Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Lambdat, sähkövikaa ja ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rari_83
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 84
    • Etelä-Pohjanmaa

    E46 Lambdat, sähkövikaa ja ongelmia

    Autossa oli ongelmia sähköjärjestelmän vajaa toiminta ja vikavalokin syttyi. Liikeessä luettiin että labda anturissa lämmitysvirtapiiri viallinen ja jotkin johtoliitokset irti. Ongelma korjatiin vaihtamalla yksi anturi ja kiinnittämällä johdot abico liittimillä.

    Valojen himmenemisestä sanottiin että huono kontakti akulta (jännite laskenut kaapeleilla).

    Hain auton ja se toimi ~200 km moiteetta mutta sitten vastaavat ongelmat alkoivat uudeleen. Vikavalo syttyi normaalissa ajossa ja muuta ongelmaa ei ollut. Kuitenkin hetkeä (50 km) myöhemmin sähköjärjestelmä rupesi polvistumaan pimeän yön edessä ja ajaminen muuttui taas ikäväksi. Kun valot sammuivat välillä noin sekunniksi. Ajoin kutenkin kotiin turhemmat sähkölaitteet kiinni ja hidasta nopeutta jolloin sähköjärjestelmä tuntui toimivan hivenen paremmin.

    Olen aikaisemminkin (viime talvena) lukenut liikeessä vikakoodia ja muistissa on ollut jotakin labdaan viittaavaa. Liike kuitenkin sanoi että mitään vikaa ei ole (lambdan raja-arvot hetkellisesti ylittynyt). Uskon kuitenkin että kyse on taas tuosta viasta ja ajattelin kysyä missä koodin saisi luettua ja onko jollakin lähempänä asuvalla kokemusta näiden korjauksesta (esim. pohjanmaan Cell)? Itse olen noiden kanssa melko hukassa ja korjaamoilta ei huvita kysyä kun vika ei juuri koskaan tule riittävän hyvin kuntoon..
    ex. E46 BMW 328 Coupe -99
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Kyllä toi kuulostaa siltä että sulla on laturi sökö. Kyllähän se nyt alkaa herjaamaan vaikka mitä kun jännite laskee tarpeeksi alas. Oletko mitannut latausjännitteen? Eli latausjännitteen tarkistuksesta liikkeelle, sitten ihmetellään lisää jos se on ok, tod.näk ei ole.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • rari_83
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 84
      • Etelä-Pohjanmaa

      #3
      Niin se taitaa sitten olla ja osittain se tuli myös tänään todistetuksi kuin myös se että ensimmäistä kertaa jäin auton kanssa pihaan seisomaan. Tarkoituksena oli tänään yrittää tutkia että ilmeneekö mitään erikoista. Auto oli ollut kauan lämmittäjässä. Tulin autolle ja jouduin heti jäänpoistotehtäviin ja seuraavaksi sain ihmetellä keskuslukon toimintaa joka ei vastannut enää mitenkään kun käytin kauko-ohjausta, vaikka aluksi ovet sillä aukenikin. Menin autoon ja yritin käynnistää mutta EML-valo jäi vain vilkuttamaan eikä moottorista kuulunut mitään ääntä.

      Aikaisemmin ajossa (kun ylläminittuja ongelmia esiintynyt) on tuo luistonesto (DSC) tipahtanut pois päältä, uskoakseni virransaanti häiriön takia. Ehkä laturissa on ollut aikaisemmin jo pientä vikaa joka on ilmennyt satunnaisesti, olen kysynyt täältä jo yli vuosi sitten outoa valonräpsymis häiriötä mutta ei siihen löytynyt kuitenkaan mitään diagnoosia.

      Luulen että nykyinen vika aiheuttaa vähintäänkin laturin korjauksen jännitteensäädin, hiilet, uusi akku ja ehkä jotain muutakin pitää vaihtaa. Onhan tuolla alkuperäisakulla jo ajettukin pian 12 vuotta. Kun tuohon saisi tuhlattua sen <500 € niin voisi mietiä montako euroa menee muihin vikoihin.
      ex. E46 BMW 328 Coupe -99

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎