Topicceja aiheesta on paljon mutta sieltä vastausta en löytänyt "kaikki luettu".
Auto on E46 320d 6/99 ASC manuaali
Aluksi ongelmana oli se kun abs ja luistonesto valot syttyivät, luin viat ja ilmoitti oik. etu anturi ja oik. taka anturi ei signaalia, joten vaihdoin molemmat uusiin, edelleen palaa valot ja vikakoodia antaa oik etu anturi edelleen. Hammaskehä ehjä ja puhdas, etäisyys anturista kehälle on oikea. Anturi antaa 0,9kOhm, joten ilmeisesti sekään ei ole rikki. Oskiloskoopilla mitattuna anturilta ei tule pyörintäsignaalia (aaltoliikettä) toiselta johdolta, kun taas toiselta tulee erilainen käppyrä joka on oikea. Testattu myös vasemman puolen anturi josta tulee hyvät signaalit. Kaikille antureille tulee virta 2,55v paitsi oik. eteen 2,27v joka on hyvin lähellä tuota normaalia? Vai onko auton abs ja luistonesto järjestelmät jotenkin yhteydessä k-bus järjestelmään jolloin olisi hyvin tarkka jännitteestä. Etu anturi Hella merkkinen eli ei pitäisi olla kuitenkaan ihan huono osa, vaikkakin on tarvike. Vikakoodia ei anna nollata ollenkaan (Bosch esitronic, inpa,carsoft), kokeiltu toisella anturillakin nollata mutta ei apua löydy. Seuraavaksi varmaankin pitää hakea uusi etuanturi ja kokeilla vielä sillä kun ei se maksakkaan kun 40e. Onko merkitystä tuolla kun vasemmalla edessä anturilla 3 johtoa, kun taas oikealla 2 johtoa vaikka molemmille puolille tulee 3 johtoa (2 rusk ja 1 kelt) Meinasin tänään kokeilla heittää vas puolen anturin oik puolelle mutta sehän on kiinni siellä ja ennen kuin saa irti niin voi tilata heti uutta anturia joten sekään ei ole mieluinen vaihtoehto.
Jos jollain apuja niin niitä otetaan vastaan!
Auto on E46 320d 6/99 ASC manuaali
Aluksi ongelmana oli se kun abs ja luistonesto valot syttyivät, luin viat ja ilmoitti oik. etu anturi ja oik. taka anturi ei signaalia, joten vaihdoin molemmat uusiin, edelleen palaa valot ja vikakoodia antaa oik etu anturi edelleen. Hammaskehä ehjä ja puhdas, etäisyys anturista kehälle on oikea. Anturi antaa 0,9kOhm, joten ilmeisesti sekään ei ole rikki. Oskiloskoopilla mitattuna anturilta ei tule pyörintäsignaalia (aaltoliikettä) toiselta johdolta, kun taas toiselta tulee erilainen käppyrä joka on oikea. Testattu myös vasemman puolen anturi josta tulee hyvät signaalit. Kaikille antureille tulee virta 2,55v paitsi oik. eteen 2,27v joka on hyvin lähellä tuota normaalia? Vai onko auton abs ja luistonesto järjestelmät jotenkin yhteydessä k-bus järjestelmään jolloin olisi hyvin tarkka jännitteestä. Etu anturi Hella merkkinen eli ei pitäisi olla kuitenkaan ihan huono osa, vaikkakin on tarvike. Vikakoodia ei anna nollata ollenkaan (Bosch esitronic, inpa,carsoft), kokeiltu toisella anturillakin nollata mutta ei apua löydy. Seuraavaksi varmaankin pitää hakea uusi etuanturi ja kokeilla vielä sillä kun ei se maksakkaan kun 40e. Onko merkitystä tuolla kun vasemmalla edessä anturilla 3 johtoa, kun taas oikealla 2 johtoa vaikka molemmille puolille tulee 3 johtoa (2 rusk ja 1 kelt) Meinasin tänään kokeilla heittää vas puolen anturin oik puolelle mutta sehän on kiinni siellä ja ennen kuin saa irti niin voi tilata heti uutta anturia joten sekään ei ole mieluinen vaihtoehto.
Jos jollain apuja niin niitä otetaan vastaan!
Comment