Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 takapään raju madallus ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by Aksuli89 View Post
    En osaa sanoa mikä sitten on mutta 17cm korkealla jousella (vapaamitta) päästään tavoite korkeuteen. nyt autossa on 19cm jouset.
    Ei tuo vapaamitta kerro jousen lopullisesta korkeudesta mitään, ellet sitten ole samalla ottamassa myös eroa progressiivisesta jousituksesta? Esimerkiksi M-sportin vakio takajouset ovat sellaiset 5cm lyhyemmät kuin H&R:n 35mm madaltavat ja silti H&R:n jousilla auto putoaa 10mm enemmän.

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    245/35 renkaan profiili on 10mm korkeampi kuin 215/35 renkaan, eli sillä ei vielä selitetä tuota eroa. Pyöräntuenta on sama Sedanissa ja Touringissa, jousetkin ovat M-sport alustalla samat.
    En osaa sanoa mikä sitten on mutta 17cm korkealla jousella (vapaamitta) päästään tavoite korkeuteen. nyt autossa on 19cm jouset.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by Aksuli89 View Post
    245 on aika paljon korkeampi kuin 215, mutta voi olla että tuo on sitten vähemmän tippunut kuin tuo 80mm noihan on yleensä suuntaa antavia.

    Touringin pyöräntuenta on muutenkin varmaan vähän erilainen kuin sedanin? ainakin painon suhteen

    käyn mittaamassa ton navasta kaareen matkan niin ilmoittelen tänne paljon on.
    245/35 renkaan profiili on 10mm korkeampi kuin 215/35 renkaan, eli sillä ei vielä selitetä tuota eroa. Pyöräntuenta on sama Sedanissa ja Touringissa, jousetkin ovat M-sport alustalla samat.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Aksuli89 View Post
    Touringin pyöräntuenta on muutenkin varmaan vähän erilainen kuin sedanin?
    Ei ole, jouset voi olla tymäkämmät.

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Sulla on kyllä aika erikoinen alustasarja siellä alla, tuossa on kuvia toukasta jossa on edessä -55mm ja takana M-sport jouset ja tuossa kuva samasta toukasta jossa 55/35mm alusta. takavanteet ensimmäisessä 9,5x18 ja jälkimmäisessä 9x18, rengastus 245/35-18.
    245 on aika paljon korkeampi kuin 215, mutta voi olla että tuo on sitten vähemmän tippunut kuin tuo 80mm noihan on yleensä suuntaa antavia.

    Touringin pyöräntuenta on muutenkin varmaan vähän erilainen kuin sedanin? ainakin painon suhteen

    käyn mittaamassa ton navasta kaareen matkan niin ilmoittelen tänne paljon on.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Sulla on kyllä aika erikoinen alustasarja siellä alla, tuossa on kuvia toukasta jossa on edessä -55mm ja takana M-sport jouset ja tuossa kuva samasta toukasta jossa 55/35mm alusta. takavanteet ensimmäisessä 9,5x18 ja jälkimmäisessä 9x18, rengastus 245/35-18.

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Tosta fotoja.

    Pahoittelen kuvia, auto likainen ja kuvat huonoja.
    Otan parempia kun kelit sallii.

    Sivukuvassa on uudet 215/35-18" kumit.

    kuva jossa näkyy takavalot on siis vanha korkeus ja vanhat isot renkaat. vertailun vuoksi vanhat renkaat olivat 225/40-18 ja tuossa takajousissa on vielä säätöpalikka paikallaan jolloin auto oli 2cm korkeamma.

    suomeksi sivukuva on uusin. ja perä liian korkea.




    Edit: Tossa linkki kyseisestä alustasarjasta mikä on alla.

    Last edited by Takalo_kari; 10-03-2011, 22:35.

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Kysymys kuuluu, että paljonko sen vanteen te haluatte sinne kaaren sisään? Nyt jo tuolla 80mm madalluksella ja 215/35-18 renkaalla se renkaan reuna menee n. 25mm sinne kaaren sisään ja jos olisi ihan oikean kokoinen rengas kyseessä niin se menisi jo n. 40mm kaaren sisään, joka on melkein puolet sen renkaan reunan korkeudesta..
    se on nytten aikalailla kaaren tasalla, siellä on n. 1cm wheelcappia. saisi mennä n. 1cm sisälle kyseessä on kuitenkin 8.5" leveä vanne niin tuo 215 kumi on aika V:n muotonen tossa päällä joten saan vanteen silti kivasti ulos pyöränkotelosta vaikka kumi onkin kaaressa sisällä.

    kuvia tulossa kohta.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by Aksuli89 View Post
    Voin ottaa tosta kuvan päivällä. laitan sitten linkin tänne.
    tuo 8cm on arvio. FK ilmoittaa että alustalla tippuu max 65mm ja kun säätöpalikka on vielä poin niin auto tippuu cm lisää eli n. 80-85mm
    Kysymys kuuluu, että paljonko sen vanteen te haluatte sinne kaaren sisään? Nyt jo tuolla 80mm madalluksella ja 215/35-18 renkaalla se renkaan reuna menee n. 25mm sinne kaaren sisään ja jos olisi ihan oikean kokoinen rengas kyseessä niin se menisi jo n. 40mm kaaren sisään, joka on melkein puolet sen renkaan reunan korkeudesta..

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Laitatko oikein kuvan 8cm madalluksella ja vielä mitat lähtötilanteesta ja nyt, eli vanteen keskeltä kaaren yläreunaan. Mulla on madallusta takana 35mm vakiosta ja mittaa 320mm vanteen keskeltä kaaren yläreunaan, äkkiä laskettuna sulla pitäis olla matkaa 280mm nyt?
    Voin ottaa tosta kuvan päivällä. laitan sitten linkin tänne.
    tuo 8cm on arvio. FK ilmoittaa että alustalla tippuu max 65mm ja kun säätöpalikka on vielä poin niin auto tippuu 2cm lisää eli n. 80-85mm
    Last edited by Takalo_kari; 10-03-2011, 14:14.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Laitatko oikein kuvan 8cm madalluksella ja vielä mitat lähtötilanteesta ja nyt, eli vanteen keskeltä kaaren yläreunaan. Mulla on madallusta takana 35mm vakiosta ja mittaa 320mm vanteen keskeltä kaaren yläreunaan, äkkiä laskettuna sulla pitäis olla matkaa 280mm nyt?

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Ja lisäksi vielä, että mikä rengas siinä vanteella? Kuulostaa melko oudolta, että E46 ei 8 sentin madalluksella takapäästä tuo muka rengasta kaarelle.

    kyllä se lähelle tulee, mutta sais mennä vielä alemmas.

    renkaat: 215/35-18" eli aika pieni kumi kyseessä.

    Edit: Vanne on siis 8.5"
    Last edited by Takalo_kari; 10-03-2011, 14:13.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by ilezh View Post
    Saako ihan mielenkiinnosta kysyä, että minkä kokosta vannetta on alla?
    Ja lisäksi vielä, että mikä rengas siinä vanteella? Kuulostaa melko oudolta, että E46 ei 8 sentin madalluksella takapäästä tuo muka rengasta kaarelle.

    Leave a comment:


  • ilezh
    replied
    Saako ihan mielenkiinnosta kysyä, että minkä kokosta vannetta on alla? Voin huomenna mitata minkä pituset noi racelandin jouset on. Itellä oli viime kesänä racelandin coilit alla takana säätömutteri paikallaan alimmassa asennossa ja 18" vanteella 40 profiilin renkaalla oli rengas kaarella.

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Taisin 160€ maksaa mittojen mukaan tehdyistä etujousista / pari.
    Vallilan takomo..
    joo tuo on yksi vaihtoehto, mutta jos ensisijaisesti löytyy valmiit jouset vakiojouset joltain niin ne ovat n.100e halvemmat.

    Saiko Z3:a myös M-sport alustalla? sehän on 2cm matalampi kuin vakio?
    eli tuo jousi olisi juuri täydellinen. tuntuu vaan että sellaisia jousia ei löydä kuin marmoritiskiltä, ja siihen hintaan melkein jo teettää tuollaiset.


    Ei tarvitse vielä apujousta, tuo 19cm vietäri on todella piukassa tuolla FK:n iskarilla. ja 17cm jousikin on takuula jämptisti paikallaan.
    Last edited by Takalo_kari; 09-03-2011, 22:50.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎