaristossa. Käynnistin ja sammutin uudelleen - tulivat hetken päästä takaisin. Kun kaasupolkimesta päästää irti em. valojen palaessa niin auto ns. "nytkähtää" hieman.

                          Apuja kaivataan!

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by degneva View Post
                            Mjahas, otetaas edellinen postaus takasin.

                            Äsken käynnistin auton pihassa niin sama kierrosten hyppiminen tuli takaisin. Aikaisemmin ongelmaa ei ollut kun tallissa autoa korjailtiin ja sitten katsottiin että miten kierrokset reagoisivat uusiin tulppiin - homma toimi hienosti.

                            Nyt asia on kuitenkin niin, että kierrokset hyppivät edelleen aika rajusti. Matkan aikana vakionopeudensäädin hyppäsi pois ja EML + DSC valot syttyivät mittaristossa. Käynnistin ja sammutin uudelleen - tulivat hetken päästä takaisin. Kun kaasupolkimesta päästää irti em. valojen palaessa niin auto ns. "nytkähtää" hieman.

                            Apuja kaivataan!
                            Usko pois. Imuvuoto siellä on, vaikka imuputket kunnossa ovatkin. Eli jossain on letku/putki halki tai tiiviste falskii.

                            Comment

                            • degneva
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 34
                              • Hki

                              #15
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Usko pois. Imuvuoto siellä on, vaikka imuputket kunnossa ovatkin. Eli jossain on letku/putki halki tai tiiviste falskii.
                              Moikka.

                              Autoon siis syttyy suht. säännöllisesti moottorivalo aina sen jälkeen kun sen testerillä sammuttaa. Huomasin, että moottorivalo alkaa aina palaa kun testeri ilmoittaa neljästä (4) eri viasta. Onko tuo moottorivalo siis vain jokin ns. sivuoire?

                              Myös ihmettelin että voiko se olla tuo imuvuoto, koska viat ovat tosiaan satunnaisia. Välillä kun auton käynnistää, se käy huonosti, ja välillä taas todella hyvin (paloi moottorivalo tai ei). Välillä myös DSC ja EML -valot syttyvät, mutta kun auton käynnistää uudelleen niin ne häviävät - ainakin hetkeksi. Joskus myös syttyvät lähes heti uudestaan.

                              Kyllä sieltä imusarjan suunnilta (ainakin omasta mielestäni) tosin kuuluu jonkinlaista suhinaa.

                              Vikakoodit jotka äsken otin (4 kpl, välillä ollut myös 5-6):

                              P1083
                              P1085
                              P0171
                              P0174

                              Jokakerralla olleet ainakin nuo neljä valoa palamassa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎