Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 nykii lämpimänä matalilla kierroksilla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miksa_200
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 5
    • Hyvinkää

    E46 nykii lämpimänä matalilla kierroksilla.

    Auto on E46 323i -99. Tosiaan kylmänä ei nykimistä tapahdu, vaikka heti auton liikeelle lähtiessä laittaisi kakkosen silmään. Mutta kun auto on täysin lämmin, täytyy aina kiihdyttää n. 3000 kiekkaan ennen kun laittaa kakkosen tai kolmosen pesään tai muuten nykii. Nykiminen ei ole mitään järjettömän kovaa, muistuttaa lähinnä samanlaista "nykimistä", kun jos luistonesto menee talvella päälle. Onko ideaa mistä voi olla kysymys?
  • jouskari318is
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 215
    • Tampere

    #2
    tulpat kiinni?

    Originally posted by Miksa_200 View Post
    Auto on E46 323i -99. Tosiaan kylmänä ei nykimistä tapahdu, vaikka heti auton liikeelle lähtiessä laittaisi kakkosen silmään. Mutta kun auto on täysin lämmin, täytyy aina kiihdyttää n. 3000 kiekkaan ennen kun laittaa kakkosen tai kolmosen pesään tai muuten nykii. Nykiminen ei ole mitään järjettömän kovaa, muistuttaa lähinnä samanlaista "nykimistä", kun jos luistonesto menee talvella päälle. Onko ideaa mistä voi olla kysymys?
    Kun kuuntelet konetta tyhjäkäynnillä konepelti auki kuuluuko mitään ylimääräistä "napsuttavaa" ääntä? Mulla oli e39 523issä samaa vikaa ja syyksi paljastui lopulta löysällä oleva tulppa. Voihan tuo olla paljon muutakin, esim. imuvuoto. Tosin itselläkin tuo tulppaongelma ilmeni ainoastaan kun kone oli täysin lämmin, ilmeisesti tulppa löyseni silloin enemmän kuin koneen ollessa kylmä; johtuen lohkon ja tulpan lämpölaajenemis-eroista.

    Comment

    • Miksa_200
      Newbiemmer
      • Sep 2010
      • 5
      • Hyvinkää

      #3
      Vika selvinnyt.

      Hyvin lähellä oikeaa oli veikkaus. Viaksi paljastui kakkospytyn tulpanjohto, mistä ihme kyllä ei tullut virhekoodia ensinkään.

      Comment

      • jouskari318is
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 215
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Miksa_200 View Post
        Hyvin lähellä oikeaa oli veikkaus. Viaksi paljastui kakkospytyn tulpanjohto, mistä ihme kyllä ei tullut virhekoodia ensinkään.
        Hieno juttu että sait kuntoon, ei näkynyt mullakaan vikakoodia tuosta tulpan löysällä olosta vaikka se käyntihäiriöitä sillä tietyllä kierrosalueella aiheutti.
        EDIT: lisättäköön vielä että lueskelen vikakoodeja B200 koodinlukijalla, voi olla että sillä ei kaikki ongelmat näy

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Miksa_200 View Post
          Hyvin lähellä oikeaa oli veikkaus. Viaksi paljastui kakkospytyn tulpanjohto, mistä ihme kyllä ei tullut virhekoodia ensinkään.
          Tulpanjohto?

          Comment

          • jouskari318is
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 215
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Tulpanjohto?
            Uskoisin että tarkoitti puolalle menevää johtoa (?)

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by jouskari318is View Post
              Uskoisin että tarkoitti puolalle menevää johtoa (?)

              vai puola? :think
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎