Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d nykäisee tasaisessa vauhdissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Malagutisti
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 211
    • Kurikka/Tre

    e46 320d nykäisee tasaisessa vauhdissa

    Haulla yritetty etsiä mutta en ole löytänyt vastaavaa ongelmaa.

    Eli kyseessä siis -03' e46 320d steptronic loodalla. Tasaisessa +/- 80km/h nopeudessa auton kierroslukumittari tipahtaa muutamia satoja kierroksia ja jostain päin autoa kuuluu vaimea paukahdus, samanlainen kuin jarrut kävisivät hetkellisesti päällä. Samalla auto hieman nykäisee. Vika esiintyy niin automaatti kuin käsivalintaisella ja ASC/DSC kytkettynä ja pois kytkettynä. Mitään ehdotuksia että mistä mahtaisi johtua?

    Laatikko ainakin toimii moitteetta, ei nyi ja kickdown pelaa moitteetta.

    Pahoitteluni jos vastaava topic löytyy jo, tai meni väärälle alueelle .
    BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
    BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
    E46 320d purettua palikkaa tarjolla
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2314
    • Uusimaa

    #2
    Villi veikkaus: Toinen vetoakseli jumittaa. Mulla oli samanlainen vika aikoinaan vm.1997 E39 528i:ssä. Otettiin vetarit irti, purettiin nivelet ja pistettiin uudet litkut kumien sisään. Sen jälkeen ei paukahdellut. Joskus paukahdus aiheutti jopa persuksissa tuntuvan pompahduksen.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • tuttifrutti
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 247
      • Kitee

      #3
      e46 320d nykii tasakaasulla

      Auto vm 2001, koneena m47, 136 konia.

      Kylmänä pelaa ilman nykimisiä, mutta kun lämpömittarin neula saavuttaa ns. normaalilämmön alkaa nykiminen joka esiintyy 80-90 nopeudessa 5 vaihteella, kierroksia koneessa vähän alle 2000. Pienemmillä vaihteilla en ole saanut samaa ilmiötä esille samoilla kierroksilla. Tasakaasulla pidettäessä nykimisen aikana kulutusmittari lähtee nousuun, mutta nopeudessa ei tapahdu muutosta. Nykimisen aikana kun painaa kaasu poljinta hieman ja palauttaa tasan samaan kohtaan kulutusmittari laskee näyttämään sitä mitä ennen nykimistäkin ja meno tasautuu taas muutamaksi sekunniksi, kunnes alkaa taas nykiä.

      Kokeiltua ja ihmeteltyä:
      -Kansi remontoitu muutama tuhat km. sitten
      -Egr tulpattu, lievensi oireita
      -Ilmanputsari vaihdettu
      -Polttoainesuodatin vaihdettu

      -Kiihtyy ja kulkee muuten, eikä kuulu ylimääräisiä ääniä.

      Mitä seuraavaksi tutkimaan, millä tuosta kyseisestä värkistä saa vikakoodit ulos?

      Comment

      • DriveFast
        BTCF Member
        • Apr 2010
        • 165
        • Turku

        #4
        Vikakoodeilla tosiaan saattaisi löytyä lisäinfoa ko. ominaisuudesta.. Aluekohtaisista topicesta kysymään, josko jollain harrastajalla olisi laitteet (esim. Inpa) käytössään siellä lähiseudulla.. Maf ja rail-paineanturi itelle tulee mieleen näin pikaiseen ajateltuna.. Maffin voi testata ottamalla liittimen irti ja tekemällä testilenkin..

        Lisäks kannattaa tuon haun kautta etsiä topickeja.. Näitä 320d:n nykimiskeskusteluja on muistaakseni aikast runsaasti.. Tässä esimerkiksi
        Last edited by DriveFast; 22-11-2011, 12:14. Reason: Pohdiskelua
        BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
        Exät:
        BMW e46 330i: 231hp/300Nm
        BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
        Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
        Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

        Comment

        • tuttifrutti
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 247
          • Kitee

          #5
          Lisää tutkimista ja puhdistelua:

          -Ilmamassa mittarin johdon irrotuksella käynti vieläkin huonompaa. Putsasin brakecleanerilla.

          -Ahtopaineanturin otin irti ja puhdistin. Anturissa oleva reikä oli muurautunut umpeen öljystä ja karstasta. Toiminta oli ainakin huomattavasti parempaa lyhyellä testilenkillä, toivottavasti oli siinä tuo vian aiheuttaja, muuten meneekin sitten kalliiksi.:think

          Comment

          • tuttifrutti
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 247
            • Kitee

            #6
            Käytin vikakoodin luvussa, kun nykiminen lämpimänä ei muuttunut puhdistuksella. Egr antaa koodia ja ahtopaineanturi. Ilmeisesti paineanturi ei ole kokonaan rikki, sillä koodin sai poistettua, mutta nykimistä ei. (luultavasti löytyy taas vikakoodi), pitää investoida oma piuha (kai näitä saa ebaysta?), 10e per lukukerta korjaamolla maksaa ihtensä äkkiä takaisin...

            Käykö tarvike anturi (n.80e), vai pitääkö olla originaali (mitälie maksaa?)?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎