Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320D Ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sakkez
    Newbiemmer
    • Sep 2007
    • 3

    E46 320D Ongelmia

    Äitimuorin silmäterässä olisi "vähän" ongelmia. Eli moottori on todella tehoton. Kiertää nätisti alusta loppuun, mutta tehoja ei ole. Huippuja saa juuri ja juuri 120km/h. Ylimääräsiä ääniä ei kuulu ja moottori käy muutenkin nätisti.

    Toinen ongelma on, että suurinpiirtein joka kolmas kerta kun auton käynnistää, palaa mittaristossa luistonestovalo, abs-valo ja käsijarruvalo. Tällöin luistonesto ja abs ei toimi. Tämä vika autossa on ollut jo pitkään ja myöhemmin tuli vasta toi tehottomuus. Auto oli juuri kilometrihuollossa ja asiasta mainittiin, mutta ei kuulemma ollut mitään vikaa?! Hmm

    Auto vuosimallia -99 ja ajettu 190tkm.

    Kiitoksia jo etukäteen.

    -Janne
    Last edited by Sakkez; 19-02-2011, 19:06.
  • MiHir
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 75
    • Lapua

    #2
    Itellä oli tehottomuutta omassa autossa ja vikaa etittiin ja loppujen lopuksi vika oli että Ahtoputki oli irti pikkasen ja imuputki samaten.
    Bmw 330d F31 -13
    Bmw 330i E93 -08

    EX. Bmw X5 E70 -09, Bmw 335d e92 -08, Bmw 330d e91 -06 Msport , MB C200cdi -09, bmw 320d e46 -03, peugeot 306 MI16 -94

    Comment

    • Sampza
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1398
      • Rovaniemi

      #3
      Lainaten nyt tätä topickia kun ei viitti tehä miljoonatta 320d ongelma topickia.

      Kuvaus: Auto pelaa normaalisti kaikessa muussa tilanteessa mutta annappa kun nostat vauhdin suljetulla alueella tuonne 140km/h lukemiin tai suurempiin ja painat siitä kaasupedaalin pohjaan ja pidät sitä pohjassa kauemmin kuin pari,kolme sekuntia ja löysäät ja painat uudestaan kaasua niin mitään ei tapahdukkaan noin 5sekuntiin. Kulutusmittari laskee tuon viidensekunnin ajaksi näyttämään 2L/100km lukemaa. Tämän jälkeen auto herää uudestaan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.. Missä vika? Ahtaako autoni piikkinä ylitse ja auto käy vikatilassa?

      Ihan vaan sillä kyselen jos muilla olisi samaa vikaa ollut. Auto menee huomenna piuhaan paikalliseen liikkeeseen.
      320d touring M-sport -09
      320d -02
      1250 Bandit S

      Comment

      • bmw1994
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 77
        • Espoo

        #4
        320d täysin tehoton

        täällä samaa vikaa, auto on aivan tehoton pieni nykäisy n.3000-4000 kohdalla, muuten aivan luuska alhaalta,keskeltä ja joka kohasta. Autoon vaihdettu uusi turbo. Voisiko näissä olla massamittarissa vikaa vaikka vikakoodeja ei näykkään? Mites tuo egr vaikuttaa näissä ?

        Autosta siis luettu vikakoodit ja mitään ei löytynyt.

        Comment

        • Sampza
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1398
          • Rovaniemi

          #5
          Tiedotellaan tuota ongelmaa nyt kun vika on korjattu ajat sitten... Vikana oli siis kulunut jakopää eli ketju ja imunokan päässä oleva ketjupyörä (hampaat melkeen sileänä). Jako oli hypännyt pieleen ja imupuoli kulki myöhäsellä tahdilla muuhun koneeseen nähden. Eli työtahdin aikana jokin imuventtiilit oli vielä auki ja palotilan kuumat palokaasut pääsivät muoviseen imusarjaan. Jälki oli imusarjan laipan vieressä kun olisi pillillä poltettu sellainen n. 5mm x 5mm pyöreä reikä. No ahdothan sieltä karkasi ja aiheutti kovaa mustan savun pukkaamista, keskialueen tehottomuutta ja lisäksi yllä olevan postauksen oireet.

          Voidaankin luontevasti siirtyä tähän uuteen "vikaan"
          Miksi autoni ei nykyään lämpene?

          Laitettua:

          -uusi termostaatti
          -uusi electric heater eli se lisävastus lämmitin
          -uudet nesteet, ilmattu kunnolla myös.

          Onko EGR:n käytöstä poistamisella juurikin vaikutusta auton lämpenemiseen? Tässä oleva EGR on termostaatiton versio.

          Autolla saa ajaa 30km matka-ajoa tai oikeestaan mitätahansa ajoa että viisari alkaa olemaan edes lähellä puolenvälin osoittamaa. Aikaisemmin auto on lämmennyt normaaleihin lämpöihin ihan muutamissa minuuteissa kun roikan nokasta on lähdetty. Tämä talvi on ollut poikkeus tuohon lämpenemiseen, muut viat on korjattu ja auto pelaa muuten täydellisesti..

          Tarkennuksena vielä tuohon 30km ajoa ennenkuin lämpenee niin vaikka olisikin +2c kelit niinkuin nytkin on niin ei siltikään lämpene.

          Ideoita?
          320d touring M-sport -09
          320d -02
          1250 Bandit S

          Comment

          • AarneS
            Newbiemmer
            • Feb 2012
            • 16
            • Eurajoki

            #6
            Originally posted by Sampza View Post
            Tiedotellaan tuota ongelmaa nyt kun vika on korjattu ajat sitten... Vikana oli siis kulunut jakopää eli ketju ja imunokan päässä oleva ketjupyörä (hampaat melkeen sileänä). Jako oli hypännyt pieleen ja imupuoli kulki myöhäsellä tahdilla muuhun koneeseen nähden. Eli työtahdin aikana jokin imuventtiilit oli vielä auki ja palotilan kuumat palokaasut pääsivät muoviseen imusarjaan. Jälki oli imusarjan laipan vieressä kun olisi pillillä poltettu sellainen n. 5mm x 5mm pyöreä reikä. No ahdothan sieltä karkasi ja aiheutti kovaa mustan savun pukkaamista, keskialueen tehottomuutta ja lisäksi yllä olevan postauksen oireet.

            Voidaankin luontevasti siirtyä tähän uuteen "vikaan"
            Miksi autoni ei nykyään lämpene?

            Laitettua:

            -uusi termostaatti
            -uusi electric heater eli se lisävastus lämmitin
            -uudet nesteet, ilmattu kunnolla myös.

            Onko EGR:n käytöstä poistamisella juurikin vaikutusta auton lämpenemiseen? Tässä oleva EGR on termostaatiton versio.

            Autolla saa ajaa 30km matka-ajoa tai oikeestaan mitätahansa ajoa että viisari alkaa olemaan edes lähellä puolenvälin osoittamaa. Aikaisemmin auto on lämmennyt normaaleihin lämpöihin ihan muutamissa minuuteissa kun roikan nokasta on lähdetty. Tämä talvi on ollut poikkeus tuohon lämpenemiseen, muut viat on korjattu ja auto pelaa muuten täydellisesti..

            Tarkennuksena vielä tuohon 30km ajoa ennenkuin lämpenee niin vaikka olisikin +2c kelit niinkuin nytkin on niin ei siltikään lämpene.

            Ideoita?

            Paljon tuli maksamaan tuon vanhan vian korjaus?.. ja mitä kaikkea sinne vaihdettiin?

            Comment

            • Sampza
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1398
              • Rovaniemi

              #7
              Mie en sitä tiedä mitä olis maksanu normaalisti mutta mitä nyt yleensä maksaa:

              -ketju
              -ketjupyörät
              -kannentiivisteet
              -kannenpultit
              -venttiilikoppa kokonaisuudessa sisältäen päivitetyn huohottimen +imusarjan tiivisteet +muu mitä kittiin kuului
              -nesteet
              -uudet öljyt
              -öljynsuodatin
              + jotaki muuta mitä en nyt muistakkaan.

              työtä lonkalta heittäen 4h

              Pitkästi alta 500 kuitenkin mulla maksoi..
              320d touring M-sport -09
              320d -02
              1250 Bandit S

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                #8
                ootko tarkastanut ton termostaatin toiminnan, meinaa eivät ne uudetkaan aina toimi kunnolla..

                toiminta on helppo testata kun keität vettä ja upotat termarin siihen niin pitäisi aueta ja kun nostat pitäisi sulkeutua..
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • Sampza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1398
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by A.I View Post
                  ootko tarkastanut ton termostaatin toiminnan, meinaa eivät ne uudetkaan aina toimi kunnolla..

                  toiminta on helppo testata kun keität vettä ja upotat termarin siihen niin pitäisi aueta ja kun nostat pitäisi sulkeutua..
                  Tiedän tyon näppärän konstin mutta ei ekana tule epäilykset toimimattomuudesta mieleen kun uuden termarin paketista ottaa...
                  320d touring M-sport -09
                  320d -02
                  1250 Bandit S

                  Comment

                  • Takalo_kari
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1359
                    • tku

                    #10
                    Originally posted by Sampza View Post
                    Tiedän tyon näppärän konstin mutta ei ekana tule epäilykset toimimattomuudesta mieleen kun uuden termarin paketista ottaa...

                    ei olisi kyllä ensimmäinen kerta kun uusi osa ei toimikkaan..
                    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                    Kiitos ajastasi? :think

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎