Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 318i -00 kylmäkäynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TLaa
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 7
    • Aura

    e46 318i -00 kylmäkäynnistysongelma

    Minulla on kylmäkäynnistysongelma e46 318i vm 2000 kanssa.
    Ongelma ilmenee, kun auto seisoo työpäivän ilman lämmitystä ja lämpötila laskee alle -10 asteen.
    Akku on hyvä/uudehko, nokka-akselin asentotunnistin vaihdettiin, kun näytti vikakoodia. Lambda-anturissa on ajoittaista häiriötä, mutta voiko sillä olla vaikutusta tähän?
    Auto lähtee kylmänäkin käymään, kun avittaa starttispraylla.

    Ajoittain tuo starttaaminen kestää pidempään lämpimämmällikin kelillä, toisinaan taas starttaa heti kun avaimeen hipaisee.

    Minä en löytänyt ongelmaani ratkaisua vaikka kuinka etsin foorumilta.
    Osaisiko joku auttaa vai tuliko tästä kesäauto?
  • ilzzu
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 51
    • wärriö

    #2
    veikkaan kampuran asento tunnistinta..

    millaista on ensimmäiset 30sekunttia käynnissä, käykö kaikilla tai muuten raskaasti?
    "mä en lähde ollenkaan spekuloimaan sitä, että syökö bensaa se mootori vai auto"

    Comment

    • TLaa
      Newbiemmer
      • Jan 2007
      • 7
      • Aura

      #3
      Ennen nokka-akselin asentotunnistimen vaihtoa oli käynti aluksi vähän vaikeaa ja tuntui, että vääntöä oli hukassa. Mutta nokan asentotunnistimen vaihdolla käynti parani.
      Nytkin kun saa käymään kylmänä (sprayllä), niin käy kyllä tasaisesti.

      Eikö tuo kampiakselin asentotunnistinkin anna vikakoodia, jos siinä vika olisi?

      Comment

      • Nic0
        Newbiemmer
        • Mar 2008
        • 9
        • Vantaa

        #4
        Ollut hieman samantyyppistä vikaa omassa koslassa. 318is E36 vm.98 (m44b19 kone). Varsinkin kylmällä ei lähde kun pitkän starttauksen jälkeen käyntiin. tyhjäkäynti on hieman epätasaista, mutta kierroslukumittari ei heilahtele.
        Vikakoodeja ei anna mistään anturista, mutta kertoo missfireä kaikista sylintereistä.

        Koitin mitata molempia antureita -kampiakseli, sekä -nokka. Kampiakselin asentotunnistin näytti 640ohmia ja Nokka-akselin asentotunnistin sitten ei mitään... voiko olettaa sitten, että nokka-akselin anturi olisi kokonaan tullut tiensä päähän? Tosin jostain luin, että kampurananturikin pitäisi näyttää 1280ohmia?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎