Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ABS ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero1
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 404
    • Klaukkala

    E46 ABS ongelma

    Topicceja aiheesta on paljon mutta sieltä vastausta en löytänyt "kaikki luettu".
    Auto on E46 320d 6/99 ASC manuaali

    Aluksi ongelmana oli se kun abs ja luistonesto valot syttyivät, luin viat ja ilmoitti oik. etu anturi ja oik. taka anturi ei signaalia, joten vaihdoin molemmat uusiin, edelleen palaa valot ja vikakoodia antaa oik etu anturi edelleen. Hammaskehä ehjä ja puhdas, etäisyys anturista kehälle on oikea. Anturi antaa 0,9kOhm, joten ilmeisesti sekään ei ole rikki. Oskiloskoopilla mitattuna anturilta ei tule pyörintäsignaalia (aaltoliikettä) toiselta johdolta, kun taas toiselta tulee erilainen käppyrä joka on oikea. Testattu myös vasemman puolen anturi josta tulee hyvät signaalit. Kaikille antureille tulee virta 2,55v paitsi oik. eteen 2,27v joka on hyvin lähellä tuota normaalia? Vai onko auton abs ja luistonesto järjestelmät jotenkin yhteydessä k-bus järjestelmään jolloin olisi hyvin tarkka jännitteestä. Etu anturi Hella merkkinen eli ei pitäisi olla kuitenkaan ihan huono osa, vaikkakin on tarvike. Vikakoodia ei anna nollata ollenkaan (Bosch esitronic, inpa,carsoft), kokeiltu toisella anturillakin nollata mutta ei apua löydy. Seuraavaksi varmaankin pitää hakea uusi etuanturi ja kokeilla vielä sillä kun ei se maksakkaan kun 40e. Onko merkitystä tuolla kun vasemmalla edessä anturilla 3 johtoa, kun taas oikealla 2 johtoa vaikka molemmille puolille tulee 3 johtoa (2 rusk ja 1 kelt) Meinasin tänään kokeilla heittää vas puolen anturin oik puolelle mutta sehän on kiinni siellä ja ennen kuin saa irti niin voi tilata heti uutta anturia joten sekään ei ole mieluinen vaihtoehto.
    Jos jollain apuja niin niitä otetaan vastaan!
    nyk: e46 330i cäb M
    ex: e30 318i touring brilliantrot
    ex: e30 316i taxi Schwarz
    ex: e46 320d Topazblau Metallic
    ex: e36 325iA taxi alpinweiß
    ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
    ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
    ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Toi johtojen lukumäärä juttu jäi vähän hämäämään mua nyt . Mites se menikään , induktiivisessa anturissa on 2 piuhaa ja antaa siniaaltoa ja Hall-anturissa on 3 ja antaa kanttiaaltoa :think
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      ASC MK60 systeemissä tulee vain + ja -, ASC MK20 systeemissä tulee noiden lisäksi ilmeisesti häiriösuojan maadoitus lisäksi tuossa toisessa ruskeassa. Ilmeisesti sulla on siis väärä anturi, tuosta uudemmasta MK60 systeemistä.

      Uudemmalla ja vanhemmalla on siis eri osanumerot, mutta ilmeisesti tarvikevalmistaja ei ole osannut erotella niitä.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • tero1
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 404
        • Klaukkala

        #4
        Bosch testeri ilmoittaa järjestelmäksi teves mk60 :think
        On kyllä mahdollista että on väärä anturi, syynä se että kun rek tunnuksen laittaa tarvike toimittajien järjestelmään se ilmoittaa 4/00 joka on käyttöön otto, mutta valmistus onkin 6/99 mitä ei lue missään.
        nyk: e46 330i cäb M
        ex: e30 318i touring brilliantrot
        ex: e30 316i taxi Schwarz
        ex: e46 320d Topazblau Metallic
        ex: e36 325iA taxi alpinweiß
        ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
        ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
        ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Tiedä noista sitten, WDS:stä kannattaa vakoilla
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • tero1
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 404
            • Klaukkala

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Tiedä noista sitten, WDS:stä kannattaa vakoilla
            WDS:ssää selailtuani tulin siihen tulokseen että järjestelmä on mk20 vaikka bosch väittää muuta, koska..MK60 tulee vain 2 johtoa etuantureille, toisin kuin MK20 jossa tulee 3 johtoa kuten mulla.
            nyk: e46 330i cäb M
            ex: e30 318i touring brilliantrot
            ex: e30 316i taxi Schwarz
            ex: e46 320d Topazblau Metallic
            ex: e36 325iA taxi alpinweiß
            ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
            ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
            ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

            Comment

            • Hawe90
              Bimmer Rookie
              • Nov 2010
              • 85
              • Yka

              #7
              Jatketaas tänne..


              Viime viikolla alkoi e46 330d -00:n mittaristo palaa kuin joulukuusi.käsijarrun, luistoneston ja abs:än valot palaa koko ajan. Eilen tarkistelin, että mistä voisi johtua ja viaksi löyty oikean takapyörän vetarissa hammaskehä rikki!

              Toi hammaskehä taitaa olla vetonivelessä kiini joten saako tähän vaihdettua ulomman vetonivelen ja sillä selvä? Vai meneekö koko vetonivelen vaihdoksi?
              Mistähän ulkompia vetoniveleitä saisi ostettua, kovasti kokeilin etsiskellä netistä mutta ei pistäny missään silmään.
              Nykyinen E60 530DA

              Entinen e46 330d

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎