Korjaamolla vaihdettu imupuolen yksi letku ei korjannut kokonaan vikaa eli kone tiputtaa ajossa välillä vieläkin kierroksia. Pahinta tämä on vajaassa 2000 kierroksessa 5. vaihteella. Pari kysymystä, joihin en löytänyt muista topiceista suoraa vastausta:
-Voiko vika olla edelleen imuvuoto, sillä paikallaan P- tai N- asennossa nostaessa kierroksia noin pariin tuhantaan ja pitäen niitä siellä tasaisesti, kone käy todella nätisti, eikä mitään heijaamista tapahdu?
-Voisiko vika liittyäkin vaihteistoon, sillä ongelma tuntuu olevan nimenomaan ajaessa vai pääseekö kone kierrätettässä sitä paikallaan niin helpolla, etteivät pienet imuvuodot edes vaikuta? Automaattivaihteiston viimeisestä öljyn vaihdosta minulla ei ole mitään tietoa? Löysin kyllä huoltohistoriasta kuitin "öljynvaihdosta" (öljyn menekki 7 litraa), mutta siinä ei mainittu vaihteistoa, joten oletan kyseessä olevan moottorin öljyt. Nyt autolla on ajettu 238.000 km.
-Minkä verran öljyä menee automaattilaatikkoon? Riittääkö laatikon tyhjennys propusta ja öljyn lisääminen vai pitäisikö nämä ehdottamasti huuhdella kaiken lian poissaamiseksi?
Kyseessä 323 vm. -00.
-Voiko vika olla edelleen imuvuoto, sillä paikallaan P- tai N- asennossa nostaessa kierroksia noin pariin tuhantaan ja pitäen niitä siellä tasaisesti, kone käy todella nätisti, eikä mitään heijaamista tapahdu?
-Voisiko vika liittyäkin vaihteistoon, sillä ongelma tuntuu olevan nimenomaan ajaessa vai pääseekö kone kierrätettässä sitä paikallaan niin helpolla, etteivät pienet imuvuodot edes vaikuta? Automaattivaihteiston viimeisestä öljyn vaihdosta minulla ei ole mitään tietoa? Löysin kyllä huoltohistoriasta kuitin "öljynvaihdosta" (öljyn menekki 7 litraa), mutta siinä ei mainittu vaihteistoa, joten oletan kyseessä olevan moottorin öljyt. Nyt autolla on ajettu 238.000 km.
-Minkä verran öljyä menee automaattilaatikkoon? Riittääkö laatikon tyhjennys propusta ja öljyn lisääminen vai pitäisikö nämä ehdottamasti huuhdella kaiken lian poissaamiseksi?
Kyseessä 323 vm. -00.
Comment