Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luistonesto ongelma e46 328

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jrr
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 104
    • Riihimäki

    Luistonesto ongelma e46 328

    Kävin eilen hakemmassa -98 vm 328iA:n jonka mukana tuli valtava vikalista. Auton historia on aivan pimennossa, tuotu Italiasta reilut kaksi vuotta sitten ja sen jälkeen vain 3 öljynvaihtomerkintää eli aika läpikotaisin sen saa tsekata.

    Luistonesto ja ajonvakautus ei tässä siis toimi ja tietysti helpoimmista lähtisin sitä tarkistelemaan eli mistä löytyy sulake jonka takana se on? Minkälaiset anturit tuolla järjestelmällä on, joissa vika voisi olla ja mistä niitä etsiä? Voisiko vika olla DSC-katkaisijassa? Nappi näyttää melko reilusti käytetyltä, kulunut tunnistamattomaksi vaikka muista näkyy tekstit ja kuvat täydellisesti.

    Ongelma on kokoajan, eikä esimerkiksi kuten firman Sprinterissä, jossa auton reilusti tärähtäessä ESP:n katkaistessa luiston se vasta lähtee pois päältä. Apparin puolelta konepellin alta löysin boksin jossa lukee "DSC" (onko muuten vakio- vai lisävaruste?). Jos tuo on siis miksi sitä luulen, niin saadaan edes hieman tarkennusta tähän, mutta auto on tosissaan vasta päivän minulla ollut enkä pahemmin tunne sitä vielä joten koettakaa ymmärtää tietämätöntä.

    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=52747 tuommoisen löysin myös. Voiko tuota ohjauspyörän asennontunnistinta tsekata muuten kuin vikakoodeista? Paljonko muuten yleensä maksaa käyttää testerissä auto?
  • jrr
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 104
    • Riihimäki

    #2
    Ei varmaan ihan jokapäivänen juttu, enkä tiiä oletinko kovin kummosia vastauksia saavani. Kuitenkin laitto alkaa tänään joten jos on jotai mutuakaan mikä saattaisi auttaa olen valmis kuuntelemaan. Motskareiden kanssa olen ropaillut, mutta ensimmäinen kokonaan omin rahoin omaan käyttöön hankittu auto on tämä kyseinen yksilö, joten näistä en vielä niin tiedä.

    Yksi tuttu suosittelli Pemu-huoltoa tjsp tässä Riihimäellä, onko kellään mitään hyviä vaihtoehtoja tässä lähellä esim. tuohon vikakoodien lukuun?

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #3
      Aloita tosiaan siitä vikakoodin luvusta, helpottaa paljon. Luulis joltain foorumilaiseltakin löytyä laitteet että pääsee sisään sun autoon.

      Comment

      • ilu
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 79
        • Lapinlahti

        #4
        Originally posted by jrr View Post
        Kävin eilen hakemmassa -98 vm 328iA:n jonka mukana tuli valtava vikalista. Auton historia on aivan pimennossa, tuotu Italiasta reilut kaksi vuotta sitten ja sen jälkeen vain 3 öljynvaihtomerkintää eli aika läpikotaisin sen saa tsekata.

        Luistonesto ja ajonvakautus ei tässä siis toimi ja tietysti helpoimmista lähtisin sitä tarkistelemaan eli mistä löytyy sulake jonka takana se on? Minkälaiset anturit tuolla järjestelmällä on, joissa vika voisi olla ja mistä niitä etsiä? Voisiko vika olla DSC-katkaisijassa? Nappi näyttää melko reilusti käytetyltä, kulunut tunnistamattomaksi vaikka muista näkyy tekstit ja kuvat täydellisesti.

        Ongelma on kokoajan, eikä esimerkiksi kuten firman Sprinterissä, jossa auton reilusti tärähtäessä ESP:n katkaistessa luiston se vasta lähtee pois päältä. Apparin puolelta konepellin alta löysin boksin jossa lukee "DSC" (onko muuten vakio- vai lisävaruste?). Jos tuo on siis miksi sitä luulen, niin saadaan edes hieman tarkennusta tähän, mutta auto on tosissaan vasta päivän minulla ollut enkä pahemmin tunne sitä vielä joten koettakaa ymmärtää tietämätöntä.

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=52747 tuommoisen löysin myös. Voiko tuota ohjauspyörän asennontunnistinta tsekata muuten kuin vikakoodeista? Paljonko muuten yleensä maksaa käyttää testerissä auto?
        Palaako mittaristossa luistoneston valo (kiekka / nopeus välissä) sekä ABS tai Käsijarrumerkkivalo?

        Nää kertois anturi / abs boksi viasta, ABS antureita on joka renkaassa, mitkä mittaa pulssilla abs kehää. Ovat kulutus tavaraa E46:sissa. Vajaan satasen / anturi.

        ABS boksejakin näistä menny, hinnat sitten jotain aivan muuta

        Mut tosiaan vikakoodin lukuun vaan, kato searchilla vikakoodinluku topic ja etsi oma paikkakuntasi, todettu toimivaksi ja nopeaksi.

        Merkkiliikkeessä luku jotain 80€ pintaan..

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by jrr View Post
          ...Voisiko vika olla DSC-katkaisijassa? Nappi näyttää melko reilusti käytetyltä, kulunut tunnistamattomaksi vaikka muista näkyy tekstit ja kuvat täydellisesti.
          Mitä tämä muuten mahtanee kertoa ko.auton aiemmasta käyttöhistoriasta...?

          Comment

          • jrr
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 104
            • Riihimäki

            #6
            Ei pala muutakuin se luikasteluvalo siinä keskellä mittaria. ABS:t kyllä toimivat.

            Juu myyjästä lähtien kaikki vaikutti siltä, ettei tässä mitään helmeä olla ostamassa. Tuota DSC:tä lukuunottamatta mitään suurta vikaa en nyt kolmen päivän tarkastelun aikana ole kuitenkaan löytänyt, joten kun halvalla sain niin olen ainakin vielä tyytyväinen.

            Toi DSC-boksi onkin sitten varmaan melkosen kallis pala, onko joku joutunut uusimaan?

            Comment

            • Olsberg
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 349
              • Jyväskylä

              #7
              En osaa sanoa itse ongelmaan mitään, mutta väkisinkin tulee mieleen, että tämä auto on kohta myynnissä "vaihdossa saa tarjota mitä tahansa, paitsi bemaria" -tekstin siivittämänä Toivottavasti saat kuitenkin auton kohtalaisilla kustannuksilla kuntoon!
              Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

              Comment

              • R Power
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 163

                #8
                Originally posted by jrr View Post
                Toi DSC-boksi onkin sitten varmaan melkosen kallis pala, onko joku joutunut uusimaan?
                Esimerkiksi tuolla fiksaavat noita: linkki
                Ahneella on aina enemmän!

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by jrr View Post
                  onko kellään mitään hyviä vaihtoehtoja tässä lähellä esim. tuohon vikakoodien lukuun?
                  HF autohuolto.

                  Comment

                  • jrr
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 104
                    • Riihimäki

                    #10
                    Originally posted by Olsberg View Post
                    En osaa sanoa itse ongelmaan mitään, mutta väkisinkin tulee mieleen, että tämä auto on kohta myynnissä "vaihdossa saa tarjota mitä tahansa, paitsi bemaria" -tekstin siivittämänä Toivottavasti saat kuitenkin auton kohtalaisilla kustannuksilla kuntoon!
                    Ostohinta oli tosissaa nii reilusti e36 alueella, että olen kyllä varautunut tähän jonkin verrankin laittamaan vielä rahaa

                    HF-autohuolto onkin tuttu paikka, firman autoa käynyt huollattamassa siellä. Täytyypi soitella sinnepäin.

                    Mitenkäs tuommoinen "kunnostettu" ohjainyksikkö oikein toimii? Vaikka lukeehan sivuilla että jopa 24kk takuita antavat joillekin töilleen, mutta silti kuulostaa melko...

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Ei kannata mitään ohjainyksiköitä tms. miettiä ennen kuin on koodit luettu jollain asiallisella vehkeellä.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • jrr
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 104
                        • Riihimäki

                        #12
                        Täytyy koittaa käyttää se koodienluvussa ja ihmetellä sitten lisää, kun ei kukaan tunnusta kokeneensa samanlaista ropleemaa.

                        Kysytään nyt vielä tässä samassa, että saako noita ohjekirjoja jostain hankittua tai löytyykö esim. netistä luettavana?

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #13
                          Originally posted by jrr View Post
                          Täytyy koittaa käyttää se koodienluvussa ja ihmetellä sitten lisää, kun ei kukaan tunnusta kokeneensa samanlaista ropleemaa.

                          Kysytään nyt vielä tässä samassa, että saako noita ohjekirjoja jostain hankittua tai löytyykö esim. netistä luettavana?
                          Merkkiliikkestä saa ja netistä löytyy

                          5 sek googletuksella löytyi esim:
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4647
                            • Tuusula

                            #14
                            Löytyikö tästä vian aiheuttajaa?

                            Itsellä E46:ssa syttyi kesken matkan myös palamaan luistonesto + käsijarruvalo keltaisella, eikä sammu. Vikakoodit juu pitäisi toki lukea mutta olisi toki mielenkiintoista tietää mikä vian saattaisi aiheuttaa.

                            Edit; vielä lisäkysymyksenä, onko tämä luistonesto kuinka riippuvainen ratin asennosta, siis sikäli että kun nyt alustasarjan & uusien raidetangon päiden myötä ratti on vinossa niin voisiko se tämmöistä aiheuttaa? Toisaalta, ehdin 10-15km ajamaan ennenkuin valo yhtäkkiä syttyi palamaa, olisikohan pitkän mutta matalan vesilammikkoylityksen jälkeen syttyneet nuo valot tjms..
                            Last edited by Jonsku; 27-03-2011, 15:17.
                            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #15
                              Ei kai siinä auta kuin lukaista koodit. Tule käymään

                              Onkos Jonskulla DSC, siinä voisi kulkukulma vaikuttaa :think
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎