Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-46 Airbag valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pete_
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 4
    • Turku

    E-46 Airbag valo palaa

    Kysytään nyt täältä ku kohta vuoden tapellu ton air bag valon kanssa. Auto e-46 316 ti compact v.2004. Vaihdoin ite autoon ratin ja sen myötä asensin myös vakionopeuden säätimen. Tämän jälkeen air bag valo syttyi. Vikakoodin lukuna: "Air bag 1, vastus liian suuri" onko jollainn samoja kokemuksia? Oon kyselly auto liikkeistä ja yksityisitä korjaamoista kukaan ei osaa ottaa kantaa. valon saa nollattua ja jonkun ajan päästä se jää taas palaamaan. Olen tehnyt huomion, että aina käynnistäessä tämä vika on ilmennyt. Parhaimmillaan valo oli sammuksissa 3 kk kun vaihdoin pikkasen isomman sulakkeen air bagille, mutte edellinen nollaus kesti yhden ajo matkan aja seuraavalla käynnistyksellä syttyi...
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    No kuten vikakoodikin sanoo niin bägin ykköspiirissä liikaa resistanssia.
    Todennäköisesti joko slipring itsessään jostain rikki tai liittimet vaan löystyneet.
    Vaihda nyt ekana uus slipring, siinä on kiinni liitin itse bägille sekä auton johtosarjaan jotenka sillä eliminoi jo monta vaihtoehtoa pois ja todennäköisesti korjaa vian myös.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Pete_
      Newbiemmer
      • Nov 2009
      • 4
      • Turku

      #3
      Ite ymmärrän autoista suhteellisen vähän. onko toi slipring siellä ratin sisällä jossain?

      Onko sulla heittää jotain osa numeroa... Ja mistä semmosta kannattaa lähteä ostamaan. Jotenkin tuntuu et noi merkkiliikkeet tykkäävät kusettaa ku huomaavat ettei asioihin oo perehtyny.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Tuosta osa nr. 3


        En nyt muista mikä on virallinen suomenkielinen termi mutta spiraali mikä yhdistää bägin, rattinappuloiden ja töötin piuhat autoon.

        Perun senverran puheita että tässä kyseisessä tapauksessa näköjään lähtee irtopiuha slipringiltä ratin bägiin.
        Tässä kuvassa nr. 4. Eli myös kyseisessä piuhapätkässä voi olla kontaktivikaa liittimissä. Itse kyllä ehkä kallistun enemmän slipringin suuntaan mutta kannattaa nyt ainakin ottaa vielä kerran bägi irti ja katsoa että kaikki liittimet on kunnolla paikallaan.


        Vaihdoitko pelkän ratin siis? Syttyykö valo jossain tietyssä ratin kulmassa vai pelkästää käynistyksessä?
        Last edited by Supa; 08-03-2011, 22:58.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Pete_
          Newbiemmer
          • Nov 2009
          • 4
          • Turku

          #5
          Joo siis vaihdoin ratin ja bagin.
          Mul oli alunperin se nelipuolanen ratti ja nyt mul on toi kolmipuolanen.

          Ton johdon mä oon irottanu ja laittanu kontakti sprayta ekalla kerralla. Sillon se toi muutaman viikon lisäaikaa enneku sytytti uudestaan bagi valon... Aattelin nyt sen eka vaihtaa ku ei vissiin niin kauheen kallis oo...

          Kiitos paljon tiedoista!

          Comment

          • bulk
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 324
            • Sink Hell

            #6
            Onko ratti samanikäisestä autosta? Noissahan on yksi- ja kaksivaiheisia bägejä eri vuosimalleissa.
            [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Jos se kerran vähän aikaa on ihan tyytyväinen niin ei sieltä silloin toista piiriä puutu
              Eikä sen liitin edes kävisi suoraan vanhempaan bägiin.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Pete_
                Newbiemmer
                • Nov 2009
                • 4
                • Turku

                #8
                Joo ratti on ihan oikea. Kaksivaiheisella bagilla. (Tuli ensin ostettua väärä rattikin).

                Metroautosta kyselin taas mitä ideoit niil on ni suositteli ratin kelan vaihtamista. maksaa kuulemma 124 e. Kannattaako noita osia selvitellä jostain muualtakin, ku välillä tuntuu et metroauton hinnoissa joku oma lisä.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Tuo kela on juuri se slipring. Voihan sitä kysellä muistakin merkkiliikkeeistä, hinta on todennäköisesti kuitenkin vähän reilu satkun.
                  Halvemmalla saat todennäköisesti jos tilaat esim genuinepartsilta ulkomailta tai schmiedmannin kautta. Mutta tuskin nyt älytöntä eroa on silti hinnassa.

                  Tokihan siihen voi koittaa käytettyäkin ettiä mutta se on sitten tuurissa onko ehjä vai ei.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Peltola
                    Newbiemmer
                    • Nov 2010
                    • 18
                    • Pori

                    #10
                    mulla sama joka vuotinen ongelma, eli ennen katsastusta oon joutunu käymää nollaas airbagin valon ja vikakoodiksi antanu oik. puolen turvavyökiristimen. ja aina on saatu valo sammumaan. Mutta nyt kun tossa talvella irrotin keskuslukituksen ohjainboksin niin sillon valo taas sytty ja nyt kävin liikkeessa jotta olisivat nollanneet mutta ei onnistunu, koska valitti oik. puolen turvavyön kiristin ja ''virtapiiri liian suuri'' -ei pysty nollaamaan.

                    Mitään hajua mikä siihen nyt yhtäkkiä sitä virtapiiriä liian suureksi tekee??

                    Katsastuskin painaa päälle

                    Comment

                    • Peltola
                      Newbiemmer
                      • Nov 2010
                      • 18
                      • Pori

                      #11
                      Nonii hommasin bemarin airbag vikakoodin lukija laitteen ja antaa vielä vikakoodiksi matkustajan airbag, eli kojelaudassa apumiehen edessä olevaa ilmeisesti?. Sitä liitintä sitten availin ja pistin elektrodi crc:tä mutta ei ollut apua, edelleen valittaa siitä vikakoodia ja kun yrittää nollata airbag valoa se sammuu pariks sekunniksi, kunnes taas syttyy uudelleen.

                      Kenellään tietoa/kokemuksia mikä siellä voi mukamas vaivata? Tuskin se itte airbag:ään nyt yhtäkkiä ittekseen hajoo?

                      Vastauksia Kiitos!

                      Comment

                      • Muumipeikko
                        Newbiemmer
                        • Sep 2010
                        • 25
                        • Muumimaailma

                        #12
                        Minkäslainen lukija se on. Ei näissä kyllä bagien kanssa ole ollut ongelmia. Itse suihkuttaisin kyllä kontakti spraytä ("uskon vahvistajaa") sinne apukuskin penkin alla oleviin liitoksiin: siihen vyönkiristimeen tulevaan ja siihen isompaan pistokkeeseen. No voihan se tietysti olla mahdollist, että turvatyynynkin laukaisu piirissä olisi vikaa.

                        Comment

                        • Peltola
                          Newbiemmer
                          • Nov 2010
                          • 18
                          • Pori

                          #13
                          Originally posted by Muumipeikko View Post
                          Minkäslainen lukija se on. Ei näissä kyllä bagien kanssa ole ollut ongelmia. Itse suihkuttaisin kyllä kontakti spraytä ("uskon vahvistajaa") sinne apukuskin penkin alla oleviin liitoksiin: siihen vyönkiristimeen tulevaan ja siihen isompaan pistokkeeseen. No voihan se tietysti olla mahdollist, että turvatyynynkin laukaisu piirissä olisi vikaa.
                          Sellanen ittekseen toimiva eli ei tarvi läppäriä mutta ruiskuttelin penkkienki alle oleviin ja koitin myös siten että penkin alla oleva liitin oli irti ni sillon anto eri vikakoodin juuri siitä penkin alusesta..

                          Comment

                          • Peltola
                            Newbiemmer
                            • Nov 2010
                            • 18
                            • Pori

                            #14
                            Niin ja valo tosiaan sytty sillon kun irrotin keskuslukituksen ohjainboksin ja laitoin takasin. luin myös vikakoodit sillon kun boksi oli irti ja ei antanut mitään uutta airbagiin liittyvää vikakoodia..
                            Mikä helvetti sille tuli

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎