Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318i M43 koneessa imusarjavuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Defi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 34
    • nokia

    E46 318i M43 koneessa imusarjavuoto

    Pakokaasutestistä o2 pitoisuus 7,5 ku sallittu 5. Alipaineletkut vaihdettu, ei vaikutusta. Saisiko linkkiä aiempiin keskusteluihin? Itse kelailin 10 sivua taaksepäin tuloksetta.

    Eli: M43 kone, ajettu 210k vuotaa imusarjasta, kone täristää, tyhjäkäynti seilaa ja päästöt koholla. Mikä osa noista yleensä lahoaa, tuskin on lambadasta kiinni. Viisas katsastusmies sanoi pakoputken vuotavan, joten päästöt koholla. Hauskaa sinänsä kun on uudehko rosterinen putki ja ei ulkoista ruostetta ollenkaan. Eli imusarjassa vikaa?

    Kun sammutan koneen kuuluu "Turboääni", eli konehuoneesta pihinää.
    Hjälp, kuukausi leimaan :(
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16418
    • Asikkala

    #2
    Jos se pakoputki tosiaan on kunnossa :think niin sitten purkamaan imusarjaa irti ?

    Comment

    • Tupelex
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 153
      • --

      #3
      Originally posted by Defi View Post
      Pakokaasutestistä o2 pitoisuus 7,5 ku sallittu 5. Alipaineletkut vaihdettu, ei vaikutusta. Saisiko linkkiä aiempiin keskusteluihin? Itse kelailin 10 sivua taaksepäin tuloksetta.

      Eli: M43 kone, ajettu 210k vuotaa imusarjasta, kone täristää, tyhjäkäynti seilaa ja päästöt koholla. Mikä osa noista yleensä lahoaa, tuskin on lambadasta kiinni. Viisas katsastusmies sanoi pakoputken vuotavan, joten päästöt koholla. Hauskaa sinänsä kun on uudehko rosterinen putki ja ei ulkoista ruostetta ollenkaan. Eli imusarjassa vikaa?

      Kun sammutan koneen kuuluu "Turboääni", eli konehuoneesta pihinää.
      Hjälp, kuukausi leimaan :(
      Kaverille vaihdettiin vuosi sitten koneen takaosaan eli koneen ja imusarja väliin sellainen paksumpi letku olisko ollut joku huohotinletku mikä vuoti ja vihelteli välillä. Se on siellä rintapellinpuolella.
      Käsikopelolla tunsi reijän siinä letkussa.
      Vähän hankala selittää kun ei muista kunnolla.
      Samat oireet oli kuin sinun e46:ssa.
      F11 523i
      Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

      Comment

      • Defi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 34
        • nokia

        #4
        Joo,no se koneen takana oleva "huohotinletku" on ajattu alle 40k. Se on uusittu 2008. :/ Siksi haluaisin tietää, onko jollain kokemusta asiasta.

        Comment

        • T_mu
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 107
          • Lahti

          #5
          Omassa vastaavassa vehkeessä samat oireet. Saitko jo vian korjattua ja mikä se oli jos sait?
          BMW E39 ///M5 -99
          BMW G21 330e M-sport individual -21

          Comment

          • Defi
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 34
            • nokia

            #6
            Originally posted by T_mu View Post
            Omassa vastaavassa vehkeessä samat oireet. Saitko jo vian korjattua ja mikä se oli jos sait?
            En saanut kun kyseinen auto meni lunastukseen kylkeenajaneen mersun johdosta. :S Mutta ehdin saada autoon leiman. Eli ajoin katin lämpimäksi ennen mittausta ja päästöt pysyivät riittävän alhaisina

            Comment

            • T_mu
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 107
              • Lahti

              #7
              Ratkaisu ongelmaan

              Kirjoitellaan tänne nyt ratkaisu ongelmaan, vaikka vikaa ei vielä olekkaan edes korjattu. Olen kuitenkin aika varma, että syy on selvillä.

              Ongelmanahan oli, että tyhjäkäynti röpöttää ja seilaa vähän. Lisäksi vikakoodeissa oli koodi "lambda regulation control range block". Tehot eivät juurikaan ole hukassa, pintakaasulla huomaa ehkä kuitenkin pientä nykimistä.

              Tänään tutkiskelin vikaa vähän tarkemmin ja paikansin vian venttiilikopan huohotinventtiiliin. Alla olevassa kuvassa osa nro. 1. Venttiilikopassa on kova imu päällä, öljyntäyttökorkkia ei meinaa saada irti. Kun huohotinventtiilille menevän letkun irroittaa, kierrokset laskevat selvästi. Kierrokset kuitenkin tasaantuvat normaaliksi kun huohottimen reijän tukkii. Saman ilmiön voi havaita puristamalla letkun lyttyyn sen ollessa kiinni huohottimessa.

              Huohottimesta on ilmeisesti yhteys ilmusarjaan. Huohottimen rikkoutuminen on siis aiheuttanut imuvuodon imemällä ilmaa/kaasuja venttiilikopasta imusarjaan.

              BMW E39 ///M5 -99
              BMW G21 330e M-sport individual -21

              Comment

              • e39 beme
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 84

                #8
                Tänää kävin leimalla,ja tossa meidän e46 318 -00 just noin samat oireet! moottoirn vikavalo palaa,ja tyhjäkäynit seilaa,co2 on korkealla mut vedot tallessa ajossa,saattaa pientä nykyä olla ihna pintakaasulla..

                eli kannattaa lähteä tuost ed:kuvan putkesta/letkusta liikkeelle,vikaa hakiessa? oisko mulla lukenut vikakoodeissa jotain "trim air controll" tms??

                Comment

                • e39 beme
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 84

                  #9
                  Nii unohtui kysästä,oisko noissa mustissa letkuissa,vuodonilmaisimesta miten hyötyä? onko kukaan kokeillut?:think

                  Comment

                  • T_mu
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 107
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by e39 beme View Post
                    Nii unohtui kysästä,oisko noissa mustissa letkuissa,vuodonilmaisimesta miten hyötyä? onko kukaan kokeillut?:think
                    Ei ainakaan tässä mun tapauksessa. Sain viime viikolla uuden osan ja vaihdon jälkeen sahasin sitten sen vanhan auki. Kalvohan sieltä sisältä oli revennyt. Letkussa ei siis ollut vuotoa vaan homma meni juurikin niin kuin aikaisemmin arvelinkin.

                    Nyt osan vaihdon jälkeen toiminut taas normaalisti. Hintaa tolla venttiilillä oli 50e marmoritiskillä.
                    BMW E39 ///M5 -99
                    BMW G21 330e M-sport individual -21

                    Comment

                    • e39 beme
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 84

                      #11
                      Ok! onko työläs vaihtaa toi osa1? ja kysyitkö mistään muualta kun marmorilta? tosin sellanen osa,että ei varmaan ihan joka firmassa ole,ja ainakaan hyllykamana..

                      Comment

                      • Kaimann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1214
                        • Karigasniemi

                        #12
                        Originally posted by e39 beme View Post
                        Ok! onko työläs vaihtaa toi osa1? ja kysyitkö mistään muualta kun marmorilta? tosin sellanen osa,että ei varmaan ihan joka firmassa ole,ja ainakaan hyllykamana..
                        ruuvattu alhaalta käsin kiinni, eli käsikopelolla pitää etsiä pultit ja varoa ettei tiputa mitään pultteja tai hylsyn tynkää.
                        Nimim. Kake:lle yhden 8mm hylsyn velkaa.
                        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                        Comment

                        • T_mu
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 107
                          • Lahti

                          #13
                          Originally posted by e39 beme View Post
                          Ok! onko työläs vaihtaa toi osa1? ja kysyitkö mistään muualta kun marmorilta? tosin sellanen osa,että ei varmaan ihan joka firmassa ole,ja ainakaan hyllykamana..
                          Kysyin Motonetistä ja Ad-varaosasta, mutta ei saanut. Merkkiliikkeeseenkin piti tilata.
                          Vaihto homma ei ole kovinkaan työläs. Kannattaa purkaa siitä päältä pois se ilmastoinnin/tuuletuksen kaukalo niin pääsee hyvin käsiksi. Tosiaan alta kahdella kuusiokolokantaisella ruuvilla kiinni se osa. Itsekkin tiputin kuusiokoloavaimen ja sain magneetilla onkia takasin.
                          BMW E39 ///M5 -99
                          BMW G21 330e M-sport individual -21

                          Comment

                          • e39 beme
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 84

                            #14
                            No vähän päältäpäin tutkin tota asiaa,ja siitä jos katon mistä se letku lähtee venakopasta,niin en huomannut minne päättyy siis tuohon osaa nro1.mut pitää ottaa ne mustat muovit irti siitä ns:ruiskun päältä,niin sitte varmaan löytyy helpommin?

                            Oisko tuosta muutes parempaa kuvaa minne se letku tulee kiinni osa nro1?

                            oli muutes aika huonossa kunnossa muutkin ohuet letkut,niitäkin varmaan kannattaa vaihtaa samalla.ja yks muovinen T haara meni poikki ihan tosta vaan..

                            Comment

                            • T_mu
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 107
                              • Lahti

                              #15
                              Siitä se alkaa näkyä aika selkeesti kun purkaa päältä ne muovit pois. Mullakin oli ne letkut ihan jauhoa, vaihdoin uusiin muutama kuukaus aikasemmin samalla kun korjailin öljyvuotoja ja venttiilikoppa piti irroittaa.
                              BMW E39 ///M5 -99
                              BMW G21 330e M-sport individual -21

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎