Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alkuperäinen Xenon ei syty kylmänä e46 330d -03

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j0kunen
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 17
    • Hämeenlinna

    Alkuperäinen Xenon ei syty kylmänä e46 330d -03

    Missä voisi ongelma olla? Johdot, ballasti vai sytytin? Saako näitä varaosina mistään?

    Xenon ei syty kylmänä, mutta hetken auton kanssa ajeltuani xenon syttyy valokatkaisinta räplätessä. Lämpimänä xenon syttyy ja palaa hienosti. Eli ei sammu itsekseen, kunhan saan sen palamaan. Seuraavana aamuna on taas sama ongelma, ettei millään meinaa syttyä.

    Xenonien polttimot vaihdoin puolelta toisella ja vika ei siirtynyt. Vika pysyi edelleen apparin puolella.

    Itselle tämä xenon maailma ei ole tuttu, koska ensimmäinen xenoneilla varustettu auto kyseessä.
    330da -03 M-Sport II
    ex. Honda Type R -02
    ex. e34 525a -92
  • R Power
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 163

    #2
    Originally posted by j0kunen View Post
    Missä voisi ongelma olla? Johdot, ballasti vai sytytin? Saako näitä varaosina mistään?

    Xenon ei syty kylmänä, mutta hetken auton kanssa ajeltuani xenon syttyy valokatkaisinta räplätessä. Lämpimänä xenon syttyy ja palaa hienosti. Eli ei sammu itsekseen, kunhan saan sen palamaan. Seuraavana aamuna on taas sama ongelma, ettei millään meinaa syttyä.

    Xenonien polttimot vaihdoin puolelta toisella ja vika ei siirtynyt. Vika pysyi edelleen apparin puolella.

    Itselle tämä xenon maailma ei ole tuttu, koska ensimmäinen xenoneilla varustettu auto kyseessä.
    Todennäköisesti ballasti vetelee viimisiä.

    Koska olet viimeksi vaihtanut polttimot?
    Ahneella on aina enemmän!

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Originally posted by j0kunen View Post
      Missä voisi ongelma olla? Johdot, ballasti vai sytytin? Saako näitä varaosina mistään?

      Xenon ei syty kylmänä, mutta hetken auton kanssa ajeltuani xenon syttyy valokatkaisinta räplätessä. Lämpimänä xenon syttyy ja palaa hienosti. Eli ei sammu itsekseen, kunhan saan sen palamaan. Seuraavana aamuna on taas sama ongelma, ettei millään meinaa syttyä.

      Xenonien polttimot vaihdoin puolelta toisella ja vika ei siirtynyt. Vika pysyi edelleen apparin puolella.

      Itselle tämä xenon maailma ei ole tuttu, koska ensimmäinen xenoneilla varustettu auto kyseessä.
      Sytytin tai ballast. Sytytin kannattaa ostaa jenkkilän ebayn kautta, saa noin kuuteenkymppiin, muualla hinta on jostain syystä tähtitieteellinen. Useimmiten vika on näissä sytyttimessä, ballastissa yleensä silloin kun valo on kokonaan pimeänä eikä polttimon vaihto auta. Ballast korjaantuu kolvaamalla tai uusimalla eräs vastusketju, riippuen viasta siellä.
      Jos sytyttimen tilaa jenkkilästä eikä sille ole tarvetta voi olla varma että sen saa taatusti myytyä, sen verran yleisiä nämä viat ovat kuitenkin.

      Comment

      • j0kunen
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 17
        • Hämeenlinna

        #4
        Originally posted by R Power View Post
        Todennäköisesti ballasti vetelee viimisiä.

        Koska olet viimeksi vaihtanut polttimot?
        Olen omistanut auton n. 1,5kk. Eli ei mitään tietoa koska viimeksi vaihdettu. Osram merkkiset xenonin oli sisässä, kun eilen niiden paikkoja vaihdoin.
        330da -03 M-Sport II
        ex. Honda Type R -02
        ex. e34 525a -92

        Comment

        • j0kunen
          Newbiemmer
          • Jan 2011
          • 17
          • Hämeenlinna

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          Sytytin tai ballast. Sytytin kannattaa ostaa jenkkilän ebayn kautta, saa noin kuuteenkymppiin, muualla hinta on jostain syystä tähtitieteellinen. Useimmiten vika on näissä sytyttimessä, ballastissa yleensä silloin kun valo on kokonaan pimeänä eikä polttimon vaihto auta. Ballast korjaantuu kolvaamalla tai uusimalla eräs vastusketju, riippuen viasta siellä.
          Jos sytyttimen tilaa jenkkilästä eikä sille ole tarvetta voi olla varma että sen saa taatusti myytyä, sen verran yleisiä nämä viat ovat kuitenkin.
          Mikä sytytinmalli sopii kyseiseen malliin? Facelift malli tämä taitaa olla? Kun on esim sähköinen lämmitin autossa, eikä webastoa. Xenoneista en tiedä onko silloin ne myös "facelift?".
          330da -03 M-Sport II
          ex. Honda Type R -02
          ex. e34 525a -92

          Comment

          • j0kunen
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 17
            • Hämeenlinna

            #6
            Uusi sytytin tilattu

            Toivotaan, että vika on sytittimessä.

            Onko jossain olemassa korjausohjetta sen ballastin korjaamiseen jos vastulanka tms on sittenkin viallinen?
            330da -03 M-Sport II
            ex. Honda Type R -02
            ex. e34 525a -92

            Comment

            • MaxSound
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 255
              • Kajaani

              #7
              Vanha topic, mutta laitetaanpa edullinen korjausohje esille jos muillakin on samaa vaivaa ja alkuperäiset osat ovat turhan arvokkaita.

              -02 e46 330d kävi korjattavana juuri näillä oireilla, kuskinpuolen xenon ei syttynyt kylmänä mutta lämmettyään katkaisijaa räpsyttämällä sai syttymään. Uusi polttimo ei ollut auttanut.

              Minulla oli tallissa joutilas yleismallinen ballasti. Tilasin siihen D2S/R Adapterin xenonkauppa.comista hintaan 8€+pk:
              http://www.xenonkauppa.fi/epages/Xen...%20Adapteri%22






              Sitten vakioballastista siitä umpion takaa/pohjalta virtaliitin irti. Se sopii suoraan tarvikemallin ballastiin. Katso että tulee oikeinpäin, sen saa asennettua myös väärinpäin. Tuossa ballastissa oli merkattuna + napa.

              Adapteri kiinni polttimoon, pikaliittimet kiinni Ballastiin.

              Ballastin kiinnitys sopivaan paikkaan, 330D:ssä saa suodatinjalkaan iskaritolpan viereen. Koska tuo Ballasti oli käytetty niin kiinnityspanta oli mennyt hukkaan, vetäisin nippusiteillä kiinni. Käytä oikeaa kiinnityspantaa jos ostat uuden ballastin.




              Sitten testaus, ja valo syttyi ongelmitta. Syttyy juuri kuten vänkärinpuolen valo vakioballastilla, ja palaneen polttimon varoituksetkin hävisivät

              Kaikki toimii kuten pitää, ja kaikki liittimet sopivat suoraan paikalleen. Autoon ei tule mitään muutoksia jos haluaa joskus käyttää vakioballastia.

              Parillakympillä nelikutosessa on taas toimivat valot

              Eihän tuo irtoballasti ole OEM-ratkaisu, mutta mieluummin tuo konehuoneessa kuin yhdellä valolla tienpäällä.


              Jospa tästä on jollekkin apua tulevaisuudessa
              E39 525DA Touring -01, 540tkm

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎