Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 laturinhiilet??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmo1
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 60

    e46 laturinhiilet??

    eli jos auto ei lataa niin palaako se keltainen moottorinvalo vai punainen akkuvalo? minulla palaa tuo keltainen huoltovalo ja nyt ei lähtenyt auto käyntiin, ei oikein jaksanut startata joten luulen että laturista on hiilet loppu. eli kysynkin että mitä kautta tuossa pääsee siihen hiilet vaihtamaan?
  • släjä
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 296
    • kanala

    #2
    Originally posted by kimmo1 View Post
    eli kysynkin että mitä kautta tuossa pääsee siihen hiilet vaihtamaan?
    ainakin mulla oli e39:ssä (facelift, nestejäähdytteisellä laturilla) sellanen valurautamöhkäle laturina, ettei ollu asiaa lähellekkään
    laakkoselta/boschilta sai uuden, vanhasta sai vaihossa jonkun hyvityksen.
    f10 535iA, ex. e87 130i M-Sport
    sigpic
    ex. e46 328iA, e39 535iA

    Comment

    • Janne-90
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 246
      • Naantali

      #3
      Jos auto ei lähde käyntiin niin ei se laturista johdu. Jos auto ei jaksa pyörittää moottoria niin akku on tyhjä tai sökö. Jos mittaristossa palaa auton käydessä punainen akun valo tarkoittaa se sitä että akun jännite 12v tai alle ja laturi ei lataa. Normaali latausjännite on 13.8-14.3V

      Kun sun kertoman mukaan siellä palaa keltainen valo eli moottorin häiriö valo niin se johtuu siitä että siellä voi olla joku anturi rikki tai vastaavaa.

      Vikakoodin lukuun ekaks jos sen saa jotenkin sinne. Ainakin hinurilla.

      Jos auto on bensakoneella niin voisin veikata että siellä on kampiakselin tai nokka-akselin tunnistin rikki jos auto ei lähde käyntiin ollenkaa.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎