Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d Meinaa sammua? (kiire)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MiHir
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 75
    • Lapua

    E46 320d Meinaa sammua? (kiire)

    Auto on 320d
    vm. 2003
    ajettu 165 tkm
    automaatti


    ELikkä auto meinaa sammua ku tulee risteyksee ja jää pitämään jarrulla, tekee yhden kerrä niin että kierrokset käy 500 ja täräyttää auto kunnolla ja sen jälkeen siinä risteyksessä ei ole ongelmaa. mut tekee melkein joka risteyksessä missä pitää pysähtyä.

    ja sitten joskus pitkän ajon jälkeen laittaa laatikon P asentoon niin auto tekee noin 10sek välein et kierrokset käy alempana ja auto tärähtää ja sit jos hetken pitää kaasua niin et kierrokset on 1000 ni loppuu tuo.

    mutta ylempää vikaa ei saa loppumaan mitenkää?
    Bmw 330d F31 -13
    Bmw 330i E93 -08

    EX. Bmw X5 E70 -09, Bmw 335d e92 -08, Bmw 330d e91 -06 Msport , MB C200cdi -09, bmw 320d e46 -03, peugeot 306 MI16 -94
  • MiHir
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 75
    • Lapua

    #2
    up! up!
    Bmw 330d F31 -13
    Bmw 330i E93 -08

    EX. Bmw X5 E70 -09, Bmw 335d e92 -08, Bmw 330d e91 -06 Msport , MB C200cdi -09, bmw 320d e46 -03, peugeot 306 MI16 -94

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Vikakoodeista on hyvä lähteä liikkeelle.

      Comment

      • Smack
        BTCF Member
        • May 2005
        • 320
        • Oulu

        #4
        Originally posted by mika.hirvonen View Post
        Auto on 320d
        vm. 2003
        ajettu 165 tkm
        automaatti


        ELikkä auto meinaa sammua ku tulee risteyksee ja jää pitämään jarrulla, tekee yhden kerrä niin että kierrokset käy 500 ja täräyttää auto kunnolla ja sen jälkeen siinä risteyksessä ei ole ongelmaa. mut tekee melkein joka risteyksessä missä pitää pysähtyä.

        ja sitten joskus pitkän ajon jälkeen laittaa laatikon P asentoon niin auto tekee noin 10sek välein et kierrokset käy alempana ja auto tärähtää ja sit jos hetken pitää kaasua niin et kierrokset on 1000 ni loppuu tuo.

        mutta ylempää vikaa ei saa loppumaan mitenkää?
        Ei ihan samanlainen vika kuin mikä itsellä oli.. mutta. Itsellä välillä tyhjäkäynti heilu noin 4 sek välein. Joskus sammu risteykseen tyhjäkäynnillä, tai kun vaan laittoi vapaalle ja ei painanut kaasua kun auto vielä liikkui. Tuli vikakoodia epäuskottavasta railipaineesta. Määräsäätimen vaiholla korjaantu. Ja kun määräsäätimestä otti piuhan irti niin myös sillon kävi tyhjäkäynnillä ok. Eli nykäseppä piuha irti kokeeksi? Auto on sitte laiskempi ku 200:n diisselimersu kun se piuha on irti ...

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #5
          Onkos näissä samaa tautia kuin 530d määränsäätimessä o-rengas
          search:lla löytyy juttua.
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • Tommi//e46
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 52
            • Länsi-Suomi

            #6
            Myös railpaineanturin liitin voi kuulemma olla löysällä. Itsellä täysin samavika vastaavassa laitteessa, jännää oli tosin se,että vika oli alkutalvesta päällä,sitten pysyi pari kuukautta pois,ja sitten taas ilmaantui,tosin harvakseltaan. Nyt on ollut oireeton.

            Huolto olisi taas kohta,jolloin tosta omasta se laitetaan kuntoon,kun viime kerralla auto ei suostunut huollossa heijaamaan kierroksia sitten millään

            Comment

            • Smack
              BTCF Member
              • May 2005
              • 320
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Tommi//e46 View Post
              Myös railpaineanturin liitin voi kuulemma olla löysällä. Itsellä täysin samavika vastaavassa laitteessa, jännää oli tosin se,että vika oli alkutalvesta päällä,sitten pysyi pari kuukautta pois,ja sitten taas ilmaantui,tosin harvakseltaan. Nyt on ollut oireeton.

              Huolto olisi taas kohta,jolloin tosta omasta se laitetaan kuntoon,kun viime kerralla auto ei suostunut huollossa heijaamaan kierroksia sitten millään
              Itselläkin oli sitä railipaineanturin liitintä roplattu jo ennen kun ostin auton ja itsekkin pitänyt joskus heilutella. Omastani oli kiinnike rikki, nyt siihen on vaihettu uusi runko. Jos muuten joku epäilee itse railipaineanturia vialliseksi niin minulta löytys yks käytetty abaut puoleen uuden hinnasta

              Comment

              • make324
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 60

                #8
                turbiinilukko

                voiskohan olla et potkii päälle turbiinilukkoa.?? sähkövika...? mulla vastaava ongelma parhaillaan. tosin vauhissakin temppuilee.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  #9
                  Vikakoodeja ja livedataa kannatais katsella..
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Tommi//e46
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2009
                    • 52
                    • Länsi-Suomi

                    #10
                    Originally posted by make324 View Post
                    voiskohan olla et potkii päälle turbiinilukkoa.?? sähkövika...? mulla vastaava ongelma parhaillaan. tosin vauhissakin temppuilee.
                    Mulla teki N:lläkin tuota vastaavaa. Joskus myös auto sammuu,mutta lähtee kuitenkin heti käymään. Ainoa vikakoodi tulee railpaineesta..

                    Comment

                    • Smack
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 320
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Tommi//e46 View Post
                      Mulla teki N:lläkin tuota vastaavaa. Joskus myös auto sammuu,mutta lähtee kuitenkin heti käymään. Ainoa vikakoodi tulee railpaineesta..
                      Vielä sen verran lisätietoa omista jo ratkaistuista ongelmista, että joskus tietynlaisessa kiihdytyksessä (esim 80km/h:sta pistää vakkarin muistissa olevan 100km/h asetuksen päälle) vikavalo syttyi ja vikakoodeista löytyi herja epäuskottavasti railipaineesta. Tilanteen sai aina nollattua sammuttamalla auton ja käynnistämällä uudelleen. Ja se tyhjäkäyntiongelma oli myös samaan aikaan. Aluksi se oli tosi harvoin ja tosi pienenä, ja sitten tuli aina vaan useemmin ja useemmin ja pahempana. Välillä se katosi kokonaan moneksi viikoksi. Lopullisesti kaikki ongelmat korjaantui määräsäätimellä, osan hinta bemarin liikkeessä muistaakseni 180eur. Mutta tosiaan tuo railianturin liitinkin on yleinen vika ja sitäkin itseltäni aluksi roplattiin.

                      Comment

                      • make324
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 60

                        #12
                        samansuuntaisia ongelmia. 320dA

                        Tyhjäkäynnillä kierrokset normaalia matalammalla, ja täristää.

                        Kylmänä kaasua löysättäessä kierrokset putoaa alle tyhjäkäynnin heilauttaa koko autoa ja palaa tyhjäkäynnille(sekä vapaalla että vaihde päällä).

                        Matalilla kierroksilla pienillä nopeuksilla meno vähän nyökkivää. vaihteenvaihdot "kömpelöitä". välillä turbiinilukko jättää selvästi päälle.

                        Välillä lähtee kylmänä todella vaikeasti käyntiin.

                        Kylmänä pari kertaa sammunut kun laittanut d vaihteelle.

                        Ei vikakoodeja..:think

                        Mistähän kannattaa jatkaa tutkimista? Tai onko jollain faktatietoa miten vastaavia ongelmia saatu kuntoon. Viat liittyy mielestäni toisiinsa. Moottorin johtosarja päällisin puolin kunnossa. ei hinkkaumia tms. pidemmälle en vielä ehtinyt.

                        Comment

                        • JML
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2009
                          • 112
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by make324 View Post
                          Tyhjäkäynnillä kierrokset normaalia matalammalla, ja täristää.

                          Kylmänä kaasua löysättäessä kierrokset putoaa alle tyhjäkäynnin heilauttaa koko autoa ja palaa tyhjäkäynnille(sekä vapaalla että vaihde päällä).

                          Matalilla kierroksilla pienillä nopeuksilla meno vähän nyökkivää. vaihteenvaihdot "kömpelöitä". välillä turbiinilukko jättää selvästi päälle.

                          Välillä lähtee kylmänä todella vaikeasti käyntiin.

                          Kylmänä pari kertaa sammunut kun laittanut d vaihteelle.

                          Ei vikakoodeja..:think

                          Mistähän kannattaa jatkaa tutkimista? Tai onko jollain faktatietoa miten vastaavia ongelmia saatu kuntoon. Viat liittyy mielestäni toisiinsa. Moottorin johtosarja päällisin puolin kunnossa. ei hinkkaumia tms. pidemmälle en vielä ehtinyt.
                          Itse lähtisin selvittämään suuttimien kuntoa, kun useasti nuo tärinät tyhjäkäynnillä ja kylmäkäynnistysongelmat johtuu suuttimista. Elisuuttimien korjausarvot (kylmänä) ja ohivuodot tutkinnan alle. Myös rail-painetta kannattaa tsekkailla käynnistettäessä ja tyhjäkäynnillä kun piuhaan laittaa.

                          Comment

                          • Iltsu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 778
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by make324 View Post
                            Tyhjäkäynnillä kierrokset normaalia matalammalla, ja täristää.

                            Kylmänä kaasua löysättäessä kierrokset putoaa alle tyhjäkäynnin heilauttaa koko autoa ja palaa tyhjäkäynnille(sekä vapaalla että vaihde päällä).

                            Matalilla kierroksilla pienillä nopeuksilla meno vähän nyökkivää. vaihteenvaihdot "kömpelöitä". välillä turbiinilukko jättää selvästi päälle.

                            Välillä lähtee kylmänä todella vaikeasti käyntiin.

                            Kylmänä pari kertaa sammunut kun laittanut d vaihteelle.

                            Ei vikakoodeja..:think

                            Mistähän kannattaa jatkaa tutkimista? Tai onko jollain faktatietoa miten vastaavia ongelmia saatu kuntoon. Viat liittyy mielestäni toisiinsa. Moottorin johtosarja päällisin puolin kunnossa. ei hinkkaumia tms. pidemmälle en vielä ehtinyt.
                            Itsellä oli täysin samoja ongelmia. Vaihdoin ensinnäkin moottorin tukikumit, tärinä vaimeni huomattavasti. Sitten hehkuyksikön vaihto auttoi kylmäkäynnistykseen, hehkut siis ok ja yksikköhän ei anna vikakoodia. Tosin sammunut ei oo koskaan mutta just kierrokset tippuu tonne 500. Nyt ei tipu enää kun hyvin vähän, ei haittaa. Niin ja kierrokset laskee ja nousee sen takia tyhjäkäynnillä kjun sähköinen lisälämppäri menee päälle/pois.

                            Nää on näitä dieselpenarin perinteikkäitä ominaisuuksia muiden joukossa...kun tarpeeks vaihtaa osaa niin kai siitä siedettävä tulee.
                            Tesla Model Y Performance
                            E36 318iS "jäärata/rallicross"

                            Comment

                            • make324
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2007
                              • 60

                              #15
                              Originally posted by Iltsu View Post
                              Itsellä oli täysin samoja ongelmia. Vaihdoin ensinnäkin moottorin tukikumit, tärinä vaimeni huomattavasti. Sitten hehkuyksikön vaihto auttoi kylmäkäynnistykseen, hehkut siis ok ja yksikköhän ei anna vikakoodia. Tosin sammunut ei oo koskaan mutta just kierrokset tippuu tonne 500. Nyt ei tipu enää kun hyvin vähän, ei haittaa. Niin ja kierrokset laskee ja nousee sen takia tyhjäkäynnillä kjun sähköinen lisälämppäri menee päälle/pois.

                              Nää on näitä dieselpenarin perinteikkäitä ominaisuuksia muiden joukossa...kun tarpeeks vaihtaa osaa niin kai siitä siedettävä tulee.
                              Tärinä lähti melkee kokonaan "itsestään" tutkin moottorin johtosarjaa nitkuttelin johtoja katsoin hinkkaumat ym. mutta sen jälkeen pariin otteeseen risteyksessä sammunut jarrua vasten. mistähän tämä johtuu? muutaman kerran tehnyt näin. kerran myös pakilla...? sammuu samalla tavalla kuin yrittäs kolmosella lähtä manuaaliautolla liikenteeseen. eli muunninlukko menee jostain ihmeen syystä päälle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎